ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم – اخبار بیت کوین Op-Ed

[ad_1] دلیلی وجود دارد که صرافی های متمرکز علیرغم مخالفت با اصول اصلی کریپتو، غالب شده اند. سرمقاله نظر زیر توسط دنیس جارویس، مدیرعامل Bitcoin.com نوشته شده است. سوء مدیریت فاحش و کلاهبرداری آشکار در سال 2022 توسط بسیاری از صرافی‌های متمرکز غیرشفاف، مردم را به اصول اصلی رمزارزها، مانند تمرکززدایی، خودسرپرستی، شفافیت و مقاومت

کد خبر : 310613
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم – اخبار بیت کوین Op-Ed

[ad_1]

دلیلی وجود دارد که صرافی های متمرکز علیرغم مخالفت با اصول اصلی کریپتو، غالب شده اند.

سرمقاله نظر زیر توسط دنیس جارویس، مدیرعامل Bitcoin.com نوشته شده است.

سوء مدیریت فاحش و کلاهبرداری آشکار در سال 2022 توسط بسیاری از صرافی‌های متمرکز غیرشفاف، مردم را به اصول اصلی رمزارزها، مانند تمرکززدایی، خودسرپرستی، شفافیت و مقاومت در برابر سانسور برمی‌گرداند. مردم به طور طبیعی به DeFi (مالی غیرمتمرکز) روی می آورند. متأسفانه، بسیاری از DeFi هنوز آماده نیستند تا به عنوان یک جایگزین مناسب عمل کنند.

در این مقاله، من در مورد دو مورد از مهمترین چالش ها صحبت خواهم کرد: نحوه دسترسی بیشتر DeFi به کاربران جدید و نحوه بهبود عملکرد آن در مقایسه با خدمات متمرکز.

مشکل Onboarding و راه حل آن

مشکل جذب کاربران جدید برای پذیرش DeFi تا حدی به دلیل تجربه کاربر (UX) است. الکس نایت، رئیس تجربه محصول بیت کوین دات کام، کار بسیار خوبی را در تشریح مشکلات و راه حل های چالش های UX در برنامه های web3 انجام داد. به طور خلاصه: مدل web3 خود نگهبانی عموماً منجر به ایجاد تجربه کاربری توسط توسعه دهندگان می شود که اساساً با آنچه مردم در مدل web2 به آن عادت کرده اند متفاوت است – و این اصطکاک بزرگی را ایجاد می کند.

حل مشکل UX ترکیبی از طراحی هوشمندانه، آموزش و مشوق ها است.

در بخش طراحی، چالش ایجاد محصولاتی است که به اندازه بهترین آنالوگ های web2 آشنا و قابل استفاده باشند. در Bitcoin.com برنامه کیف پول چند زنجیره ای خودسرپرست ما برای مدت طولانی تجربه ای بصری ارائه کرده است، اما فقط برای اقدامات ساده مانند خرید، فروش، ارسال و دریافت رمزارز. از آنجایی که ما ویژگی‌های پیچیده‌تر DeFi، از جمله تبادل غیرمتمرکز Verse DEX خود را، مستقیماً در برنامه ادغام می‌کنیم، بسیار مهم است که تجربه کاربر در حالی که منحصراً از ریل‌های web3 استفاده می‌کند تا حد امکان از web2 متمایز نباشد.

با این حال، حتی اگر وب 3 بتواند از نظر سهولت استفاده با وب 2 برابری کند، هنوز چالش متقاعد کردن افراد برای تغییر وجود دارد. اینجاست که آموزش و مشوق‌ها وارد می‌شوند. آموزش دو کار را انجام می‌دهد: اعتمادسازی مجدد در رمزارز و آماده کردن کاربران برای حرکت. مشوق ها فشاری را ارائه می دهند که اغلب برای امتحان کردن چیز جدید مورد نیاز است.

خوشبختانه، فضای ارزهای دیجیتال برای ارائه ترکیبی عالی از آموزش و مشوق‌ها مناسب است. من در مورد قدرت توکن‌های وفاداری در کریپتو، و اهمیت درست کردن آن‌ها نوشته‌ام، و به سختی درباره نحوه ادغام آن‌ها در اکوسیستم Bitcoin.com فکر کرده‌ایم.

