ماموریت رییس جمهور به وزیر فرهنگ برای همفکری با تولیدکنندگان، هنرمندان در خصوص صوت و تصویر فراگیر/ پرونده صوت و تصویر فراگیر هنوز مفتوح است

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی روز چهارشنبه -۷ تیر- در نشست با مدیران سکوهای دیجیتال شبکه نمایش خانگی که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس ساترا برگزار شد، با تاکید بر این مطلب تصریح کرد: رئیس‌جمهور به وزیر فرهنگ

کد خبر : 367849
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
ماموریت رییس جمهور به وزیر فرهنگ برای همفکری با تولیدکنندگان، هنرمندان در خصوص صوت و تصویر فراگیر/ پرونده صوت و تصویر فراگیر هنوز مفتوح است

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی روز چهارشنبه -۷ تیر- در نشست با مدیران سکوهای دیجیتال شبکه نمایش خانگی که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس ساترا برگزار شد، با تاکید بر این مطلب تصریح کرد: رئیس‌جمهور به وزیر فرهنگ ماموریت داده‌اند تا نظر همه ذینفعان عرصه صوت و تصویر فراگیر اعم از تولیدکنندگان، هنرمندان، ناشران و مهم‌تر از همه مردم از طریق پایش‌ها و پیمایش‌ها اخذ شود تا به سندی متقن در این زمینه برسیم.

وی افزود: اگر صوت و تصویر فراگیر را با در نظر گرفتن فناوری‌های روز و با نگرشی آینده‌پژوهانه مدیریت کنیم، بسیاری از چالش‌های این حوزه مرتفع خواهد شد. مهم این است که به تعریفی واحد در تقسیم وظایف برسیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در قرائتی که ما از این قانون داریم همه حوزه‌هایی که پیش از این با وزارت فرهنگ بود، همچنان با این وزارتخانه خواهد ماند و حوزه سریال‌های خانگی ایرانی، برنامه‌های تلویزیونی و پخش زنده را همچنان در حوزه صدا و سیما می‌دانیم. امیدواریم که پیرو دستور رئیس‌جمهور به یک سند تقسیم کار مشخص برسیم. خوشبختانه به سمت نقاط روشن پیش می‌رویم.

جانشین وزیر فرهنگ تصریح کرد: همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردیم، به نظر ما شیوه موفق مدیریت و نظارت در این حوزه شیوه هیئت نظارت بر مطبوعات است. شاید چنین تلقی شود که صفر تا صد نظارت بر مطبوعات با وزارت ارشاد است. اما واقعا ابتکار عمل با هیئت نظارت با مطبوعات است. یک هیئت فراسازمانی و فرادستگاهی و حتی فراقوه ای که از وزارت فرهنگ گرفته تا قوه قضاییه و مقننه و خود اصحاب رسانه در آن نماینده دارند. این شیوه تجربه‌ای مدنی و نظارتی موفق است.

هاشمی گفت: وزارت فرهنگ ذاتا یک نهاد مقررات‌محور و تنظیم‌گر و ناظر است، اما سازمان صداوسیما یک سازمان عملیاتی است. ما طبق این مصوبه در بخش‌های مختلف یک روال معلوم و مشخصی برای تنظیم‌گری داریم.

جانشین وزیر فرهنگ تاکید کرد: با ساترا جلسات خوبی داریم و تعامل و همکاری مناسبی وجود دارد. اما گاهی اظهاراتی از سوی برخی دستگاه‌ها و رسانه‌های مربوط به صدا و سیما منتشر می‌شود که اذهان عمومی را دچار سردرگمی می‌کند. آن‌چه به این مسئله جهت داد قرائت غیرشفافی بود که از جاهای مختلفی گفته شد.

وی افزود: ما با صدا و سیما یک هدف مشترک داریم و آن هدف مشترک مسئله محتوا است. البته محتوا نه به معنی قیچی دست گرفتن و سانسورگری. همچنین این امر یکی از اموری است که باید با مرزبانی و صیانت از خطوط قرمز انجام شود. ولی مسئله خطوط سبز مسئله جدی‌تری است که همه در ارگان‌های مرتبط حامی آن هستیم تا رضایت همه مخاطبان و کسانی که در پلتفرم‌ها تولیدکننده هستند جلب شود.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.