مالزی می گوید چین آماده گفتگو با صندوق پول آسیا برای کاهش وابستگی به دلار است – بیت کوین نیوز

[ad_1] رئیس دولت مالزی فاش کرد که ایده تأسیس صندوق پولی آسیا توجه رهبری چین را به خود جلب کرده است. نخست وزیر معتقد است هیچ دلیلی وجود ندارد که کشورش که از دلار قوی آمریکا آسیب می بیند، به دلار وابسته بماند. مالزی برای تجارت با چین با ارزهای ملی آماده می شود و

کد خبر : 343188
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مالزی می گوید چین آماده گفتگو با صندوق پول آسیا برای کاهش وابستگی به دلار است – بیت کوین نیوز

[ad_1]

رئیس دولت مالزی فاش کرد که ایده تأسیس صندوق پولی آسیا توجه رهبری چین را به خود جلب کرده است. نخست وزیر معتقد است هیچ دلیلی وجود ندارد که کشورش که از دلار قوی آمریکا آسیب می بیند، به دلار وابسته بماند.

مالزی برای تجارت با چین با ارزهای ملی آماده می شود و اتکا به دلار را محدود می کند

انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی به نقل از بلومبرگ، اعلام کرد که چین آماده مذاکره با مالزی در مورد پیشنهاد چند دهه ای برای ایجاد یک صندوق پولی آسیایی است که می تواند وابستگی به پول آمریکا را کاهش دهد.

انور که به عنوان وزیر دارایی مالزی نیز فعالیت می کند، هفته گذشته این ایده را در مجمع بوآئو مطرح کرد و بر لزوم قطع وابستگی به صندوق بین المللی پول (IMF) نیز تاکید کرد. او روز سه شنبه به قانونگذاران مالزیایی گفت:

هنگامی که با رئیس جمهور شی جین پینگ ملاقات داشتم، او بلافاصله گفت: «به پیشنهاد انور در مورد صندوق پول آسیا اشاره می کنم» و از بحث و گفتگو استقبال کرد.

رئیس دولت مالزی در حال گزارشی از نتایج سفر اخیر دولتی خود به جمهوری خلق بود. وی همچنین گفت که بانک مرکزی مالزی در حال حاضر در تلاش است تا دو کشور را قادر سازد تا تجارت فیات ملی مربوطه خود، رینگیت و رنمینبی را آغاز کنند.

مالزی می گوید چین آماده گفتگو با صندوق پول آسیا برای کاهش وابستگی به دلار است
انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی.

در این گزارش آمده است که دلار گران آمریکا باعث تضعیف ارز در منطقه شده و برای کشورهایی مانند مالزی که واردکننده خالص اقلام غذایی است، دردسر ایجاد کرده است. در پاییز گذشته، رینگیت، در میان سایر ارزها، شاهد کاهش چند دهه اخیر در برابر دلار بود.

انور ابراهیم یادآور شد که در ابتدا پیشنهاد صندوق پول آسیایی را زمانی که برای اولین بار در دهه 1990 سمت وزیر دارایی را بر عهده گرفت، منتشر کرد. وی اذعان کرد که در آن زمان، این ایده به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت زیرا دلار آمریکا قوی تلقی می شد، در حالی که اشاره کرد:

اما اکنون با قدرت اقتصادهای چین، ژاپن و سایرین، فکر می‌کنم باید در این مورد بحث کنیم – حداقل یک صندوق پول آسیایی و دوم، استفاده از ارزهای مربوطه را در نظر بگیریم.

اظهارات انور پس از آن بیان شد که وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) که مالزی یکی از اعضای آن است، درباره کاهش وابستگی کشورهای خود به ارزهای غربی مانند دلار بحث کردند. در جریان نشستی در اندونزی در پایان ماه مارس، آنها همچنین راه هایی را برای ترویج استفاده از ارزهای محلی در تسویه حساب های تجاری بررسی کردند.

برچسب ها در این داستان

انور ابراهیم، ​​صندوق پول آسیایی، چین، چین، ارزها، ارز، وابستگی، دلار، فیات، ارز فیات، صندوق بین المللی پول، صندوق بین المللی پول، مالزی، مالزی، ارزهای ملی، ارزهای منطقه ای، اتکا، رنمینبی، رینگیت، تجارت، تسویه حساب های تجاری ، دلار آمریکا، دلار آمریکا، شی جین پینگ، یوان

به نظر شما صندوق پول آسیایی در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد؟ انتظارات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، عبدالرزاق لطیف / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.