متخصص ایمپلنت، چگونه می‌توان اعتماد کرد؟

برترین‌ها: زیبایی و سلامت دندان‌ها یکی از اصلی‌ترین ارکان سلامت جسم و هم‌چنین زیبایی چهره هر فردی به شمار می‌رود. امروزه روش‌های بسیاری در علم پزشکی وجود دارند که در حفظ سلامت دندان‌ها و یا ترمیم آن‌ها تأثیرگذار هستند. یکی از روش‌های اصلی و البته رایج در سلامت و زیبایی دندان‌ها استفاده از ایمپلنت دندان‌هاست.

کد خبر : 8404
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
متخصص ایمپلنت، چگونه می‌توان اعتماد کرد؟


برترین‌ها: زیبایی و سلامت دندان‌ها یکی از اصلی‌ترین ارکان سلامت جسم و هم‌چنین زیبایی چهره هر فردی به شمار می‌رود. امروزه روش‌های بسیاری در علم پزشکی وجود دارند که در حفظ سلامت دندان‌ها و یا ترمیم آن‌ها تأثیرگذار هستند. یکی از روش‌های اصلی و البته رایج در سلامت و زیبایی دندان‌ها استفاده از ایمپلنت دندان‌هاست.

طبیعتاً همه ما می‌توانیم حدس بزنیم که جراحی ایمپلنت دندان چقدر می‌تواند حساس و مهم باشد؛ بنابراین بهتر است که هر فردی اگر به تشخیص پزشک معالج مجبور به استفاده از روش ایمپلنت دندان شد به دنبال یک متخصص ایمپلنت معتبر و کار بلد برود و دندان‌های خود را با خیال راحت به دست او بسپارد. اما یک متخصص ایمپلنت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه برایتان بیشتر بگوییم.

پیش از هر چیز بهتر است بدانیم که ایمپلنت دندان به طور واضح و مشخص به چه معناست و چه تأثیری در سلامت و زیبایی دندان‌ها دارد؟ به طور کلی می‌توان گفت که ایمپلنت دندان در واقع پیچ ساخته شده‌ای از جنس تیتانیوم است که در استخوان فک فرد کاشته می‌شود و به نوعی به عنوان جایگزین دندانی که به هر دلیلی از بین رفته می‌گردد. معمولاً انواع ایمپلنت دندان به دو صورت یکپارچه و دوتکه هستند و با کمک پیچ اتصال می‌توان قسمت تاج دندان و ریشه آن را به هم متصل کرد. معمولاً برای جوش خوردن فک پایین چیزی حدود سه ماه و برای فک بالا تقریباً ۵ ماه زمان لازم خواهد بود.

در این میان اما نوعی از ایمپلنت وجود دارد که به آن ایمپلنت فوری می‌گویند. این نوع از ایمپلنت دندان در زمانی رخ می‌دهد که بتوان تاج دندان را به ریشه‌ای کاشته شده متصل کرد. ایمپلنت فوری، شرایط به خصوصی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ایده‌آل بودن طول و عرض و همین‌طور تراکم استخوان اشاره کرد. معمولاً توصیه می‌شود که ایمپلنت فوری فقط برای ۶ دندان قدامی مورد استفاده قرار بگیرد، چراکه استحکام دندان کاهش پیدا کرده و احتمال شکست آن وجود خواهد داشت.

متخصص ایمپلنت، چگونه می‌توان اعتماد کرد؟

به طور کلی باید این نکته را مدنظر داشت که جراحی کاشت ایمپلنت موضوع پیچیده‌ای است که پریودنتیست‌ها، ایمپلنتولوژیست‌ها، پرستودنتیست‌ها و هم‌چنین جراحان فک و دهان درگیر آن خواهند بود. به همین دلیل است که تکیه به متخصص ایمپلنت حرفه‌ای مسئله‌ای مهم و اساسی خواهد بود.

