مایک دولان نوشته رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در موزه امور مالی آمریکا در نیویورک در 15 اکتبر 2010 دیده می شود. رویترز/ شانون استپلتون// نوشته مایک دولان لندن (رویترز) – نبرد انفرادی ژاپن در برابر دلار آمریکا که بیش از حد ارزش گذاری شده است، ممکن است پس از دیدار با روسای مالی

کد خبر : 268388
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۵۲
مایک دولان نوشته رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در موزه امور مالی آمریکا در نیویورک در 15 اکتبر 2010 دیده می شود. رویترز/ شانون استپلتون//

نوشته مایک دولان

لندن (رویترز) – نبرد انفرادی ژاپن در برابر دلار آمریکا که بیش از حد ارزش گذاری شده است، ممکن است پس از دیدار با روسای مالی G7 در واشنگتن در این هفته کمی احساس تنهایی کند – و رکود احتمالی بازار اواخر سال ممکن است باعث پشیمانی متحدانش شود.

پس از لابی‌های سنگین توکیو و برخی گمانه‌زنی‌های بازار در مورد زبان سخت‌گیرانه‌تر برای کاهش نرخ‌های ارز، قدرت‌های اقتصادی که در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول گرد هم آمدند، به یکی از درخشان‌ترین چراغ‌های سبز ممکن برای سودهای مخرب بیشتر دلار نشان دادند.

این در حالی است که افزایش 20 درصدی دلار در برابر ارزهای اصلی در سال گذشته بازارهای مالی گسترده تر و مالیه دولت را ناامید کرده است. افزایش چشمگیر 30 درصدی تنها در 12 ماه اخیر به بالاترین حد خود در 32 سال اخیر در برابر ین در این هفته، 20 میلیارد دلار فروش یکجانبه دلاری توسط بانک مرکزی ژاپن را به همراه داشته است، در حالی که جهش نوسانی 27 درصدی به بالاترین حد خود در برابر استرلینگ بیمار در این هفته رسیده است. یک نقطه در ماه گذشته بازارهای دارایی بریتانیا را ناآرام بیشتر کرد.

با تنش‌های ژئوپلیتیکی که گروه مالی G20 را به سختی کارآمد می‌کند، وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی از متحدان G7 به طور جداگانه با هم دیدار کردند – و با مسائل مبرم بی‌شمار از بحران انرژی، جنگ در اروپا و تغییرات آب و هوایی.

بیانیه مشترک آنها که اواخر روز چهارشنبه توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده منتشر شد، چیزی را به ژاپن داد – اما سختی ناچیز بود.

G7 نوشت: «با درک این موضوع که بسیاری از ارزها امسال با افزایش نوسانات به طور قابل توجهی حرکت کرده اند، ما مجدداً تعهدات نرخ ارز خود را همانطور که در می 2017 توضیح داده شد، تأیید می کنیم.

و برای ثبت، عبارات 2017 این بود که نوسانات بیش از حد و حرکت های بی نظم ارز تأثیرات منفی بر اقتصاد و ثبات مالی آنها دارد.

شاید این تنها چیزی باشد که آنها می‌خواستند یا می‌خواستند بگویند. اما رقص، حداقل می‌توان گفت، فاقد ضربه‌ای بود – اشاره کمی خسته‌کننده به فرمول‌بندی پنج‌ساله‌ای که این تصور را به ذهن متبادر می‌کرد، یا موضوعی که اکثراً نمی‌خواستند در حال حاضر به آن توجه کنند.

با توجه به اینکه وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی ادعا کرد که این مشکل را به همتایان خود منتقل کرده است – این که چگونه او در مورد افزایش شدید نوسانات “عمیقا نگران” است، بسیار ولرم بود.

وی پس از آن اظهار داشت: ما نمی توانیم نوسانات بیش از حد در بازار ارز ناشی از حرکات سفته بازی را تحمل کنیم. ما در حال مشاهده حرکت ارز با احساس فوریت قوی هستیم.»

با قضاوت بر اساس لرزه نگاری که در گزینه های ارز سه ماهه موجود است، نوسانات ضمنی جفت ارزهای G4 در سال گذشته بیش از دو برابر شده و به اوج شوک همه گیر رسیده است.

اما به نظر می‌رسد بیانیه نهایی G7 آن را به عنوان یک واقعیت واقعی می‌پذیرد، که منعکس‌کننده نگاه دورتر از رویدادهای اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، پیر-اولیویه گورینشاس در اوایل هفته است.

گورینچاس اذعان داشت که قدرت دلار فشار زیادی بر کشورها وارد می‌کند، اما اصرار داشت که اساساً موجه است، ناکارآمد نیست و کشورها باید فقط عقب بنشینند و اجازه دهند ارزها تنظیم شوند.

این وضعیت برای ژاپن ناراحت کننده خواهد بود زیرا ژاپن شاهد افزایش دوباره دلار در روز پنجشنبه بود و به بالاترین حد در 32 سال اخیر به بالای 147 ین رسید، پس از اینکه قرائت تورم داغ ایالات متحده در ماه سپتامبر پیش بینی ها را در مورد اینکه نرخ های بانک مرکزی چقدر باید بالا برود در حالی که BOJ در حال رشد است، افزایش داد.

