مخالفان طرح تله کابین بیت المقدس پرونده دادگاه عالی را شکست دادند

[ad_1] اورشلیم (رویترز) – مخالفان اسرائیلی و فلسطینی طرح اسرائیل برای عبور از تله کابین بر فراز اورشلیم تا دیوارهای شهر قدیم، روز یکشنبه در پرونده دادگاه عالی خود علیه پروژه ای که آنها معتقد بودند منظره باستانی آن را تغییر می دهد، از دست دادند. یک رأی متفق القول توسط هیئتی متشکل از سه

کد خبر : 207178
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 می 2022 - 16:37
مخالفان طرح تله کابین بیت المقدس پرونده دادگاه عالی را شکست دادند

[ad_1]

اورشلیم (رویترز) – مخالفان اسرائیلی و فلسطینی طرح اسرائیل برای عبور از تله کابین بر فراز اورشلیم تا دیوارهای شهر قدیم، روز یکشنبه در پرونده دادگاه عالی خود علیه پروژه ای که آنها معتقد بودند منظره باستانی آن را تغییر می دهد، از دست دادند.

یک رأی متفق القول توسط هیئتی متشکل از سه قاضی که توسط وزارت دادگستری منتشر شد، نشان داد که دادگاه تصمیم گرفته است از مداخله برای لغو موافقت دولت اسرائیل در سال 2019 از این طرح جلوگیری کند و گفت که رویه‌های برنامه‌ریزی مناسب دنبال شده است.

تله کابین پیشنهادی حدود 3000 گردشگر و عبادت کننده را در ساعت از بخش غربی اورشلیم به منطقه ای نزدیک ورودی دانگ گیت به شرق شهر قدیمی با یک سواری چهار دقیقه ای منتقل می کند.

فلسطینی ها می گویند که این پروژه میراث آنها را در مناطقی که به دنبال ایجاد یک کشور آینده هستند، از بین می برد و این مسیر برنامه ریزی شده، تله کابین ها را فقط چند متر بالاتر از خانه های آنها در بیت المقدس شرقی قرار می دهد.

دولت اسرائیل می‌گوید تله کابین برای مکان‌هایی در شهر قدیمی که برای یهودیان، مسلمانان و مسیحیان مقدس است، مفید خواهد بود و باعث کاهش ترافیک سنگین به این منطقه می‌شود.

گروه های حقوق فرهنگی و محیط زیست اسرائیل و فلسطینیان در سیلوان، محله ای در اورشلیم شرقی در پای شهر قدیمی، از جمله درخواست کنندگان علیه این پروژه بودند.

در یک مقاله سیاستی، ائتلافی از گروه‌ها علیه این پروژه گفتند که تله کابین «ضربه مهلکی» به مناظر تاریخی وارد می‌کند و ترافیک گردشگران را تغییر می‌دهد و به تجار فلسطینی در شهر قدیمی آسیب می‌رساند.

هاگیت اوفران، از گروه صلح اکنون اسرائیل که مخالف این طرح است، پس از تصمیم دادگاه در توییتی نوشت: «آنچه اکنون باقی مانده است، مبارزه عمومی برای متوقف کردن این پروژه دیوانه‌کننده است.

فلسطینی ها خواهان بیت المقدس شرقی، که شامل شهر قدیمی است، به عنوان پایتخت یک کشور آینده است. اسرائیل این منطقه را پس از تصرف آن در جنگ خاورمیانه در سال 1967 ضمیمه کرد و می‌گوید که کل شهر پایتخت ابدی و غیرقابل تقسیم آن است.

(گزارش توسط جفری هلر؛ ویرایش توسط گرت جونز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.