متخصصان پاکستانی با کاهش هزینه های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند

[ad_1] احسن و همسرش که صاحب یک کسب و کار خدمات خودرو است، مانند اکثر مردم کشور 220 میلیونی، برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی ناشی از کاهش ارزش ارز توسط دولت و حذف یارانه‌ها برای هموار کردن راه برای آخرین قسط تلاش می‌کنند. کمک مالی صندوق بین المللی پول (IMF) برای جلوگیری از فروپاشی

کد خبر : 337563
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
متخصصان پاکستانی با کاهش هزینه های اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند

[ad_1]

احسن و همسرش که صاحب یک کسب و کار خدمات خودرو است، مانند اکثر مردم کشور 220 میلیونی، برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی ناشی از کاهش ارزش ارز توسط دولت و حذف یارانه‌ها برای هموار کردن راه برای آخرین قسط تلاش می‌کنند. کمک مالی صندوق بین المللی پول (IMF) برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی لازم است.

پاکستان با بحران‌های اقتصادی غریبه نیست – این پنجمین کمک مالی صندوق بین‌المللی پول از سال 1997 است – اما اقتصاددانان می‌گویند آخرین اقدامات، که شامل مالیات‌ها و هزینه‌های سوخت بالاتر است، به متخصصان تحصیل‌کرده آسیب می‌زند. بسیاری می گویند که برای گذران زندگی از مایحتاج خود کم می کنند.

احسن به رویترز گفت: «ما دیگر بیرون غذا نمی خوریم. ما دیگر گوشت و ماهی نمی خریم. من دستمال کاغذی و مواد شوینده را کم کردم. ما دوستان را نمی بینیم، ما هدیه نمی دهیم. گاهی سر هم جیغ میزنیم.»

حداقل دستمزد دستوری دولت حدود 25000 روپیه است، اما با توجه به تورم بی سابقه 31.5 درصد در ماه فوریه، که بالاترین نرخ آن در نزدیک به 50 سال گذشته است، بسیاری از افرادی که بسیار بیشتر از آن درآمد دارند، می گویند حقوق آنها در ماه دوام نمی آورد.

ابی سالاری، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فین‌تک پاکستان، که به حدود 200000 مشترک خود اجازه می‌دهد دستمزد خود را از قبل برداشت کنند، می‌گوید که تراکنش‌ها در سه ماه گذشته هر ماه بیش از یک پنجم افزایش یافته است. عمیر انصاری، مدیر عامل ابهی، گفت که اکثر مردم دو سوم پول را صرف خرید مواد غذایی می کنند، زیرا عجله دارند تا قبل از افزایش دوباره قیمت ها، انبار کنند.

عابد سولری، موسسه سیاست توسعه پایدار پاکستان، یک اتاق فکر اقتصادی، گفت: «متاسفانه فقرا در پاکستان چیزی برای از دست دادن ندارند. «متخصصان تحصیل‌کرده… قدرت خرید و پس‌انداز خود را کاهش می‌دهند و مصرف روزانه را غیرقابل دسترس یا دور از دسترس می‌دانند.»

ماه رمضان که این هفته آغاز شد، احتمالاً به فشارهای قیمتی در پاکستان با اکثریت مسلمان می افزاید. تحلیلگران پیش بینی می کنند که تورم در ماه های مارس و آوریل به حداقل 35 درصد در ماه افزایش یابد.

در طول ماه مبارک، مسلمانان به طور سنتی روزه یک روزه خود را با غذاهای خاص و در مجالس بزرگ خانوادگی افطار می کنند که در جشن های عید فطر به اوج خود می رسد. امسال برای بسیاری از مردم ماه رمضان به معنای بستن کمربند بیشتر است.

احمد، مدیر ارشد یک شرکت چندملیتی که از ذکر نام خانوادگی خود خودداری کرد، زیرا نگران واکنش احتمالی کارفرمایش بود، گفت: «ما تعداد وعده‌های غذایی و غذا را کاهش می‌دهیم. خرید شیرینی و کادو برای عید سخت‌تر می‌شود، که بر خلاف سنت خانوادگی ماست.»

آشفتگی اقتصادی برخی از متخصصان را از کشور بیرون می کند. خلیق، دکتری که نخواست نام کامل خود را ذکر کند زیرا از وضعیت مالی خود خجالت می‌کشید، گفت که او و همسرش که او نیز پزشک است، تا آنجا که می‌توانند برای امتحانات پس‌انداز می‌کنند تا واجد شرایط باشند. آنها برای کار در بریتانیا

او گفت: «ما دو بار در مورد غذا خوردن یا استفاده از ماشین فکر می‌کنیم.» او افزود که روپیه ضعیف باعث می‌شود هزینه امتحان آنها که به پوند انگلیس است، روز به روز بیشتر شود. ما قصد داریم امتحانات را با موفقیت پشت سر بگذاریم و در اسرع وقت خارج شویم.

(1 دلار = 282.7200 روپیه پاکستان)

(گزارش آریبا شهید، نگارش میرال فهمی. ویرایش گری دویل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.