متوسط ​​حداقل دستمزد ژاپن در سال جاری با سرعت بی سابقه ای افزایش می یابد

[ad_1] توسط تتسوشی کاجیموتو و لیکا کیهارا توکیو (رویترز) – دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد که متوسط ​​حداقل دستمزد ژاپن امسال با سرعتی بی‌سابقه افزایش می‌یابد که یک اتفاق مثبت برای تلاش‌های نخست‌وزیر فومیو کیشیدا برای جلوگیری از تورم جهانی کالاها برای خانوارها است. کمیته فرعی وزارت بهداشت روز دوشنبه تصمیم گرفت که میانگین

کد خبر : 236455
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
متوسط ​​حداقل دستمزد ژاپن در سال جاری با سرعت بی سابقه ای افزایش می یابد

[ad_1]

توسط تتسوشی کاجیموتو و لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – دولت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد که متوسط ​​حداقل دستمزد ژاپن امسال با سرعتی بی‌سابقه افزایش می‌یابد که یک اتفاق مثبت برای تلاش‌های نخست‌وزیر فومیو کیشیدا برای جلوگیری از تورم جهانی کالاها برای خانوارها است.

کمیته فرعی وزارت بهداشت روز دوشنبه تصمیم گرفت که میانگین حداقل دستمزد برای سال مالی جاری منتهی به مارس 2023 با 31 ین یا رکورد 3.3 درصد از سطح فعلی به 961 ین (7.30 دلار) در ساعت افزایش یابد. یک مقام این وزارتخانه با تایید گزارش قبلی رسانه ها به رویترز گفت.

کیشیدا روی این افزایش حساب باز کرده است تا سیاست اصلی خود را برای توزیع ثروت بین بخش‌های وسیع‌تری از مردم به کار گیرد تا اقتصاد ژاپن را در مسیر بهبودی پایدار قرار دهد.

توصیه این کمیته فرعی که هر ساله ارائه می شود و به عنوان استاندارد سراسری برای حداقل دستمزد عمل می کند، به طور رسمی توسط کمیته گسترده تری متشکل از نمایندگان مدیریت و اتحادیه های کارگری و همچنین دانشگاهیان تایید خواهد شد.

تصمیم در مورد حداقل دستمزدها به دنبال مذاکرات سالانه بهار بود که شرکت‌های بزرگ پیشنهاد کردند دستمزدها را تا بیش از 2 درصد افزایش دهند تا کارمندان را برای تورم ناشی از هزینه جبران کنند.

حداقل دستمزدها برخلاف مذاکرات دستمزد بهاره که در آن حقوق ها مستقیماً بین مدیریت شرکت ها و اتحادیه های کارگری تعیین می شود، توسط دولت تعیین می شود.

دولت هدف خود را برای افزایش متوسط ​​حداقل دستمزد به 1000 ین یا بیشتر در «در اولین تاریخ ممکن» تعیین کرد.

متوسط ​​دستمزدهای ژاپن از سال 2000 به سختی افزایش یافته است، علیرغم بازار کار فشرده، زیرا تورم پایین به شرکت‌هایی که بسیاری از آنها نگران افزایش هزینه‌های ثابت هستند، بهانه‌ای برای تعویق افزایش دستمزد می‌دهد.

اما این در حال تغییر است زیرا افزایش هزینه های واردات، ناشی از محدودیت های عرضه و جنگ در اوکراین، تورم را با مجبور کردن شرکت های بیشتری به افزایش قیمت کالاها افزایش می دهد.

قیمت های مصرف کننده اصلی ژاپن در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته 2.2 درصد افزایش یافت که سرعت بسیار کمتری نسبت به بسیاری از اقتصادهای غربی داشت اما برای سومین ماه متوالی بالاتر از هدف بانک مرکزی باقی ماند.

(1 دلار = 131.5600 ین)

(گزارش توسط Tetsushi Kajimoto و Leika Kihara؛ ویرایش توسط Leslie Adler و Sam Holmes)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.