ماسک پیشنهادی درباره تنش‌های چین و تایوان پس از طرح روسیه و اوکراین ارائه می‌کند

[ad_1] «توصیه من. . . ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت که روز جمعه منتشر شد، باید یک منطقه اداری ویژه برای تایوان تعیین کرد که به طور معقولی خوشایند باشد، احتمالاً همه را خوشحال نخواهد کرد. ماسک این اظهارات را در پاسخ به سوال روزنامه درباره چین، جایی که

کد خبر : 264712
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
ماسک پیشنهادی درباره تنش‌های چین و تایوان پس از طرح روسیه و اوکراین ارائه می‌کند

[ad_1]

«توصیه من. . . ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت که روز جمعه منتشر شد، باید یک منطقه اداری ویژه برای تایوان تعیین کرد که به طور معقولی خوشایند باشد، احتمالاً همه را خوشحال نخواهد کرد. ماسک این اظهارات را در پاسخ به سوال روزنامه درباره چین، جایی که شرکت خودروهای الکتریکی تسلا او کارخانه بزرگی در شانگهای دارد، بیان کرد.

پکن که می‌گوید تایوان دارای حکومت دموکراتیک یکی از استان‌های آن است، مدت‌ها متعهد شده است که تایوان را تحت کنترل خود درآورد و استفاده از زور برای این کار را رد نکرده است. دولت تایوان به شدت به ادعای حاکمیت چین اعتراض دارد و می‌گوید تنها ۲۳ میلیون نفر این جزیره می‌توانند درباره آینده آن تصمیم بگیرند.

این روزنامه به نقل از ماسک گفت: «و ممکن است، و من فکر می‌کنم احتمالاً در واقع، آنها می‌توانند ترتیبی داشته باشند که نرم‌تر از هنگ‌کنگ باشد».

چین الگوی خودمختاری «یک کشور، دو سیستم» مشابه آنچه هنگ کنگ دارد به تایوان پیشنهاد کرده است، اما این مدل توسط همه احزاب سیاسی اصلی در تایوان رد شده است و از حمایت عمومی برخوردار نیست، به ویژه پس از اینکه پکن قانون سختگیرانه امنیت ملی را در این کشور تحمیل کرد. شهر در سال 2020

وزارت خارجه تایوان از اظهار نظر درباره اظهارات ماسک خودداری کرد، اما یک مقام ارشد تایوانی که با برنامه ریزی امنیتی در منطقه آشنا بود به رویترز گفت که “ماسک باید یک مشاور سیاسی روشن پیدا کند”.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت: «جهان به وضوح آنچه را که برای هنگ کنگ رخ داده است، دیده است، زیرا او مجاز به صحبت با رسانه ها نیست. شور و نشاط اقتصادی و اجتماعی هنگ کنگ به طور ناگهانی تحت حکومت توتالیتر پکن پایان یافت.

کارخانه شانگهای حدود نیمی از تحویل های جهانی تسلا را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. ماسک گفت چین به دنبال تضمینی است که او سرویس اینترنت استارلینک شرکت موشکی اسپیس ایکس خود را در آنجا ارائه نخواهد کرد.

ماسک گفت که او بر این باور است که درگیری بر سر تایوان اجتناب ناپذیر است و در مورد تأثیر بالقوه آن نه تنها بر تسلا، بلکه بر تولیدکننده آیفون اپل و اقتصاد بزرگتر هشدار داد. در این مصاحبه توضیحی در مورد این اظهارات ارائه نشده است.

اوایل این هفته، ماسک پیشنهاد کرد که اوکراین برای همیشه کریمه را به روسیه واگذار کند، همه پرسی جدید تحت نظارت سازمان ملل برای تعیین سرنوشت سرزمین تحت کنترل روسیه برگزار شود و اوکراین با بی طرفی موافقت کند.

او از کاربران توییتر خواست تا بر روی طرح او تمرکز کنند و انتقاد شدید رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را برانگیخت که نظرسنجی توییتری خود را پیشنهاد کرد: «کدام @elonmusk را بیشتر دوست دارید؟ کسی که از اوکراین حمایت می کند (یا کسی که از روسیه حمایت می کند.”

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن و هیونجو جین در سانفرانسیسکو؛ گزارش اضافی توسط ییمو لی و بن بلانچارد در تایپه؛ ویرایش توسط لزلی آدلر و ویلیام مالارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.