ماه عسل طالبان و القاعده نزدیک است؟

به گزارش دیلی‌بیست،  یک افسر اطلاعاتی و دیپلمات مخفی مستقر در افغانستان به دیلی‌بیست گفت: طالبان با جان سالم به در بردن از طولانی‌ترین جنگ آمریکا، احترام زیادی در میان شبه نظامیان سراسر جهان پیدا کرده است. طالبان و القاعده به هم احترام می‌گذارند. اگر صلح و ثبات در افغانستان وجود نداشته باشد، آن‌ها می‌توانند

کد خبر : 50090
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
ماه عسل طالبان و القاعده نزدیک است؟



به گزارش دیلی‌بیست،  یک افسر اطلاعاتی و دیپلمات مخفی مستقر در افغانستان به دیلی‌بیست گفت: طالبان با جان سالم به در بردن از طولانی‌ترین جنگ آمریکا، احترام زیادی در میان شبه نظامیان سراسر جهان پیدا کرده است. طالبان و القاعده به هم احترام می‌گذارند. اگر صلح و ثبات در افغانستان وجود نداشته باشد، آن‌ها می‌توانند بار دیگر عزیزان هم باشند.

این دیپلمات در برآورد خود تنها نیست. چند مقام دیگر افغان هم به دیلی بیست تأیید کرده‌اند که القاعده، با وجود تفاهم سال گذشته طالبان-آمریکا که این گروه را الزام می‌کرد تمام روابط با شورشیان بن‌لادن را کنار بگذارد، در حال تقویت روابط نزدیک با شورشیان طالبان است.

“سهیل شاهین”، عضو ارشد تیم مذاکرات طالبان به دیلی بیست گفت عدم موفقیت دولت بایدن در تحقق موعد اصلی ۱ مه برای عقب‌نشینی، به معنای لغو شرایط بود: “آمریکا توافق را نقض کرد”. شاهین افزود طالبان اکنون تعداد بالایی داوطلب دارد که در لیست انتظار برای پیوستن به جنگ هستند.

یک عضو القاعده که در پیشاور سکونت دارد نیز به “دستورکار جهانی مشترک” با طالبان اشاره کرد. وی به دیلی‌بیست گفت: ما مبارزه طولانی با آمریکا پیش رو داریم. مأموریت القاعده و بن‌لادن هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. اگر طالبان در جنگ علیه آمریکا در افغانستان پیروز شود، اهداف القاعده و دیدگاه نهایی بن‌لادن را به اشتراک می‌گذارد.

23311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.