محمد خزاعی: نیازمند بازسازی انقلابی در عرصه سینما هستیم

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خزاعی، صبح امروز (پنج‌شنبه ۸ مهر) با حضور در جمع معاونان و مدیران سازمان سینمایی، به‌طور رسمی، فعالیت خود را به عنوان رییس سازمان سینمایی آغاز کرد. در بخشی از این نشست، محمد خزاعی، با قدردانی از خدمات حسین انتظامی گفت: «حُسن خلق ایشان در مدیریت فرهنگی حتی قبل

کد خبر : 111176
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
محمد خزاعی: نیازمند بازسازی انقلابی در عرصه سینما هستیم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خزاعی، صبح امروز (پنج‌شنبه ۸ مهر) با حضور در جمع معاونان و مدیران سازمان سینمایی، به‌طور رسمی، فعالیت خود را به عنوان رییس سازمان سینمایی آغاز کرد.

در بخشی از این نشست، محمد خزاعی، با قدردانی از خدمات حسین انتظامی گفت: «حُسن خلق ایشان در مدیریت فرهنگی حتی قبل از این‌که در سازمان سینمایی حضور داشته باشند، زبانزد همه دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است و به عنوان یک مدیر فرهنگی، شناخته شده هستند. در عرصه‌های سینما و مطبوعات، خدمات ایشان کاملا مشهود است. به سهم خودم از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم همچنان همراه ما باشند.»

رییس تازه سازمان سینمایی، با ابراز خشنودی از این‌که با حمایت اهالی سینما، رسانه‌ها و اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مسئولیت را پذیرفته است، ادامه داد: «قرار نبود به سازمان سینمایی بیایم و حضورم تقریبا منتفی شده بود، اما اتفاقاتی افتاد، جلساتی برگزار شد و بار مسئولیت سازمان سینمایی بر دوش ما گذاشته شد. دعا می‌کردم همکار دیگری در این جایگاه قرار گیرد و من همچنان در کنارشان باشم و به تولید ادامه بدهم. پیش از این هم مسئولیت‌هایی به بنده پیشنهاد شده بود که ترجیح دادم وارد عرصه مدیریت و حداقل سینما نشوم.»

وی با اظهار امیدواری از این‌که در مسئولیتی که به او سپرده شده است، بتواند مفید واقع شود، گفت: «سینمای ایران، غنی و ارزشمند است و بعد از انقلاب اسلامی، این سینما با تغییر رویکرد و افق‌ها، جهش‌ها و دستاوردهای خوبی داشته است ولی این به هیچ وجه به معنای نزدیک شدن به اهداف و ایده‌آل‌ها نیست. در گام دوم انقلاب، به تحول ساختارها، مدل‌ها و استراتژی و کالبدشکافی و درون‌درمانیِ سینما نیاز داریم و برای ایجاد این تحول به تعبیر رهبری، نیازمند بازسازی انقلابی هستیم.»

خزاعی ادامه داد: «برغم رهنمودهای رهبری انقلاب در خصوص اهمیت سینما، این حوزه مهم، هنوز مرجع، پویا و شکوفا نشده و مانند بسیاری از بخش‌های دیگر، در حوزه سینما هم مطالبات ایشان بر زمین مانده است.»

وی با تاکید بر این‌که تمام حرکت‌های فرهنگی و هنری در سازمان سینمایی در عرصه داخلی و خارجی باید دستاوردهای ملموسی برای سینمای ایران و اهالی سینما و مردم و انقلاب داشته باشد، گفت: «اگر احساس شود حرکت‌ها بیشتر جنبه نمایشی دارد، قطعا بازنگری خواهد شد.»

رییس سازمان سینمایی با تقدیر از زحمات همه مدیران در دوره‌های گذشته، ادامه داد: «وزیر فرهنگ و ارشاد از ما انتظارات و خواسته‌هایی دارند که می‌خواهند اجرا شود که سراغ آن‌ها خواهیم رفت. ایشان خبرهای خوبی از دولت و اتفاقات خوب در سازمان سینمایی به من دادند. من با یک روشن‌بینی خوبی بر اساس قول‌هایی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد به من دادند، وارد سازمان سینمایی شدم و تنها درخواستم حمایت بود که این حمایت شاخه‌های مختلفی دارد.»

