مادر سه فرزند کوبایی با طنز خشمگین آنلاین خشم دولت را برانگیخت

آملیا کالزادیلا، مترجم حرفه ای که در جلسه تقریباً سه ساعته با همسرش شرکت کرد، هنگام خروج از ساختمان شهرداری در محله محقر هاوانا در سرو، از اظهار نظر در برابر خبرنگاران خودداری کرد و گفت که باید از فرزندانش مراقبت کند. در ویدئویی که جمعه گذشته به صورت زنده در فیس بوک منتشر شد،

کد خبر : 216403
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۸
مادر سه فرزند کوبایی با طنز خشمگین آنلاین خشم دولت را برانگیخت


آملیا کالزادیلا، مترجم حرفه ای که در جلسه تقریباً سه ساعته با همسرش شرکت کرد، هنگام خروج از ساختمان شهرداری در محله محقر هاوانا در سرو، از اظهار نظر در برابر خبرنگاران خودداری کرد و گفت که باید از فرزندانش مراقبت کند.

در ویدئویی که جمعه گذشته به صورت زنده در فیس بوک منتشر شد، کالزادیلا با در دست گرفتن کاغذ سفیدی که می گوید قبض برق ژوئیه 2021 است، شروع می کند. قبض بسیار زیاد شده است، او می گوید که در پس زمینه بالای سر فرزندانش فریاد می زند، زیرا شهرداری این کار را انجام داده است. با وجود 10 سال درخواست، هنوز در آپارتمانش گاز نصب نکرده است.

او در عوض برای خانواده اش با برق آشپزی می کند، اما قیمت ها افزایش یافته و قطعی ها مکرر است.

کالزادیلا در حال رشد می‌گوید: «سوال من از مادر کوبایی است که صبح‌ها مثل من از خواب بیدار می‌شود، نگران است که برق شما را قطع کنند، بدون اینکه بدانند در پایان روز بعد از مدرسه چه چیزی برای غذا به فرزندانتان خواهید داد…» به طور فزاینده ای به خاطر ویدیوی 8 دقیقه ای عصبانی می شوم.

از شما می پرسم: چقدر بیشتر می توانید بگیرید؟ چون دیگر طاقت ندارم»

در این ویدئو، او توضیح می‌دهد که گوشت گاو او با کارگران شهرداری نیست، بلکه «با آن‌هایی که در بالا هستند»، رئیس‌جمهور دیاز کانل، همسرش، لیس کوئستا، و همچنین وزرای انرژی و امور خارجه را به دلیل ناتوانی در رفع مشکلات کشور مقصر می‌داند. تشدید مشکلات

این طغیان، یک طغیان غیرمعمول مستقیم و مشخص در جزیره‌ای که معمولاً چنین سرزنش‌هایی قابل تحمل نیست، مدت کوتاهی پس از انتشار در فضای مجازی پخش شد. ویدیوی اصلی 14000 بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد و در ده ها وب سایت تکرار شده است.

چندین مادر کوبایی دیگر از آن زمان ویدیوهایی را با ذکر مشکلات مشابه ایجاد کردند.

دولت کوبا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

رسانه دولتی کوبا روز شنبه ستونی از محقق دانشگاه هاوانا، ارنستو استیوز-رامز، منتشر کرد که در آن گفت این ویدئو «نمونه کتاب درسی» دستکاری با هدف ایجاد یک «انفجار اجتماعی» است.

استوز رامز در وب‌سایت خبری دولتی CubaDebate گفت: «اجازه ندهیم… ما را بر اساس یک برنامه سیاسی به خوبی ترسیم شده دستکاری کنند». “این یک عملیات آزمایشگاهی است، هیچ چیز خود به خودی پشت آن نیست – مظنونین معمولی.”

کوبا از عمیق‌ترین بحران اقتصادی خود از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رنج می‌برد که با دو سال همه‌گیری ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بدتر شد.

کوبایی‌ها روزانه ساعت‌ها زیر آفتاب داغ دریای کارائیب برای غذا، حمل‌ونقل و سوخت منتظر می‌مانند و با نزدیک شدن تابستان، قطعی برق بیشتر شده است.

بحران شدید ژوئیه گذشته بزرگترین اعتراضات را در این جزیره از زمان انقلاب فیدل کاسترو در سال 1959 به راه انداخت.

دولت آمریکا را به دلیل برانگیختن ناآرامی ها مقصر دانست و نزدیک به 300 معترض را به اتهاماتی از فتنه تا اغتشاش عمومی به 25 سال حبس محکوم کرد.

(گزارش توسط دیو شروود؛ ویرایش توسط مارگریتا چوی)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.