گرافیک: بزرگنمایی دلار- https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/movanxanepa/Two.PNG

گرافیک: افزایش نوسانات FX-https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/gkvlgrygopb/One.PNG

دیوانگی تغذیه

اگرچه معیارهای ارزیابی ارز و مدل‌های ارزش منصفانه متفاوت هستند و اغلب سیگنال‌های بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند، اغلب معیارهای ذکر شده فرض می‌کنند که دلار بین 10 تا 20 درصد بیش از ارزش‌گذاری شده است.

با وجود این، بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند چیزهای بیشتری در راه است و آن را بالاتر خواهند برد – با استدلال‌های متفاوت و اغلب دایره‌ای.

شکاف نرخ بهره خام محرک بزرگ بوده است. اما با بالا رفتن نرخ‌های فدرال رزرو و کاهش شدید قیمت سهام و اوراق قرضه جهانی، جذب پول نقد دلار به عنوان پناهگاه افزایش می‌یابد، حتی اگر قدرت ارز حاصل از دلار اغلب این استرس را در یک چرخه معیوب اغراق کند.

به طور مشابه، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و شوک انرژی مرتبط با افزایش قبوض واردات، شکاف‌های تراز پرداخت‌ها را در خارج از ایالات متحده افزایش داده است – که باعث تضعیف ارزهای واردکنندگان بزرگ انرژی می‌شود. اما از آنجایی که انرژی بر حسب دلار قیمت گذاری می شود، قدرت دلار در نتیجه شکاف های تجاری و مشکلات تورم را تشدید می کند و به قیمت دارایی ها آسیب بیشتری وارد می کند – که بیشتر تقاضای دلار مرتبط با استرس را تغذیه می کند.

مارک هفل، مدیر ارشد سرمایه گذاری مدیریت ثروت جهانی UBS، روز پنجشنبه گفت که شکاف نرخ و داستان استرس جهانی باعث افزایش بیشتر دلار خواهد شد. “ما ترجیح داده شده خود را در مورد دلار آمریکا و فرانک سوئیس حفظ می کنیم.”

آویوا (LON:) مایکل گریدی، استراتژیست سرمایه‌گذاران، گفت: «به دلیل انعطاف‌پذیری اقتصادی بیشتر و تورم زیربنایی بالاتر در ایالات متحده، همچنان ترجیح می‌دهیم به دلار آمریکا اضافه وزن داشته باشیم».

اما اگر یک دلار نوسان فزاینده و بیش از حد ارزش گذاری شده شروع به تغذیه خود کند و تورم و تامین مالی دولت و خانوار را پیچیده کند – در جریانی که بسیاری هنوز امیدوارند که یک شوک موقت سیاسی و انرژی باشد – شاید ژاپن باید شنیده های همدلانه تری دریافت می کرد.

و اگر ضعف مارپیچی ین تورم ژاپن را تشدید کند و BoJ را مجبور کند که سقف بازده اوراق قرضه بلندمدت خود را بردارد – در نتیجه به سایر بانک‌های مرکزی در انقباض همگام بپیوندد – بازارهای جهانی حداقل با زلزله در بازارهای اوراق قرضه بریتانیا در این ماه، لرزش دیگری را تجربه خواهند کرد.

این بحث وجود دارد که هیچ کس نمی‌خواهد تا زمانی که تورم ایالات متحده در نهایت لیسیده نشود و احساس کند که تهدیدات مداخله‌ای بی‌فایده خواهد بود تا زمانی که بازارها از اینکه دقیقاً «نرخ پایانی» فدرال رزرو کجا بالاتر می‌رود، مطمئن‌تر شوند، هیچ‌کس نمی‌خواهد مانع تشدید فدرال رزرو شود.

اما همانطور که یک مقاله کاری صندوق بین‌المللی پول در تابستان امسال، پس از مطالعات انجام شده روی 26 کشور طی تقریباً 30 سال، به این نتیجه رسید: “شواهد از این فرضیه حمایت می‌کند که بانک‌های مرکزی می‌توانند به طور موثر در برابر ناهماهنگی‌های دوره‌ای کوتاه‌مدت نرخ ارز واقعی تکیه کنند.”

سوال بزرگ این است که آیا این افزایش دلار در واقع یک انحراف «کوتاه‌مدت» است یا اینکه ویژگی دائمی‌تر چشم‌انداز جهانی است.

گرافیک: تاریخچه ژاپن از مداخلات ین – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/xmpjoykbovr/Pasted%20image%201650518854154.png

گرافیک: کاهش ذخایر دلار ژاپن – https://graphics.reuters.com/JAPAN-ECONOMY/RESERVES/klpykxbokpg/chart_eikon.jpg

نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده، ستون نویس رویترز است.

(توسط مایک دولان، توییتر: @reutersMikeD؛ نمودار اضافه شده از اندی بروس؛ ویرایش توسط مارگریتا چوی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.