خزاعی، با بیان این‌که ماموریت‌های تازه فرهنگی دولت در حوزه سینما توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است، گفت: «این برنامه‌ها باید با کمک اهالی سینما و رسانه، شکل اجرایی پیدا کند که بیشترین بخش در جهت حل مشکلات اهالی سینما و برون رفت از وضعیت موجود است. تقویت نیروی انسانی جدید، توجه جدی به مضامین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیپلماسی فرهنگی و منافع ملی و فیلم‌های اجتماعی و کمدی با مضامین سالم و خانواده محور، قطعا در دستور کار سازمان سینمایی خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ساختار سازمان سینمایی از بدو تاسیس با همت جناب آقای شمقدری شکل گرفت اما به‌طور کامل اجرایی نشد. بررسی نقاط ضعف و قوت طرح مدون سازمان سینمایی در دستور کار قرار خواهد گرفت و در صورت فراهم شدن شرایط و رفع مشکلات اقتصادی، به تناوب اجرایی خواهد شد.»

در آغاز این جلسه، حسین انتظامی با بیان این‌که همکاری با مدیران و معاونان سازمان سینمایی برای او توفیق بوده است، گفت: «بارها در محافل مختلف گفته‌ام که با بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشتم اما مجموعا سازمان سینمایی بالاترین معدل نیروی انسانی از جهت فهم، تخصصی بودن، نگاه جامع، برنامه‌ریزی، هماهنگی و یک‌دلی دارد. از همکاران در سازمان سینمایی بسیار آموختم و امیدوارم همچنان بدرخشند.»

رییس سابق سازمان سینمایی ادامه داد: «عملا نزدیک به ۳ سال در سازمان سینمایی بودم و عملکردی که ارائه شد نتیجه زحمات و هم‌افزایی‌هایی بود که با همکاران این سازمان صورت گرفت. در این مدت با وجود این‌که شرایط کرونایی عملا توان هر برنامه‌ریزی را در همه بخش‌های کشور گرفته بود، اما با همت دوستان شرایط کاری به نسبت خوب بود.»

وی با بیان این‌که هیچ‌وقت در شان فرهنگ و سینمای ایران نتوانستیم خدمت کنیم، افزود: «همه ما جمع شدیم تا به سینمای ایران خدمت کنیم به برجسته کردن جنبه‌های ارزش فرهنگی، دینی، انقلابی و اعتقادی و همچنین کسب و کار در حوزه فرهنگ و سینما تا موفق‌تر جلوه کند. انصافا ما نتوانستیم در حد ایده‌آل ظاهر شویم اما در حد توان، مدیران نهایت تلاش خود را کردند و به دلیل آن‌که نگاه همدلانه داشتند، موجب هم‌افزایی فعالیت‌ها شد و از این جهت شایسته احترام و قدردانی هستند.»

انتظامی ادامه داد: «آقای خزاعی با قبول مسئولیت ریاست سازمان سینمایی، بزرگواری کردند، زیرا در شرایط فعلی هر فردی مسئولیت قبول کند، نشان‌دهنده بزرگی و بزرگواری است. حُسن آقای خزاعی این است که همه با او سابقه دوستی دارند و برخاسته از سینما است، بنابراین مناسبات و اولویت‌های سینما را خیلی بهتر می‌دانند. روحیه جوان و نگاه تحول‌آفرین ایشان قطعا به برنامه‌های توسعه سازمان سینمایی کمک می‌کند. به او تبریک می‌گوییم و می‌دانیم با توان خوبی که دارند این مسئولیت را به سرمنزل مقصود می‌رسانند.»

محمود شالویی، مدیرکل حوزه وزارتی هم که به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه حاضر بود، با بیان این‌که، امروز شروع به کار رسمی محمد خزاعی است و تودیع و معارفه رییس سازمان سینمایی به روال انتصاب‌های ، دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: «آقای انتظامی از مدیران با سابقه وزارت ارشاد است و مجموعه فرهنگی کشور همیشه به وجود چنین افراد باسابقه‌ای، نیاز مبرم دارد. ایشان با رفتن از سازمان سینمایی از وزارت ارشاد جدا نشده است و کارهای مهم دیگری توسط ایشان به سرانجام می‌رسد.»

وی ادامه داد: «آقای خزاعی در جلسات با آقای دکتر اسماعیلی، همواره بر لزوم حمایت دولت از حوزه سینما و هنرمندان تاکید داشتند و آقای وزیر گفتند امر مسلمی است و یقینا از او حمایت همه جانبه خواهیم کرد. امیدوارم در رویکرد جدیدِ سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و هنری دولت، آقای خزاعی با پیشینه موفق و چهره شناخته شده‌ای که در طول سالیان متمادی در بین اصحاب فرهنگ و هنر و جامعه سینمایی کسب کرده‌اند، بتوانند منشا خیر باشند. چیزی که مهم و اساسی است این‌که بتوانیم نام اثرگذاری در طول خدمت داشته باشیم، زیرا مسئولیت‌ها زود تمام می‌شود.»

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.