ماکرون لوپن را شکست داد: واکنش بازار توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. پس از انتشار نتایج زودهنگام دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022، در پاریس، فرانسه، 24 آوریل 2022، یک صفحه تلویزیونی چهره امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، کاندیدای انتخاب مجدد او را نشان می دهد. رویترز/پیروسکا ون دی وای توسط سایکات چاترجی لندن (رویترز) – در ادامه واکنش بازار به

کد خبر : 197904
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۰۵
ماکرون لوپن را شکست داد: واکنش بازار توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. پس از انتشار نتایج زودهنگام دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022، در پاریس، فرانسه، 24 آوریل 2022، یک صفحه تلویزیونی چهره امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، کاندیدای انتخاب مجدد او را نشان می دهد. رویترز/پیروسکا ون دی وای

توسط سایکات چاترجی

لندن (رویترز) – در ادامه واکنش بازار به پیروزی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بر رقیب مارین لوپن با اختلافی راحت، بر اساس نظرسنجی‌های خروجی، در انتخابات یکشنبه است.

واکنش بازار:

بازده اوراق قرضه منطقه یورو، به ویژه بازده بدهی های دولت فرانسه احتمالاً در روز دوشنبه کاهش می یابد زیرا بازارها با پیروزی ماکرون راحت می شوند. بازده بدهی معیار 10 ساله که در هفته گذشته به بالاترین حد بیش از 7 سال گذشته رسید، ممکن است در معاملات روز دوشنبه اروپا 5-7 واحد در ثانیه کاهش یابد.

گسترش گسترده بین دولت فرانسه و آلمان، که معیاری برای خطرات سیاسی فرانسه است، احتمالا تشدید خواهد شد. اوایل این ماه به بالاترین حد خود در آوریل 2020 یعنی 54 bps رسید.

یورو احتمالا تقویت خواهد شد. روز جمعه با قیمت 1.08095 دلار بسته شد، که فاصله چندانی با کمترین قیمت 1.0758 دلاری در دو سال اخیر در آوریل ندارد. 14

در اینجا خلاصه ای از نظرات تحلیلگر آمده است:

کنت بروکس، استراتژیست ارز، Societe GENERALE، لندن:

بازارها باید با پیروزی ماکرون آسوده شوند. ما باید شاهد کاهش اندک اسپرد بازده اوراق قرضه فرانسه و آلمان باشیم. سهام فرانسه باید اندکی بالاتر باز شوند اما یورو با افزایش نرخ دلار در هفته گذشته تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اخبار بزرگ از اروپا در روزهای آینده به احتمال فزاینده تحریم نفتی روسیه است.

هولگر اشمیدینگ، اقتصاددان ارشد، برنبرگ، لندن:

«بر اساس نظرسنجی‌های خروجی نمی‌توانیم بگوییم که اختلاف او (ماکرون) چقدر خواهد بود، اما نظرسنجی‌ها حاکی از یک پیروزی قانع‌کننده است و این به او برای انتخابات پارلمانی شتاب می‌دهد.

«او شانس پیروزی در آن انتخابات و نزدیک شدن به اکثریت را دارد، بنابراین او باید بتواند دولتی دوست داشته باشد حتی اگر به حمایت تکیه کند.

برای بازارها، این احتمالاً فقط یک نفس راحت است زیرا آخرین نظرسنجی‌ها قبلاً نشان از پیروزی ماکرون داشته است. اما آنچه می‌توانیم بگوییم این است که از سناریوی کابوس در امان مانده‌ایم.»

کاسپار هنس، مدیر ارشد پورتفولیو، مدیریت دارایی بلوبی، لندن:

ما فکر می‌کردیم که بازارها در انتخابات کمی راضی هستند و در نتیجه در مورد بدهی ایتالیا کوتاهی کرده‌ایم. در حالی که در میان‌مدت فشاری بر اوراق قرضه حاشیه‌ای وجود خواهد داشت، واکنش فوری بازار باعث تسکین آن خواهد شد. اخبار مکرون

ما می‌توانیم شاهد کاهش بازده اوراق قرضه OAT 10 واحدی در ثانیه و کاهش اسپرد سوآپ اوراق قرضه آلمانی نیز 5 واحد در ثانیه باشیم. یورو باید کمی بالاتر حرکت کند، اما در میان‌مدت، زیرا پیامدهای ریسک کوتاه‌مدت کاهش یافته است. ماکرون اکنون زمان بیشتری دارد تا اصلاحات بیشتر اتحادیه اروپا از جمله در زمینه انرژی و انسجام بیشتر در بخش های کلیدی مانند انرژی و دفاع را با هم ترکیب کنید.”