اکنون که توکن اکوسیستم خود VERSE را راه‌اندازی کرده‌ایم، می‌توانیم راه‌هایی را برای استفاده از مشوق‌های پولی برای هدایت ایمن افراد به سمت امور مالی غیرمتمرکز آزمایش کنیم، جایی که می‌توانند از مزایای آن نسبت به CeFi (مالی متمرکز) بهره ببرند. یکی از راه‌هایی که ما برای انجام آن برنامه‌ریزی می‌کنیم، پاداش دادن به تازه‌واردان با توکن‌های VERSE برای انجام اقداماتی مانند پشتیبان‌گیری ایمن از کیف پولشان است.

ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم

این توسط برنامه آموزشی CEX ما که به تازگی راه اندازی شده است پشتیبانی می شود که به افرادی که تحت تأثیر ورشکستگی های متمرکز شرکت های رمزنگاری قرار گرفته اند پاداش می دهد و در عین حال تشویق به پذیرش امور مالی غیرمتمرکز و سرپرستی شخصی می شود.

ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم

مشکل اجرا

حتی اگر مشکل ورود کاربران جدید را حل کنید، DeFi در تکرار فعلی خود از نظر پاسخگویی و اندازه بازار شکست می خورد. اگر یکی از اینها کم باشد، مردم نمی آیند، یا به زودی آن را رها می کنند.

پاسخگویی DeFi تحت چیزی که ترافیک سبک در وب 2 در نظر گرفته می شود، تحت تأثیر قرار گرفته است. ظرفیت زنجیره ای قادر به مدیریت اوج استفاده از DeFi در سال 2021 نبوده است. حتی با گسترش alt-L1 و شروع L2های زنده، فضای بلوک روی زنجیره به راحتی از بین رفت.

اندازه بازار DEX مشکل ظرفیت DeFi را در بر می گیرد. اجازه می‌دهم توییتر کریپتو در اینجا به من کمک کند:

ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم
*توییت از @HighStakesCap*

ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم
*توییت از @AltcoinPsycho*

ما باید حرکت از خدمات متمرکز به جایگزین های DeFi قابل اجرا را تسریع کنیم
*توئیت از @ByzGeneral*

توجه داشته باشید که این نظرات درست قبل از انفجار FTX ارسال شده است. این احتمال وجود دارد که از آن زمان دیدگاه نویسندگان توییت ها تغییر کرده باشد. با این حال، انتقادات آنها درست است: محصولات فعلی DeFi به سادگی نمی توانند از نظر نقدینگی، حجم و تطبیق سفارش جایگزین CEX ها شوند.

زمانی که بسیاری از بزرگترین معامله‌گران، سازندگان بازار و طرفداران رمزارز نمی‌توانند معاملات خود را انجام دهند یا به اندازه در پلتفرم‌های غیرمتمرکز شرکت کنند، برای صنعت کریپتو مشکل ایجاد می‌کند. آنها مجبورند در صرافی‌های متمرکز پرخطر جمع شوند، که یک چرخه خودتقویت‌کننده وابستگی به CEX ایجاد می‌کند.

در گذشته، CEX ها مانند یک توقف توافق شده به نظر می رسید تا زمانی که فناوری کریپتو در جایی قرار گرفت که قادر به تسخیر آن بود. همانطور که کریپتو توجه بیشتری را به خود جلب کرد، من احساس می‌کنم صنعت به‌طور کلی از خود راضی شد و حواسش پرت شد.

راه حل مشکل اجرا

من معتقدم که ابزارهای تکنولوژیکی رمزنگاری پایه همه اینجا هستند یا تقریباً همینطور است. نمونه ای از یک DEX که می تواند در سطح قابل قبولی با یک CEX رقابت کند، تبادل dYdX مبتنی بر لایه 2 است. با استفاده از سیستم‌های اثبات دانش صفر، dYdX می‌تواند تراکنش‌ها را به اندازه کافی ارزان و سریع انجام دهد تا با پاسخ‌دهی CEX مقایسه شود. در حال حاضر، “محصول موجود dYdX حدود 10 معامله در ثانیه و 1000 مکان/لغو سفارش در ثانیه را پردازش می کند، با هدف افزایش سفارشات بزرگتر.”

