محقق اسلامی می گوید ارز دیجیتال یک “ارز ساختگی” نیست – بازارهای نوظهور بیت کوین نیوز

[ad_1] یکی از علمای اسلامی به نام ارشاد احمد اعجاز تاکید کرده است که ارز دیجیتال یک ارز جعلی نیست و باید پس از برآورده شدن شرایط خاص آن را مشروعیت بخشید. دیدگاه ایجاز توسط سایر محققانی که در سمیناری حضور داشتند که وضعیت ارزهای دیجیتال را از منظر شریعت اسلام بررسی می‌کرد، تکرار می‌شود.

کد خبر : 172743
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
محقق اسلامی می گوید ارز دیجیتال یک “ارز ساختگی” نیست – بازارهای نوظهور بیت کوین نیوز

[ad_1]

یکی از علمای اسلامی به نام ارشاد احمد اعجاز تاکید کرده است که ارز دیجیتال یک ارز جعلی نیست و باید پس از برآورده شدن شرایط خاص آن را مشروعیت بخشید. دیدگاه ایجاز توسط سایر محققانی که در سمیناری حضور داشتند که وضعیت ارزهای دیجیتال را از منظر شریعت اسلام بررسی می‌کرد، تکرار می‌شود.

استفاده از رمزنگاری در عصر دیجیتال

در گزارشی آمده است که یک محقق اسلامی یا مفتی، ارشاد احمد ایجاز، اخیراً استدلال کرده است که ارزهای دیجیتال به اصطلاح پول ساختگی نیستند. با این حال، او پیشنهاد کرد که چنین ارزی تنها زمانی قابل توجیه است که شرایط خاصی برآورده شود.

بر اساس گزارشی که آکادمی منتشر کرده است، ایجاز که سخنان خود را هنگام سخنرانی در سمیناری که در پاکستان در مورد ارزهای رمزنگاری شده برگزار شد – که توسط دانشگاه کراچی و بنیاد العصر برگزار شد – بیان کرد، همچنین از دولت پاکستان خواست تا نقش خود را ایفا کند و اطمینان حاصل کند که سردرگمی در مورد استفاده از کریپتوها برطرف شده است.

در همین حال، این گزارش همچنین از قول محقق دیگری به نام اسحاق علم نقل می کند که معتقد است علمای اسلامی باید بدانند که جهان در حال حرکت به سمت عصر دیجیتال است و مشکلات جدیدی که نیاز به راه حل های جدید دارند ظهور خواهند کرد. به گفته علم، درک این موضوع، محققان را قادر می سازد تا راهنمایی های مناسبی را برای کاربران ارزهای دیجیتال صادر کنند.

موفقیت بیت کوین

مفتی اویس پاراچا، یک متخصص رمزارز، که در این گزارش از او نقل شده است، ابراز احساسات مشابهی می‌کند و تصدیق می‌کند که چگونه تلاش‌های گذشته برای ایجاد یک ارز دیجیتال شکست خورده و چگونه ایجاد ساتوشی ناکاموتو در نهایت موفق شد. به گفته پاراچا، بیت کوین موفق بوده است زیرا رمزنگاری و به اصطلاح تکنیک هایی را که در ارزهای قبلی استفاده می شد ترکیب می کند.

در جای دیگری از این گزارش، محققان همچنین بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد موضوع ارزهای دیجیتال تاکید کردند. این به نوبه خود، ظاهراً دانشمندان را قادر می‌سازد تا نظراتی را ارائه دهند که کاربران یا دارندگان ارزهای دیجیتال را در کشور راهنمایی کند.

این احساسات که توسط دانشمندان عمدتاً پاکستانی بیان شد، اندکی پس از آن مطرح شد که رضا باقر، رئیس بانک مرکزی این کشور در یک سخنرانی هشدار داد که خطرات احتمالی مرتبط با ارزهای دیجیتال بیشتر از مزایای آن است. باقر همچنین گفت که این دارایی ها خطری برای ثبات مالی است.

با این حال، علی‌رغم اظهارات فرماندار، Bitcoin.com News در اواخر دسامبر 2021 گزارش داد که پاکستانی‌ها دارایی‌های رمزنگاری شده دارند که ارزش آن بیش از 20 میلیارد دلار است.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه‌نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فرار را برای آفریقایی ها فراهم کنند، مطالب زیادی نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.