مخالفان تونس از ممنوعیت اعتراض با تجمع اعتراض کردند

[ad_1] سپس بیش از هزار نفر از معترضان راهی را از طریق حلقه عبور دادند تا به خیابان حبیب بورقیبه برسند، جایی که اکثر تجمعات در آنجا برگزار می شود. ائتلاف جبهه نجات ملی بزرگترین حزب تونس، النهضه اسلامگرا، جنبش اعتراضی کودتا را متوقف کنید و برخی احزاب سیاسی دیگر را ترکیب می کند و

کد خبر : 329295
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
مخالفان تونس از ممنوعیت اعتراض با تجمع اعتراض کردند

[ad_1]

سپس بیش از هزار نفر از معترضان راهی را از طریق حلقه عبور دادند تا به خیابان حبیب بورقیبه برسند، جایی که اکثر تجمعات در آنجا برگزار می شود.

ائتلاف جبهه نجات ملی بزرگترین حزب تونس، النهضه اسلامگرا، جنبش اعتراضی کودتا را متوقف کنید و برخی احزاب سیاسی دیگر را ترکیب می کند و خواهان کناره گیری رئیس جمهور قیس سعید است.

اعتراض روز یکشنبه تحت نظر است تا ببینیم جبهه نجات ملی و بخش‌های تشکیل‌دهنده آن تا چه حد می‌توانند هواداران را پس از دستگیری‌ها در ملأعام بسیج کنند و پلیس چقدر مایل است علیه آنها از زور استفاده کند.

در هفته های اخیر، چندین تن از رهبران ارشد جبهه به عنوان بخشی از سرکوب منتقدان برجسته سعید بازداشت و به توطئه علیه امنیت کشور متهم شده اند. این هفته، فرماندار تونس مجوز اعتراض روز یکشنبه را رد کرد.

این جبهه سعید را متهم به کودتا می‌کند که در سال 2021 به طور ناگهانی قدرت‌های گسترده را به دست گرفت، پارلمان منتخب را تعطیل کرد و قبل از نوشتن قانون اساسی جدید که در یک همه‌پرسی با مشارکت کم به تصویب رساند، با فرمان تصمیم گرفت.

سعید می گوید که اقدامات او قانونی و ضروری برای نجات تونس از هرج و مرج بوده است و دشمنان خود را جنایتکار، خائن و تروریست خوانده و از مقامات می خواهد تا علیه آنها اقدام کنند.

دستگیری های اخیر همچنین رئیس اصلی ترین رسانه مستقل تونس، دو قاضی، یک مقام اتحادیه کارگری و یک تاجر برجسته را هدف قرار داد که نشان می دهد پلیس آماده هدف قرار دادن منتقدان سعید از سراسر طیف سیاسی است.

با این حال، مخالفت با سعید بر اساس خطوط ایدئولوژیک و سیاسی که در دوره حکومت دموکراتیک پس از انقلاب 2011 ترسیم شد که بهار عربی را آغاز کرد، تقسیم شده است.

روز شنبه، اتحادیه کارگری قدرتمند UGTT و احزاب متحد خود اعتراض خود را برگزار کردند و هزاران نفر از هواداران خود را علیه سعید به خیابان ها آوردند که به نظر می رسید بزرگترین تظاهرات علیه سعید تاکنون بوده است.

(گزارش توسط Tarek Amara، نویسنده توسط Angus McDowall؛ ویرایش توسط Bernadette Baum)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.