ماینرهای بیت کوین از تله خرس فرار می کنند

[ad_1] شرکت‌های تشنه‌ی قدرتی که بیت‌کوین جدید را وارد گردش می‌کنند، با افزایش ارزش این ارز دیجیتال در سال جاری به بالای 30000 دلار رسیدند، که با کاهش قیمت برق برای افزایش سودآوری آنها توطئه کرده است. بر اساس داده های Blockchain.com، میانگین درآمد 30 روزه ماینینگ به 27.34 میلیون دلار در روز رسیده است

کد خبر : 347506
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
ماینرهای بیت کوین از تله خرس فرار می کنند

[ad_1]

شرکت‌های تشنه‌ی قدرتی که بیت‌کوین جدید را وارد گردش می‌کنند، با افزایش ارزش این ارز دیجیتال در سال جاری به بالای 30000 دلار رسیدند، که با کاهش قیمت برق برای افزایش سودآوری آنها توطئه کرده است.

بر اساس داده های Blockchain.com، میانگین درآمد 30 روزه ماینینگ به 27.34 میلیون دلار در روز رسیده است که بالاترین سطح از ژوئن گذشته است.

این یک تسکین برای ماینرهایی است که با کاهش درآمدهای بین 15 تا 21 میلیون دلار در نیمه دوم سال 2022، تلاش کردند تا بار بدهی های زیادی را تامین کنند. اگرچه، آنها هنوز تا حدودی از اوج 61.2 میلیون دلاری که در نوامبر 2021 به ثبت رسیده بود فاصله دارند.

بسیاری از معدنچیان عمومی در پایان سال گذشته در آستانه ورشکستگی قرار داشتند. Jaran Mellerud، تحلیلگر شرکت خدمات استخراج بیت کوین Luxor گفت: با قیمت فعلی بیت کوین، جریان نقدی این شرکت ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است و اکثر آنها نباید مشکلی در پرداخت تعهدات خود داشته باشند.

ملرود گفت که نسبت بدهی به سهام معدنچیان در حال حاضر بسیار سالم تر به نظر می رسد و افزود که بسیاری از شرکت ها طی چند ماه گذشته بازسازی و بدهی خود را پرداخت کرده اند.

برای مثال، نسبت بدهی Marathon Digital Holdings به حقوق صاحبان سهام از ابتدای سال جاری از 2 به 0.5 کاهش یافته است، در حالی که طبق داده های Luxor، Greenidge Generation Holdings از 11.7 به 5.8 کاهش یافته است.

گرم شدن بهار باعث شده است که سرمایه‌گذاران به شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال که به صورت عمومی معامله می‌شوند، جمع شوند. در میان بزرگ‌ترین بازیگران، پلتفرم‌های ماراتن و ریوت امسال بیش از سه برابر قیمت سهام خود را تجربه کرده‌اند، در حالی که ETF استخراج بیت کوین Valkyrie 162 درصد و گرینیج 137 درصد افزایش یافته است. اما همه آنها هنوز از اوایل سال 2022 ضرر کرده اند.

استخراج بیت کوین فرآیندی است که در آن شبکه ای از رایانه ها، بلوکی از تراکنش ها را در بلاک چین تأیید می کند. ماینرها برای تکمیل یک بلوک، با حل پازل های پیچیده ریاضی با سیستم های محاسباتی پر انرژی، با سایر ماینرها رقابت می کنند، به این معنی که برق بخش قابل توجهی از هزینه های عملیاتی آنها را تشکیل می دهد.

به گفته تحلیلگران BTIG که گفتند هزینه برق برای تولید یک بیت کوین نسبت به پایان سال گذشته حدود 40 درصد کاهش یافته است، کاهش قیمت برق، به ویژه در ایالات متحده، فشار بر حاشیه سود شرکت را کاهش داده است.

این بدان معناست که علیرغم اینکه هم قدرت محاسباتی موجود در شبکه و هم دشواری استخراج به طور پیوسته به بالاترین حد جدید در تمام زمان ها افزایش می یابد – به این معنی که برای استخراج یک بلوک باید قدرت بیشتری مصرف شود – میانگین هزینه هر تراکنش 30 روزه برای ماینرها به میزان خود کاهش یافته است. داده های Blockchain.com نشان داد که پایین ترین سطح از ماه سپتامبر است.

خارج از جنگل؟

با این حال، ماینرها نمی توانند خیلی راحت باشند، زیرا ثروت آنها به مسیر قیمت هولناک بیت کوین گره خورده است.

کوین کلی، سرپرست تحقیقات Delphi Digital، می گوید: «اگر ما ببینیم که بیت کوین در بالاترین سطح قرار گرفته و تثبیت می شود، رشد ماینرها ممکن است همین کار را انجام دهد، ما انتظار داریم که با نزدیک شدن به تابستان شاهد نوسانات بیشتری باشیم. محیطی برای رمزارزها تا سال 2023 در مقایسه با سال گذشته ادامه دارد.

ملرود از Luxor گفت، علیرغم بهبود در ترازنامه، بسیاری از معدنچیان هنوز بدهی های زیادی برای پرداخت دارند و هنوز با مشکل مواجه هستند.

او گفت: «افزایش قیمت بیت‌کوین برای این شرکت‌ها وقت خریده است، اما اگر دوباره به 20000 دلار کاهش یابد، برای این شرکت‌ها مضر خواهد بود.

به گفته BTIG، بیشتر شرکت‌ها بر کاهش بدهی‌ها به جای صرف تجهیزات جدید تمرکز می‌کنند، حتی با وجود اینکه هزینه تخمینی دکل‌های معدنی جدید از پایان سال 2021 حدود 69 درصد کاهش یافته است.

با این حال، استثنائاتی وجود دارد، با استفاده از CleanSpark از کاهش قیمت ها برای خرید 45000 دستگاه ماینینگ جدید، که تقریباً قدرت محاسباتی آن را دو برابر می کند.

افزایش سریع قیمت برق یا کاهش سریع بیت کوین می تواند طلسم سرد جدیدی را به همراه داشته باشد. اما در حال حاضر، خورشید می درخشد.

مارکوس سوتیریو، تحلیلگر در کارگزار دارایی دیجیتال GlobalBlock گفت: “من فکر نمی کنم که ما کاملاً از جنگل خارج شده ایم، اما فکر می کنم بدترین ها پشت سر ما هستند.”

(گزارش توسط لیزا پائولین ماتاکل و مدا سینگ در بنگالورو؛ ویرایش توسط ویدیا رانگاناتان و پروین چار)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.