متخصص ایمپلنت

طبیعتاً برای آنکه بتوان به بهترین نتیجه ممکن در رابطه با ایمپلنت دندان دست یافت باید به سراغ متخصص ایمپلنت رفت، فردی که همراه با تخصص خود در این رابطه، مهارت بسیاری نیز داشته باشد. یک متخصص ایمپلنت یا همان ایمپلنتولوژیست سال‌های زیادی را صرف دریافت تخصص خود کرده و در نتیجه اطلاعات و دانش دقیق‌تر و کامل‌تری در رابطه با ایمپلنت دندان در مقایسه با یک دندان‌پزشک عمومی دارد. به همین دلیل هم بیشتر می‌توان به نتیجه کاری او اعتماد کرد.

متخصص ایمپلنت، چگونه می‌توان اعتماد کرد؟

متخصص ایمپلنت آشنایی کاملی با جراحی دندان و همین‌طور پروتز آن دارد و در صورتی نیز که شرایط درمان به خوبی پیش نرفت باید بتواند اوضاع را تحت کنترل خود نگه داشته و فرآیند درمانی را تا رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب ادامه دهد.

ویژگی‌های متخصص ایمپلنت

اگر بخواهیم متخصص ایمپلنت را دقیق‌تر بررسی کنیم باید بگوییم که یک متخصص ایمپلنت خوب دارای ویژگی‌های مشخصی است که می‌توان به طور جزئی به هر کدام از آن‌ها پرداخت.

یکی از اولین ویژگی‌های متخصص ایمپلنت که به آن ایمپلنتولوژیست نیز می‌گویند آن است که با کمک علم و آگاهی خود، تجربه‌های بسیاری را در زمینه ایمپلنت دندان داشته باشد و بتوان اطمینان خاطر یافت که از پس این کار به خوبی بر خواهد آمد.
اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم باید بدانید که کاشت ایمپلنت دندان را تقریباً هر دندان‌پزشکی می‌تواند انجام دهد، اما نکته مهم رعایت استاندارد‌های موجود در این کار است که صرفاً توسط متخصصین این کار بر خواهد آمد. به همین دلیل هم بهتر است که برای اطمینان از عملکرد بالای کار، جراحی ایمپلنت دندان خود را به یک متخصص ایمپلنت بسپارید.

اما همان‌طور که گفته شد یک متخصص ایمپلنت دندان صرفاً با داشتن یک مدرک معتبر نمی‌تواند مهارت بالای خود را نیز نشان دهد. طبیعتاً تجربه کاری بالا در رابطه با ایمپلنت دندان می‌تواند رکن اساسی و مهمی را در این زمینه شامل شود. مسئله‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که یک متخصص ایمپلنت حرفه‌ای باید به نسبت سایر همکاران تازه‌کار خود مهارت و عملکرد بهتری داشته باشد. در چنین شرایطی است که می‌تواند با احتمال وجود مشکلات خاص در زمان جراحی نیز به خوبی و بدون هیچ‌گونه نگرانی مسئله را حل کند.

متخصص ایمپلنت، چگونه می‌توان اعتماد کرد؟

علاوه بر تمامی این موارد، متخصص ایمپلنت خوب باید در مطب خود تجهیزات پزشکی کامل و پیشرفته‌ای داشته باشد. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که این پزشک از دانش روز مطلع است و می‌تواند همراه با جدیدترین تجهیزات و مواد، بیماران خود را درمان کند؛ بنابراین یکی‌دیگر از راه‌های اعتماد به متخصص ایمپلنت آن است که قبل از جراحی، سری به مطب او بزنید و تجهیزاتش را بررسی کنید.

در نهایت نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که حتماً به مجوز‌های لازم در این زمینه توجه لازم را داشته باشید، چراکه یک متخصص ایمپلنت باید برای کار کاشت ایمپلنت دندان مجوز و گواهینامه‌های لازم را داشته باشد.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب متخصص ایمپلنت، این است که دندانپزشک متخصص حتما اصول بهداشتی را در شرایط کنونی و با وجود بیماری در کشور، رعایت کرده و طبق اصول و پروتکل‌های بهداشتی ایمپلنت دندان را انجام دهد.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.