مارچل الکساندروویچ، اقتصاددان اروپایی، سالتمارش اکونومیک، لندن:

“آنچه در دو سال گذشته آموخته ایم این است که نظرسنجی ها خوب هستند اما کاملاً قابل اعتماد نیستند. بنابراین، ما احتمالاً یک گردهمایی امدادی خواهیم داشت، اگر لوپن پیروز می شد، ناراحتی بزرگی ایجاد می شد.”

در مورد اقتصاد، فکر می‌کنم جالب است که ماکرون نمی‌تواند دوباره نامزد شود، بنابراین میراث او در پنج سال آینده مشخص می‌شود. بنابراین، او احتمالاً برای اصلاحات بیشتر تلاش خواهد کرد زیرا تا پنج سال دیگر روی کار نخواهد آمد. فرصتی برای او وجود دارد که دستور کار خود را پیش ببرد، بنابراین شاید بتواند شجاع تر باشد.

“مقیاس پیروزی احتمالا کمتر از سال 2017 خواهد بود، اما این یک پیروزی قانع کننده برای یک رئیس فعلی است.”

سیما شاه، استراتژیست ارشد، سرمایه گذاران اصلی جهانی، لندن:

اعتماد زیادی به نظرسنجی‌ها وجود دارد، بنابراین انتظار واکنش بزرگی را ندارم، اما جایگزین می‌تواند واکنش بزرگی در سراسر فرانسه و اروپا باشد.

برای سهام فرانسه، ما می‌توانیم شاهد یک صعود کوچک نیز باشیم. اما پس از واکنش تند، تمرکز بر بانک مرکزی اروپا و چشم‌انداز نرخ بهره خواهد بود و این محرک اصلی برای سهام و اوراق قرضه اروپایی خواهد بود.»

مارلن لاروئل، مدیر، مؤسسه مطالعات اروپا، روسیه و اروپا، دانشگاه جورج واشنگتن، واشنگتن:

«پیروزی ماکرون خبر خوبی برای اروپا است، زیرا ماکرون مدافع بزرگ اتحاد اروپا، نیاز به سیاست خارجی و دفاع یکپارچه اتحادیه اروپا است و نقش کلیدی در دیپلماسی اروپا در جنگ کنونی اوکراین دارد.

«انتخاب لوپن یک مسیر برخورد با اتحادیه اروپا و ایجاد یک بحران سیاسی در فرانسه و احتمالاً در اروپا را ایجاد می کرد، جایی که او به جز ویکتور اوربان حامیان کمی داشت.

با این حال، پیروزی ماکرون را باید با احتیاط خواند: لوپن بهترین امتیاز خود را تا به حال کسب کرد و میزان ممتنع جوانان بیش از 40 درصد است، بنابراین بی اعتمادی نسبت به حکومت ماکرون زیاد است.

فردریک لروکس، عضو تیم سرمایه گذاری، CARMIGNAC:

“پیروزی واضح ای. ماکرون احتمالاً به بازارها اطمینان می دهد که پویایی اروپا ادامه خواهد داشت. در کوتاه مدت، سود منطقی اصلی این انتخابات می تواند یورو باشد، یورویی که جمعه گذشته همچنان با پایین ترین سطح دو سال اخیر در برابر دلار معاشقه می کرد. از آنجایی که بازار سهام اروپا در چند روز اخیر نسبت به بازار ایالات متحده بهتر عمل کرده است، لزوما دلیلی وجود ندارد که انتظار عملکرد بهتر از سهام فرانسوی یا اروپایی در برابر ایالات متحده را داشته باشیم.

با این حال، جنبه منفی بازارهای این انتخابات نسبتا راحت می تواند ناشی از تصمیم سریع به نفع تحریم نفت روسیه باشد که فشارهای تورمی و کندی اقتصادی (سناریوی رکود تورمی) در اروپا را تشدید می کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.