مالیات لاکچری بازهای ملک و اتومبیل، کمتر از ۴۰۰ میلیارد!

پای خانه و خودروهای لوکس در سال۲های قبل به نظام مالیاتی کشور باز و قرار شد براساس قانون بودجه، خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شوند. اما از زمان تصویب این ارقام برای اخذ مالیات از این خانه و خودورها تاکنون، همواره یکی از موضوعات انتقادی مهمی که

کد خبر : 295790
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
مالیات لاکچری بازهای ملک و اتومبیل، کمتر از ۴۰۰ میلیارد!



پای خانه و خودروهای لوکس در سال۲های قبل به نظام مالیاتی کشور باز و قرار شد براساس قانون بودجه، خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات شوند. اما از زمان تصویب این ارقام برای اخذ مالیات از این خانه و خودورها تاکنون، همواره یکی از موضوعات انتقادی مهمی که از سوی کارشناس مطرح می‌شود، پایین بودن نرخ‌های تعیین شده برای این خانه‌ها و خودروهاست که به اعتقاد کارشناسان، این نرخ‌ها همه لوکس‌نشین‌ها را در تور مالیات قرار نمی‌دهد.

طرف دیگر ماجرا به شناسایی این خانه‌ها و خودروها مربوط می‌شود، موضوعی که وزیر اقتصاد نیز به آن اشاره کرده و گفته بود که ابتدا باید وزارت راه و شهر سازی نسبت به شناخت خانه‌های لوکس اقدام کند و سپس ما در مقام وصول مالیات از آنها برآییم، ضمن اینکه یکی از مشکلات مهم وزارت اقتصاد، فقدان ضمانت اجرا برای این قانون است.
خاندوزی تاکید کرده بود که در حال حاضر، عملاً تا صاحب خانه لوکسی که شناسایی شده است، قصد خرید و فروش نداشته و ناگزیر از گرفتن برگه مفاصا حساب مالیاتی نباشد، نمی توانیم از وی مالیات بگیریم؛ یعنی اگر فردی قصد فروش خانه خود را نداشته باشد، ما ابزاری برای وصول نداریم.

اعداد و ارقام نیز بر مشکلات اخذ مالیات از لوکس‌نشین‌ها و لوکس‌سوارها مهر تایید زده است. بر این اساس در طبق آمار در ۶ ماه نخست امسال مالیات دریافتی از واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان)، حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده که در هفت ماه به حدود ۱۷ میلیارد و در هشت ماه به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین مالیات دریافتی از انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین داراری شماره انتظامی شخصی گران قیمت در ۶ ماه سال جاری حدود ۲۸۱ میلیارد، در هفت ماه حدود ۳۱۴ میلیارد و در هشت ماه حدود ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است.

درواقع صاحبان خودروها و خانه‌های لوکس در ۸ ماه امسال جمعاکم‌تر از ۴۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.