مایع ظرفشویی که حافظ جان ماست!

گاهی اوقات اهمیت جزئیات ریز در مسائل کلان به حدی زیاد است که کل معادلات را به هم می‌زند. برای مثال اگر سلامت افراد جامعه را به عنوان چالشی در سطح کلان در نظر بگیریم، ممکن است حتی پیدا شدن سروکله پشه‌ها در فصل گرما، کل میز بازی را به هم بریزد. پس در شرایط

کد خبر : 18062
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
مایع ظرفشویی که حافظ جان ماست!


گاهی اوقات اهمیت جزئیات ریز در مسائل کلان به حدی زیاد است که کل معادلات را به هم می‌زند. برای مثال اگر سلامت افراد جامعه را به عنوان چالشی در سطح کلان در نظر بگیریم، ممکن است حتی پیدا شدن سروکله پشه‌ها در فصل گرما، کل میز بازی را به هم بریزد. پس در شرایط بررسی موضوعات مختلف، هرچه برای جزئیات کوچک اهمیت بیشتری قائل شویم، درصد خطای کمتری خواهیم داشت.

نیمه پر شیوع کرونا در ایران –البته اگر با هم رو راست باشیم شاید خمس این لیوان پر باشد نه نیمی از آن! – تلنگری بود که درباره اهمیت همین جزئیات کوچک در دستاوردی به عظمت سلامت به ما زد. با وجود اینکه بسیاری از افراد در دام این ویروس منحوس گرفتار شدند، اما در عین حال بودند کسانی که با رعایت کردن چند نکته ساده و پیش پا افتاده از جنس همان جزئیات کوچکی که بدان اشاره شد، سلامت خود را تاکنون حفظ کرده‌اند.

جزئیاتی گاه به سادگی پرهیز از دست دادن به دلیل آلودگی دست‌ها، شستشوی مکرر لباس و بدن، ضدعفونی کردن سطوح پر استفاده مثل دستگیره در و مسائلی از این دست.

حال که تاثیر جزئیات ساده را در رسیدن به گنج سلامت درک کردیم، بهتر است ذره‌بین را روی یکی از همین موارد بیندازیم. همه ما نیاز به غذا خوردن نیاز داریم و درنتیجه این نیاز، به نوعی با مایع ظرفشویی طرف حساب هستیم. اما اگر بخواهیم صادق باشیم، تقریبا هرگز حتی یک بار هم با این فکر مواجه نشده‌ایم که: کدام مایع ظرفشویی برای حفظ سلامت پوست و دستگاه گوارش من مناسب‌تر است؟!

یکی از معیار‌های اکثر ما در انتخاب، مربوط به غلظت مایع ظرفشویی است. اکثر افراد فکر می‌کنند که هر چه شوینده یا مایع ظرفشویی که استفاده می‌کنند غلیظتر باشد، بهتر و به صرفه‌تر است. چراکه به گفته‌ی بسیاری از تولید کنندگان، غلظت بالای مایع ظرفشویی، نه تنها تاثیر بسیار زیادی بر میزان پاک‌کنندکی آن می‌گذارد بلکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر است. از نظر آنها، قدرت پاک‌کنندگی بالا یعنی از بین بردن تمام چربی‌ها و لکه‌های چسبیده روی ظروف و غلظت بالای مایع یعنی استفاده کمتر از مایع ظرفشویی، ولی پاک‌کنندگی بیشتر و این یعنی با یک مایع ظرفشویی می‌توانید ظرف‌های بیشتری را بشویید.
اما باید بگوییم که این ادعاها، شاید به ظاهر درست باشند، اما یک مسئله را نادیده گرفته‌اند: سلامت خانواده!

غلظت بیشتر مایع ظرفشویی یعنی وجود مواد شیمیایی چربی‌زدای بیشتر! با کمی دقت در این مساله، می‌توان پی برد که ممکن است با استفاده از مایع ظرفشویی بیش از حد غلیظ، به جای داشتن ظروف کثیف، ظروف شیمیایی داشته باشیم!

مایع ظرفشویی که حافظ جان ماست!

حال با مهندسی معکوس مطالب بالا، می‌توانیم به ویژگی‌های مثبت مایع ظرفشویی پی ببریم. به بیانی دیگر، یک مایع ظرفشویی خوب، باید غلظت مناسبی داشته باشد، نه زیاد و نه کم تا مواد شیمیایی کمتری به ظرف و معده‌مان بچسبد و در نهایت در حد معقولی کف کند، نه بیش از حد. از همه مهمتر ضمن رعایت نکات ضروری برای سلامت انسان، در چربی‌زدایی و میکروب‌زدایی ظروف موفق عمل کند.

البته هرچقدر هم تولیدکنندگان محصولات بهداشتی مهربان باشند و به چنین جنبه‌هایی توجه کنند، نقش مصرف‌کننده این محصولات در حفظ سلامتش مهم است. برای مثال، استفاده از دستکش هنگام شست‌وشوی ظروف، جلوی اگزما و خشکی پوست دست در دراز مدت را می‌گیرد.

با این اوصاف، می‌توان ادعا کرد این ویژگی‌ها نادر و کمیاب نیستند و خوشبختانه در محصولات هوم پلاس علاوه بر پاکیزگی، به سلامت خانواده نیز توجه شده است. تمرکز تولیدکنندگان مایع ظرفشویی هوم پلاس صرفا روی چربی‌زدایی قوی، غلظت بالا و کف بسیار نبوده و در تولید این محصول سعی بر آن بوده تا سایر جنبه‌های محصول نظیر صرفه جویی در مصرف آب و سلامت مصرف‌کننده نیز رعایت شود. غلظت مناسب این محصول، تجربه آبکشی سریع و آسان ظروف را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورد و با این ویژگی، دیگر نگران بلعیدن و مضرات شوینده بر سلامت نخواهند بود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات هوم‌پلاس به وبسایت هوم پلاس مراجعه کنید:

خانه



لینک منبع :
هوشمندنیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.