ماهواره مشترک امارات و بحرین در مدار قرار گرفت

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات (وام)، این ماهواره حاصل تلاش مشترک آژانس هوافضای امارات، سازمان ملی علوم فضایی بحرین، دانشگاه علم و تکنولوژی «خلیفه» و دانشگاه نیویورک ابوظبی بوده است. آژانس اکتشافات هوافضای کشور ژاپن بعد از انتشار جزئیات مربوط به این ماهواره از طریق پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی، فرآیند پرتاب آن را

کد خبر : 165079
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
ماهواره مشترک امارات و بحرین در مدار قرار گرفت



طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات (وام)، این ماهواره حاصل تلاش مشترک آژانس هوافضای امارات، سازمان ملی علوم فضایی بحرین، دانشگاه علم و تکنولوژی «خلیفه» و دانشگاه نیویورک ابوظبی بوده است.

آژانس اکتشافات هوافضای کشور ژاپن بعد از انتشار جزئیات مربوط به این ماهواره از طریق پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی، فرآیند پرتاب آن را از طریق از مرکز «تسوکوبا» هماهنگ کرده بود.

براساس ادعای خبرگزاری وام، ماهواره «نور-۱» اولین ماموریت مهم علمی را در منطقه برای رصد و تحقیق درباه اشعه «گاما» در زمین [که منشأ آن الکتریسیته و رعدوبرق است] انجام خواهد داد.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط این ماهواره نیز، با هدف به کارگیری در علوم هوافضا و در جهت حمایت از توسعه اقتصادی پایدار استفاده خواهند شد؛ سطح به کارگیری این اطلاعات جهانی خواهد بود تا بتواند به تحلیل‌های علمی کمک کرده و همکاری‌ها را در مراکز تحقیقاتی جهان گسترش دهد.

«عارف سلطان الحمادی» معاون اجرایی دانشگاه خلیفه در این باره گفت: «پرتاب ماهواره نور-۱ در مدار آن هم از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی، سطح همکاری‌های عمیق ما با شرکا را نشان می‌دهد؛ همان‌طور که این امر، بازتابی از توسعه مهارت‌های فنی دانشجویان اماراتی زیرنظر کارشناسان راهنمای این پروژه نیز می‌باشد».

پیش از این نیز امارات متحده عربی در سال گذشته، ماهواره فضایی خود با نام «امید» را برای اولین ماموریت بین سیاره‌ای جهان عرب به مدار پرتاب کرده بود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.