متحدان امارات در یمن از شکست عربستان در کنترل صنعاء خبر دادند

وی گفت که نیروهای مسلح و مردمی یمن به حومه شهر بیهان واقع در غرب شبوه نزدیک شده اند، استانی که سرشار از منابع نفت و گاز است.بن فرید افزود که اوضاع میدانی و تحولات نظامی اکنون مشابه مارس ۲۰۱۵ و قبل از آغاز عملیات ائتلاف «عاصفه الحزم» است.از سوی دیگر، یکی از اعضای شورای

کد خبر : 81269
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
متحدان امارات در یمن از شکست عربستان در کنترل صنعاء خبر دادند



وی گفت که نیروهای مسلح و مردمی یمن به حومه شهر بیهان واقع در غرب شبوه نزدیک شده اند، استانی که سرشار از منابع نفت و گاز است.
بن فرید افزود که اوضاع میدانی و تحولات نظامی اکنون مشابه مارس ۲۰۱۵ و قبل از آغاز عملیات ائتلاف «عاصفه الحزم» است.

از سوی دیگر، یکی از اعضای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات متحده عربی گفت که هدف ائتلاف سعودی برای کنترل صنعا “از دسترس خارج شده است و دسترسی به آن هر روز سخت تر و دورتر می شود.
«فاضل الجعدی»، با تاکید بر اینکه “امیدهای گسترده برای کنترل صنعا از دست ارتش و کمیته های مردمی یمن برباد رفته است توضیح داد که دلیل این امر نیروهای وابسته به «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی است که برای جنگ وارد جنوب یمن شدند.

 شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات متحده عربی اوایل تیر ماه گذشته علام کرد که در پاسخ به سرکوبگری‌های نیروهای دولت منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی، تمام تماس‌ها و ارتباط خود با این دولت را برای ادامه اجرای توافق ریاض قطع کرده است.

«علی عبدالله الکثیری» سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن در اظهاراتی که در پایگاه این گروه قرار گرفته است، افزود: شبه نظامیانی که (توسط دولت مستعفی منصور هادی) از مارب و الجوف فراخوانده شده بودند روز شنبه به تحصن مسالمت آمیز مردمی در منطقه عبدان در شهرستان نصاب استان شبوه حمله کردند.

وی اظهار کرد: مردم استان شبوه این تحصن را برای اعلام مخالفت با سیاست‌های خصمانه و سرکوبگرانه شبه نظامیان(وابسته به دولت منصور هادی) در حمله به روستاها و منازل مردم و ربودن اهالی این استان و دیگر مناطق جنوب یمن برگزار کردند.

سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن گفت: این شورا رفتارهای خصمانه اینچنینی را موجب تضعیف توافق ریاض و تلاش ها برای تکمیل اجرای آن می داند و نمایندگان شورای انتقالی در رایزنی ها برای اجرای توافق، طرف دیگر(اشاره به دولت مستعفی) را مسؤول شکست عامدانه تلاش ها برای یافتن آتش بس و اجرای توافق می دانند.

وی افزود: شورای انتقالی جنوب که در عدن پایتخت موقت دولت مستعفی منصور هادی در جنوب یمن مستقر است روز شنبه از نمایندگان خود در رایزنی های جاری در عربستان برای تکمیل اجرای توافق ریاض خواست همه اشکال ارتباط مستقیم با دولت هادی را متوقف کند.

 این اقدام یکجانبه شورای انتقالی جنوب پس از آن صورت گرفت که “عیدروس قاسم الزبیدی” رییس شورای انتقالی جنوب نیروهای امنیتی و نظامی این شورا را در وزارتخانه های کشور و دفاع دولتی که بر اساس توافق ریاض شکل گرفته بود، ادغام کرد.
«شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و دیگر مناطق جنوبی یمن سیطره دارد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ماه ۹۸) با  وساطت عربستان و با هدف به اصطلاح تحقق صلح در جنوب یمن توافق صلح ریاض را به امضا رساندند.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن در مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان بود.
امضای توافقنامه تحت نظارت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد، عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و عیدروس الزبیدی رییس شورای انتقالی یمن صورت گرفت.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی – آغاز کردند.
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.