محققان Onchain کشف 63 میلیون دلار در اتریوم از حمله هارمونی بریج، تلاش هکرها برای پولشویی در صرافی های بزرگ – بیت کوین نیوز

[ad_1] در 15 ژانویه 2023، محققان onchain متوجه شدند که وجوه به سرقت رفته در طول حمله به پل هارمونی منتقل شده است. سارقان مظنون که گفته می شود با سندیکای هک کره شمالی Lazarus Group مرتبط هستند، 41000 اتریوم به ارزش 63.2 میلیون دلار را با نرخ ارز فعلی جابه جا کردند. محققان Onchain

کد خبر : 307471
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 ژانویه 2023 - 22:00
محققان Onchain کشف 63 میلیون دلار در اتریوم از حمله هارمونی بریج، تلاش هکرها برای پولشویی در صرافی های بزرگ – بیت کوین نیوز

[ad_1]

در 15 ژانویه 2023، محققان onchain متوجه شدند که وجوه به سرقت رفته در طول حمله به پل هارمونی منتقل شده است. سارقان مظنون که گفته می شود با سندیکای هک کره شمالی Lazarus Group مرتبط هستند، 41000 اتریوم به ارزش 63.2 میلیون دلار را با نرخ ارز فعلی جابه جا کردند.

محققان Onchain اتریوم دزدیده شده را از حمله هارمونی بریج ردیابی کرده و به صرافی های بزرگ کمک می کنند تا وجوه خود را مسدود کنند.

در 23 ژوئن سال گذشته، تیم توسعه Harmony فاش کرد که 100 میلیون دلار از وجوه ارزهای دیجیتال از پل Horizon به سرقت رفته است. گزارش ها حاکی از آن است که مهاجم از یک کیف پول چند امضایی برای به دست گرفتن کنترل پل استفاده کرده است. محقق Onchain Zachxbt کشف شده وجوه مربوط به از دست دادن پل Horizon 206 روز بعد شروع به حرکت کرد و 41000 ETH (به ارزش 63.2 میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) منتقل شد.

Zachxbt در توییتی نوشت: «گروه لازاروس کره شمالی یک آخر هفته بسیار شلوغ داشت و 63.5 میلیون دلار (تقریباً 41000 ETH) از هک پل هارمونی از طریق Railgun پیش از تجمیع وجوه و واریز آنها در سه صرافی مختلف داشت. گزارش شده است که وجوه به OKEx، Huobi و Binance واریز شده است. Zachxbt افزود که Huobi و Binance برخی از اتریوم ارسال شده به صرافی ها را مسدود کرده اند.

Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس، که معمولاً به عنوان “CZ” شناخته می شود، تأیید کرد که وجوه واقعا مسدود شده است. CZ “ما جنبش صندوق هکر Harmony One را شناسایی کردیم.” نوشت. آنها قبلاً سعی کردند از طریق Binance پولشویی کنند و ما حساب های آنها را مسدود کردیم. این بار از Huobi استفاده کردند. ما به تیم Huobi در مسدود کردن حساب‌هایشان کمک کردیم. مجری بایننس افزود: با هم، 124 بیت کوین بازیابی شده است.

شرکت اطلاعاتی بلاک چین Elliptic در ابتدا این وجوه را به گروه لازاروس کره شمالی مرتبط کرد. گروه لازاروس متهم به انجام حملات متعدد علیه پروژه‌های ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر است. گمان می رود که گروه هکرهای کره شمالی پشت حمله 620 میلیون دلاری به پل رونین نیز بوده است.

برچسب ها در این داستان

124 BTC، Attack، Binance، Blockchain، Changpeng Zhao، Collective، Crypto، CZ، Elliptic، Ethereum، Firm، frozen، Funds، Hack، Hackers، Harmony Bridge، Huobi، Intelligence، Laundering، Lazarus Group، Major Exchanges، Masterminds ، کره شمالی، Okex، Onchain، بازیابی، محققان، پل رونین، امنیت، Zachxbt

نظر شما در مورد انتقال 41000 اتریوم به سه صرافی بزرگ توسط هکرها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.