اکنون تنها چیزی که کم دارد نقدینگی قابل مقایسه است. از آنجایی که نقدینگی خوب باعث ایجاد نقدینگی بهتر می شود، اولین قدم سازنده این است که dYdX از یک دفترچه سفارش و موتور تطبیق استفاده می کند که راهی بسیار کارآمدتر و سودآور برای ایجاد بازار است. استفاده از دفترچه سفارش باید بازارسازان را جذب کند تا نقدینگی کافی برای مقایسه DEX ها با CEX ها فراهم کنند.

علاوه بر این، اکنون که بدیهی است (دوباره!) که نمی توانید به این واسطه های متمرکز اعتماد کنید، نقدینگی خواهد آمد. بازیکنان بزرگ در کریپتو باید تلاشی هماهنگ برای خروج از CEX ها به پروتکل های DeFi انجام دهند. بیت کوین دات کام مفتخر است که راه حل های گسترده DeFi را ارائه می دهد. کیف پول Bitcoin.com، با بیش از 35 میلیون کیف پول خودسرپرستی که تا به امروز ایجاد شده است، همچنان ابزار مهمی برای ورود به سیستم است و افراد تازه وارد را برای تعامل آسان و ایمن با امور مالی غیرمتمرکز تنظیم می کند.

آینده DeFi است

از کاستی هایی که در اینجا شناسایی کرده ام ناامید نشوید. حقیقت ماجرا این است که تمام کاستی های DeFi در مقایسه با نقاط قوت آن بی اهمیت است. DeFi امکان نگهداری از دارایی‌های شما را فراهم می‌کند، اما با ابزاری که از موسسات مالی متمرکز به آن تکیه کرده‌ایم. به عنوان مثال، مبادله بین دارایی ها، کسب بازدهی دارایی های خود، یا استفاده از دارایی های خود برای گرفتن وام. تاکنون این فعالیت های مالی همواره نیازمند واسطه های مورد اعتماد بوده است. راه‌حل‌های مشکلات DeFi قابل دستیابی هستند، که در تضاد کامل با مشکلات ریشه‌دار در امور مالی سنتی است. در نهایت پاسخ به مشکلات مالی سنتی DeFi است.

برچسب ها در این داستان

دارایی ها، قابل دستیابی، Bitcoin.com، صرافی های متمرکز، CEX، CEX، رمزنگاری، فناوری کریپتو، امور مالی غیرمتمرکز، پلتفرم های غیرمتمرکز، DeFi، آموزش Defi، محصولات DeFi، پروتکل های Defi، راه حل های DeFi، DEX، بازده سود، نقدینگی، وام، بازار سازندگان، موتور منطبق، نصب، ویرایش، سرمقاله نظر، کتاب سفارش، تطبیق سفارش، افزایش مقیاس، کیف‌پول‌های خود نگهبانی، خودسرپرستی، مبادله، امور مالی سنتی، واسطه‌های مورد اعتماد، آیه، حجم

نظر شما در مورد پتانسیل تامین مالی غیرمتمرکز برای جایگزینی تامین مالی متمرکز چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

نویسنده مهمان

این یک مقاله Op-ed است. نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به خود نویسنده است. Bitcoin.com نظرات، نظرات یا نتیجه گیری های ارائه شده در این پست را تایید و پشتیبانی نمی کند. Bitcoin.com مسئول یا مسئولیتی در قبال هر گونه محتوا، دقت یا کیفیت در مقاله Op-ed نیست. خوانندگان باید قبل از هر اقدامی در رابطه با محتوا، دقت لازم را انجام دهند. Bitcoin.com به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به اطلاعات موجود در این مقاله ندارد. برای مشارکت در بخش Op-ed ما یک پیشنهاد به op-ed (at) bitcoin.com ارسال کنید.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.