ماسک، رئیس اسپیس ایکس هشدار داد که سیستم Starlink آن ممکن است در اوکراین “هدف” شود

[ad_1] توسط هیونجو جین سان فرانسیسکو (رویترز) – ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس هشدار داد که احتمال زیادی وجود دارد که سرویس پهن باند ماهواره ای Starlink این شرکت در اوکراین، که توسط حمله روسیه ضربه خورده است، “هدف” قرار گیرد. این هشدار چند روز پس از آن صادر شد که یک محقق امنیت اینترنت

کد خبر : 173832
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۰۷
ماسک، رئیس اسپیس ایکس هشدار داد که سیستم Starlink آن ممکن است در اوکراین “هدف” شود

[ad_1]

توسط هیونجو جین

سان فرانسیسکو (رویترز) – ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس هشدار داد که احتمال زیادی وجود دارد که سرویس پهن باند ماهواره ای Starlink این شرکت در اوکراین، که توسط حمله روسیه ضربه خورده است، “هدف” قرار گیرد.

این هشدار چند روز پس از آن صادر شد که یک محقق امنیت اینترنت هشدار داد دستگاه های دریافت کننده ارتباطات ماهواره ای می توانند به “فانوس دریایی” تبدیل شوند که روسیه می تواند آنها را برای حملات هوایی هدف قرار دهد.

هشدار مهم: استارلینک تنها سیستم ارتباطی غیر روسی است که هنوز در برخی مناطق اوکراین کار می‌کند، بنابراین احتمال هدف قرار گرفتن بالاست. لطفاً با احتیاط استفاده کنید.» ماسک در توییتر خود نوشت.

او از کاربران خواست که «استارلینک را فقط در صورت نیاز روشن کنند و آنتن را تا حد امکان دور از افراد قرار دهند» و «برای جلوگیری از تشخیص بصری، استتار نور را روی آنتن قرار دهند».

روز شنبه، ماسک در پاسخ به توییت یکی از مقامات دولتی اوکراین که از ماسک خواسته بود ایستگاه‌های Starlink را در اختیار کشور درگیر قرار دهد، گفت: Starlink در اوکراین فعال شده است و SpaceX در حال ارسال پایانه‌های بیشتری به این کشور است.

روز دوشنبه، اوکراین گفت که پایانه های اینترنت ماهواره ای Starlink اهدایی را دریافت کرده است، اما یک محقق امنیت اینترنت هشدار داد که این پایانه ها ممکن است به اهداف روسیه تبدیل شوند.

جان اسکات ریلتون، محقق ارشد پروژه آزمایشگاه شهروندی دانشگاه تورنتو، در توییتی نوشت: «…اگر #پوتین هوای بالای #اوکراین را کنترل کند، ارسال‌های uplink کاربران به چراغ‌هایی برای حملات هوایی تبدیل می‌شوند.

وی در مجموعه ای متشکل از 15 توئیت که جزئیات خطرات را توضیح می دهد، افزود: «#روسیه دهه ها تجربه ضربه زدن به مردم از طریق هدف قرار دادن ارتباطات ماهواره ای آنها را دارد. (https://bit.ly/35BEFs2)

هر دو طرف پس از گفتگو در روز پنجشنبه گفتند، روسیه و اوکراین در مورد نیاز به ایجاد کریدورهای بشردوستانه و آتش بس احتمالی در اطراف آنها برای فرار غیرنظامیان به توافق رسیده اند. عمل.”

(گزارش توسط هیونجو جین؛ ویرایش توسط دیوید گرگوریو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.