مانند ونزوئلا، برخی از خرده فروشان در آرژانتین اکنون اقلام را به دلار قیمت گذاری می کنند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] بر اساس گزارش های رسانه های خبری محلی، برخی از خرده فروشان در آرژانتین در حال حاضر اقلام وارداتی را به دلار آمریکا قیمت گذاری می کنند. ایده پشت این امر ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و اجتناب از قیمت‌گذاری مجدد کالاها در هر روز است، رویه‌ای که قبلاً در سایر کشورهای لاتام مانند ونزوئلا

کد خبر : 330671
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مانند ونزوئلا، برخی از خرده فروشان در آرژانتین اکنون اقلام را به دلار قیمت گذاری می کنند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

بر اساس گزارش های رسانه های خبری محلی، برخی از خرده فروشان در آرژانتین در حال حاضر اقلام وارداتی را به دلار آمریکا قیمت گذاری می کنند. ایده پشت این امر ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و اجتناب از قیمت‌گذاری مجدد کالاها در هر روز است، رویه‌ای که قبلاً در سایر کشورهای لاتام مانند ونزوئلا اتخاذ شده است که دارای سطوح بالایی از تورم هستند.

دلار آمریکا اکنون برای قیمت گذاری کالا در آرژانتین استفاده می شود

دلار آمریکا به عنوان یک واحد حساب شروع به نفوذ در آرژانتین کرده است. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، برخی از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان آرژانتینی کالاهای خود را به دلار قیمت‌گذاری می‌کنند و به دنبال اجتناب از قیمت‌گذاری مجدد به دلیل کاهش ارزش پول ملی فیات، پزو آرژانتین هستند.

بر اساس گزارش‌های La Nacion، این قیمت‌ها بیشتر مربوط به لباس‌هایی از جمله کفش‌های کتانی و تی‌شرت‌ها و کلاه‌های برند است که بیشتر از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. با این حال، برای خرید این مقالات، مشتریان می‌توانند با استفاده از نرخ مبادله غیررسمی به نام «آبی» به عنوان مرجعی برای محاسبه قیمت نهایی به ارز محلی، با پزو آرژانتین نیز پرداخت کنند.

آلفردو گونزالس، رئیس کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط ​​آرژانتین، توضیح می‌دهد که ارائه‌دهندگان نیز هنگام برخورد با کالاهای وارداتی، قیمت‌های خود را به دلار تعیین می‌کنند. وی در این باره اظهار داشت:

زنده ماندن با این سطوح تورم بسیار دشوار است. ما برای دریافت کالا مشکل داریم، لیست قیمت ها حداقل هر دو هفته یکبار به روز می شوند. به دست آوردن مقادیر مرجع برای برخی محصولات خاص دشوار است. ما بسیار نگران و مشغول این موضوع هستیم.

سایر حوادث و اقدامات جدید

کشورهای دیگر نیز به دلیل همین مضرات اقتصادی که اکنون آرژانتین با آن مواجه است، این شیوه را در لاتام اتخاذ کرده اند. در حالی که ونزوئلا به طور رسمی یک کشور دلاری نیست، با توجه به اینکه ارز فیات خود، بولیوار ونزوئلا را دارد، اکثر تجار از دلار به عنوان واحد حساب برای تعیین قیمت ها استفاده می کنند.

با این حال، در ونزوئلا، خرده فروشان حتی ابتدایی ترین محصولات را به دلار قیمت گذاری می کنند. در مقابل، این روند تازه در رسانه های منتخب در آرژانتین ظاهر می شود. دولت ونزوئلا چندین بار واحد پول خود را مجدداً تغییر داده است و به منظور حفظ استفاده کارآمد خود برای پرداخت در مواجهه با کاهش ارزش فلج کننده، صفرها را کاهش داده است.

آرژانتین به دنبال راه‌هایی برای کنترل سطح تورم خود است که در سال 2022 به 100 درصد رسید و کاهش ارزش پول فیات که بانک مرکزی را وادار به انتشار اسکناس‌های جدید با ارزش بالاتر کرده است. آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین اخیراً از ابتکار مشترک چند کشور لاتام برای مبارزه با تورم خبر داده است که در نشست 17 مارس تعریف می شود.

نظر شما در مورد ظاهر اقلام با قیمت دلار در آرژانتین چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.