ما در حال تغییر سیستم ارزی جهانی “دو قطبی” با یوان چینی به عنوان جایگزین دلار آمریکا هستیم – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] نوریل روبینی، اقتصاددان، معروف به «دکتر. Doom» پیش بینی می کند که سیستم ارز ذخیره جهانی از تک قطبی به دوقطبی تغییر خواهد کرد. او انتظار دارد اکثر کشورهایی که تلاش می کنند اتکای خود به دلار آمریکا را کاهش دهند، یوان چین را به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا پیشنهاد کنند. روبینی بر

کد خبر : 344518
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
ما در حال تغییر سیستم ارزی جهانی “دو قطبی” با یوان چینی به عنوان جایگزین دلار آمریکا هستیم – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

نوریل روبینی، اقتصاددان، معروف به «دکتر. Doom» پیش بینی می کند که سیستم ارز ذخیره جهانی از تک قطبی به دوقطبی تغییر خواهد کرد. او انتظار دارد اکثر کشورهایی که تلاش می کنند اتکای خود به دلار آمریکا را کاهش دهند، یوان چین را به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا پیشنهاد کنند.

روبینی بر دلار آمریکا و یوان چین به عنوان ارزهای ذخیره جهانی

نوریل روبینی، با نام مستعار دکتر دووم، در مصاحبه ای با رسانه هندی CNBC TV-18 که روز سه شنبه منتشر شد، در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان صحبت کرد. روبینی، اقتصاددان ارشد اطلس کاپیتال و همچنین پروفسور بازنشسته اقتصاد و تجارت بین‌الملل در دانشکده بازرگانی استرن دانشگاه نیویورک است.

وی توضیح داد که اکثر کشورهایی که یک گروه رقیب برای مقابله با آمریکا تشکیل می دهند و وابستگی خود به دلار را کاهش می دهند، در تلاش هستند تا یک سیستم جایگزین اقتصادی، پولی و ارز ذخیره جهانی ایجاد کنند. این کارشناس اقتصادی افزود:

این متحدان قرار است در جهت پیشنهاد RMB حرکت کنند [renminbi] به عنوان یک سیستم جایگزین برای دلار آمریکا. ما قصد داریم از یک سیستم ارز ذخیره جهانی ارز تک قطبی به یک ارز دو قطبی حرکت کنیم.

این اولین باری نیست که روبینی از سیستم ارزی دوقطبی یاد می کند. در ماه فوریه، او هشدار داد که تشدید محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا بر دشمنانش، از جمله تحریم‌های مالی، کاتالیزوری برای ظهور یک سیستم ارزی ذخیره جهانی دوقطبی در دهه آینده است.

هند و دلارزدایی

روبینی همچنین در مورد هند به طور خاص صحبت کرد. او ضمن اشاره به اینکه سیاست مالی این کشور “می تواند بهتر باشد”، تاکید کرد: “اشکال ندارد” و هند را به عنوان یک بازار نوظهور امیدوار می داند.

این اقتصاددان معتقد است که هند به همراه چند بازار نوظهور دیگر در سال‌ها و دهه‌های آینده به یک قدرت مسلط تبدیل خواهد شد، به ویژه با اجرای اصلاحات اضافی. در نتیجه، او این بازارها را مقاصد سرمایه گذاری امیدوارکننده ای برای بازارهای با درآمد ثابت و سهام می داند.

دکتر دوم انتظار ندارد هند در جنبش دلارزدایی با وجود ظهور احتمالی یک سیستم ارز جایگزین شرکت کند. او معتقد است که رقابت استراتژیک هند با چین به این معنی است که ممکن است به جای رنمینبی، با سیستم ارزی غربی همسوتر بماند. او نظر داد:

اکنون ممکن است هند به نفت، انرژی، غذا و کودهای شیمیایی از روسیه نیاز داشته باشد، اما این وابستگی می تواند در طول زمان تغییر کند.

طبق گزارش‌ها، کشورهای بریکس در حال کار بر روی ایجاد شکل جدیدی از ارز هستند که وابستگی آنها به دلار آمریکا را کاهش دهد. بریکس در حال حاضر متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، اما چندین کشور دیگر از جمله آرژانتین، ایران، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر علاقه خود را برای پیوستن به این بلوک ابراز کرده اند. ده کشور آسیای جنوب شرقی که عضو انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) هستند نیز موافقت کرده اند که از ارزهای محلی برای حمایت از تجارت فرامرزی و سرمایه گذاری در منطقه استفاده کنند.

آیا با نوریل روبینی موافقید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.