ماینرهای کریپتو در بحبوحه آینده نامشخص این بخش به قزاقستان 7 میلیون دلار مالیات پرداخت می کنند – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1] دولت قزاقستان امسال و سال گذشته بیش از 7 میلیون دلار مالیات از شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در این کشور دریافت کرده است. این خبر در بحبوحه فشارهای نظارتی فزاینده منتشر می شود که دسترسی صنعت را به انرژی کم هزینه محدود می کند و در عین حال بار مالیاتی آن را افزایش می

کد خبر : 355636
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۳۰
ماینرهای کریپتو در بحبوحه آینده نامشخص این بخش به قزاقستان 7 میلیون دلار مالیات پرداخت می کنند – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1]

دولت قزاقستان امسال و سال گذشته بیش از 7 میلیون دلار مالیات از شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در این کشور دریافت کرده است. این خبر در بحبوحه فشارهای نظارتی فزاینده منتشر می شود که دسترسی صنعت را به انرژی کم هزینه محدود می کند و در عین حال بار مالیاتی آن را افزایش می دهد.

طبق قانون جدید معدنچیان با هزینه های بالاتر و چالش های بیشتری روبرو هستند

کمیته درآمد دولتی وزارت دارایی به نقل از رسانه‌های محلی و رسانه‌های محلی Forklog اعلام کرد که خزانه قزاقستان 3.07 میلیارد تنگه (تقریباً 6.9 میلیون دلار) مالیات از نهادهای درگیر در ضرب ارزهای دیجیتال در سال 2022 دریافت کرده است.

استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در این کشور آسیای مرکزی از اول ژانویه سال گذشته ملزم به پرداخت مالیات و هزینه هستند. در سال 2023، آنها تا 27 آوریل 240 میلیون تنگه (تقریباً 540,000 دلار) را به بودجه واریز کرده اند. وزارت دارایی یادآور شد که تمام پرداخت های سررسید سه ماهه اول باید تا 25 می انجام شود.

در 6 فوریه امسال، رئیس جمهور قاسم ژومارت توکایف قانون جدید “در مورد دارایی های دیجیتال در جمهوری قزاقستان” را امضا کرد که برخی از مقررات آن هنوز اجرایی نشده است. فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری مانند استخراج را تنظیم می‌کند و با اصلاحاتی در کد مالیاتی همراه است. مهمتر از همه، این قانون دسترسی معدنچیان به برق ارزان را پس از مقصر دانستن کمبود برق محدود می کند.

به گفته سرگئی پوترا، هماهنگ کننده ارشد روابط دولتی در انجمن ملی صنعت بلاک چین و مراکز داده در قزاقستان، تصویب این قانون نشان دهنده علاقه قزاقستان به توسعه صنعت کریپتو به طور کلی است. وی در اظهار نظر برای Bitcoin.com News در مورد تأثیرات تغییرات قانونی برای این بخش، خاطرنشان کرد: در عین حال، تعدادی از مشکلات مربوط به سایر قوانین یا مقررات همچنان مرتبط هستند.

استخراج کنندگان کریپتو قزاقستان برق یارانه ای را قطع کردند

پوترا توضیح داد: «معدن‌ها در قزاقستان بیش از یک سال است که از منابع برق محلی قطع شده‌اند، حتی در بحبوحه مازاد شرکت‌های تولیدکننده انرژی. مالیات اضافی برای برق مصرفی امکان جستجوی منابع برق با نرخ پایین را برای معدنچیان منتفی می کند. نماینده سازمان صنعت توضیح داد: این کارمزد متمایز است و هزینه هر کیلووات ساعت را افزایش می دهد.

سرگئی پوترا همچنین خاطرنشان کرد که اجرای این قانون از طریق آئین نامه ها “بسیار دشوار است و در جهت حمایت از ماینرها و صنعت کریپتو به طور کلی نیست.” وی ابراز امیدواری کرد که این مسائل موقتی است و حل آنها دوره جدیدی از توسعه را برای استخراج بیت کوین در کشور به همراه خواهد داشت.

زمانی که چین در بهار 2021 این بخش را سرکوب کرد، قزاقستان به کانون استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل شد. طبق داده‌های ارائه شده توسط مرکز جایگزین کمبریج، با جذب ماینرها با برق یارانه‌ای، در ژانویه سال 2022 رتبه سوم را از نظر میانگین هش ماهانه جهانی کسب کرد. دارایی، مالیه، سرمایه گذاری. با این حال، به گفته Jaran Mellerud، تحلیلگر صنعت مستقر در نروژ، سهم قزاقستان از اوج 18٪ در اکتبر 2021 به تنها 4٪ در ماه می 2023 کاهش یافته است.

برچسب ها در این داستان

بیت کوین، استخراج بیت کوین، رمزارز، ماینرهای رمزنگاری، استخراج رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، برق، انرژی، کارمزد، کارمزد، هاشرات، قزاقستان، قانون، قانون، استخراج کنندگان، استخراج، صنعت معدن، بخش استخراج، مقررات، مالیات، مالیات، مالیات

آیا فکر می‌کنید قزاقستان موقعیت خود را به عنوان یک مقصد استخراج ارزهای دیجیتال بازیابی خواهد کرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.