متهم شدن به فرار از کمک های زلزله “کاملا ناعادلانه” است

[ad_1] دن استونسکو به رویترز گفت که اتحادیه و کشورهای عضو آن بیش از 50 میلیون یورو برای ارائه کمک و ماموریت های نجات و کمک های اولیه در مناطق تحت کنترل دولت و تحت کنترل شورشیان سوریه جمع آوری کرده اند. استونسکو در اظهارات کتبی خود گفت: «کاملاً ناعادلانه است که متهم به ارائه

کد خبر : 318918
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
متهم شدن به فرار از کمک های زلزله “کاملا ناعادلانه” است

[ad_1]

دن استونسکو به رویترز گفت که اتحادیه و کشورهای عضو آن بیش از 50 میلیون یورو برای ارائه کمک و ماموریت های نجات و کمک های اولیه در مناطق تحت کنترل دولت و تحت کنترل شورشیان سوریه جمع آوری کرده اند.

استونسکو در اظهارات کتبی خود گفت: «کاملاً ناعادلانه است که متهم به ارائه نکردن کمک‌ها شویم، در حالی که در واقع ما بیش از یک دهه است که دقیقاً این کار را انجام می‌دهیم و حتی در زمان بحران زلزله بسیار بیشتر انجام می‌دهیم».

بیش از 3500 نفر در زلزله سوریه جان باختند، جایی که درگیری 12 ساله صدها هزار کشته برجای گذاشته و میلیون ها نفر را مجبور به آواره شدن در داخل و خارج از مرزهای آن کرده است.

جنگ کشور را در مناطق مختلف تحت کنترل درآورد و کمک رسانی را حتی قبل از زلزله 7.8 ریشتری روز دوشنبه دشوار کرد.

دولت سوریه که تحت تحریم های غرب قرار دارد، از سازمان ملل درخواست کمک کرده و گفته است که همه کمک ها باید با هماهنگی دمشق انجام شود و از داخل سوریه و نه از مرز ترکیه به مناطق شورشیان تحویل داده شود.

برخی ناظران دمشق را به هدایت کمک ها به مناطق وفادار متهم می کنند. مقامات سوریه بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در روز یکشنبه پاسخ ندادند.

یک محموله 30 تنی کمک‌های بشردوستانه از سوی دولت ایتالیا – شامل چهار آمبولانس و 13 پالت تجهیزات پزشکی – روز شنبه در مسیر دمشق در بیروت فرود آمد تا اولین کمک‌های اروپایی برای زلزله‌زدگان به سوریه باشد.

استونسکو گفت اتحادیه اروپا کشورهای عضو را تشویق به ارائه کمک می‌کند و تحریم‌ها “مشکلی در ارسال کمک‌های بشردوستانه ایجاد نمی‌کنند.”

اما او گفت که اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرده است که شرکای بشردوستانه ممکن است «برای اهداف بشردوستانه» درخواست معافیت کنند و مایل است این احتمالات را بیشتر توضیح دهد.

وی گفت: «هرچه روایت تحریم‌ها بیشتر انجام شود، بازیگران صادق‌تری که می‌خواهند کمک کنند، از دخالت در تلاش‌های بشردوستانه بین‌المللی جلوگیری می‌شوند و می‌ترسند».

استونسکو گفت که اتحادیه اروپا به دنبال «ضمانت‌های کافی» است تا اطمینان حاصل کند که کمک‌های ارائه شده به افراد آسیب‌پذیر می‌رسد و افزود که دولت سوریه «سابقه‌ای در انحراف کمک‌ها» دارد.

او گفت: «ما از مقامات دمشق می‌خواهیم که ارسال کمک‌های بشردوستانه را سیاسی نکنند و با حسن نیت با همه شرکای بشردوستانه و آژانس‌های سازمان ملل متحد برای کمک به مردم همکاری کنند.»

(گزارش توسط مایا گبیلی؛ ویرایش توسط کریستین اشمولینگر و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.