لی هنگ‌کنگ برای کاهش کمبود مسکن با پیشنهاد 3.4 میلیارد دلاری با آزمایش سخت مواجه است

[ad_1] این مرکز مالی جهانی مدت‌هاست که با قیمت‌های سرسام‌آور مسکن دست و پنجه نرم کرده است، قیمت‌هایی که در دو دهه گذشته 350 درصد افزایش یافته و یکی از گسترده‌ترین شکاف‌های ثروت را در جهان ایجاد کرده است، و مسکن را به یک مشکل اجتماعی جدی تبدیل کرده است که پکن مشتاق دیدن آن

کد خبر : 318082
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
لی هنگ‌کنگ برای کاهش کمبود مسکن با پیشنهاد 3.4 میلیارد دلاری با آزمایش سخت مواجه است

[ad_1]

این مرکز مالی جهانی مدت‌هاست که با قیمت‌های سرسام‌آور مسکن دست و پنجه نرم کرده است، قیمت‌هایی که در دو دهه گذشته 350 درصد افزایش یافته و یکی از گسترده‌ترین شکاف‌های ثروت را در جهان ایجاد کرده است، و مسکن را به یک مشکل اجتماعی جدی تبدیل کرده است که پکن مشتاق دیدن آن است. رهبران شهر مقابله می کنند.

جان لی، مدیر اجرایی هنگ کنگ، با اعلام اولین ابتکار مهم مسکن خود در خط مشی سیاست خود در سال گذشته، وعده ساخت 30000 واحد “مسکن عمومی سبک” را طی پنج سال داد، با این امید که زمان انتظار برای مسکن عمومی را به 4-1 کاهش دهد. /2 سال از شش سال.

اما منتقدان برچسب قیمت 26.4 میلیارد دلاری هنگ کنگ (3.36 میلیارد دلار) را مورد انتقاد قرار دادند و اشاره کردند که هزینه هر واحد تقریباً به اندازه مسکن عمومی دائمی است و می گویند که این طرح صرفاً یک راه حل باند زخم برای مشکلی است که به طور بالقوه می تواند باعث نارضایتی شود.

پس از اینکه پکن مسکن غیرقابل قیمت را به عنوان یک عامل کلیدی در پشت نارضایتی، به ویژه در میان جوانان شهر که منجر به اعتراضات ضد دولتی در سال 2019 شد، شناسایی کرد، پس از آن که پکن، لی را به چالش بزرگی نسبت به این پروژه تبدیل کرد.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، سال گذشته با افزایش ریسک لی، خواستار «زندگی بهتر، آپارتمان بزرگ‌تر» برای مردم شهر شد، که بسیاری از آنها در آپارتمان‌های کوچک و کوچک و خانه‌های «قفسی» زندگی می‌کنند. روی هم نزدیک به آسمان خراش های اداری درخشان.

سایمون یاو، استاد مطالعات شهری در دانشگاه لینگنان هنگ کنگ، با اشاره به انتقادات نسبت به مکان‌های پیشنهادی خانه‌ها، که برخی از آنها در مناطق شهری دور هستند، گفت: «هرجا که مکان باشد، صداهای مخالف به گوش می‌رسد.

یاو گفت: “اما با این قیمت، دولت از پول مالیات دهندگان برای آزمایش استفاده می کند.”

مقامات ماه گذشته هشت مکان را برای خانه‌هایی که دارای مساحت 140 تا 330 فوت مربع (13 تا 31 متر مربع) برای اسکان خانواده‌های یک تا پنج نفره هستند، اعلام کردند.

خانه‌های موقت، واحدهای پیش‌ساخته که با روش‌های ساختمانی مدولار ساخته شده‌اند، پس از حدود پنج سال که زمان تصرف سایت‌ها به پایان می‌رسد، برچیده می‌شوند.

یاو گفت که این طرح کمک چندانی به رفع کمبود مسکن – مشکلی که بیش از دو دهه طول کشیده است – نمی کند، زیرا در حال حاضر 200000 نفر در آپارتمان های تقسیم شده زندگی می کنند و خانه ها دائمی نیستند.

کوچکتر از جای پارک

گزارش دولت در سال 2020 نشان داد که 1.65 میلیون نفر یا 23.6 درصد از کل جمعیت 7.5 میلیونی در فقر زندگی می کنند. بر اساس نظرسنجی سیتی بانک، این میزان با حدود 434000 میلیونر شهر در سال 2021 مقایسه می شود.

هنگ کنگ به دلیل تعداد آپارتمان‌های تقسیم‌بندی شده‌اش، که 110000 واحد در مساحت متوسط ​​124 فوت مربع، کوچک‌تر از یک پارکینگ تخمین زده می‌شود، بدنام است. با وجود اینکه وضعیت آنها بسیار بد است، اجاره طبقه آنها 70٪ بیشتر از اجاره طبقه کلی در شهر است.

دولت گفت که مسکن عمومی سبک به مستاجران آپارتمان های تقسیم شده کمک می کند، زیرا اجاره بها 780 هنگ کنگ تا 2650 دلار هنگ کنگ در ماه خواهد بود که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین اجاره فعلی 5000 دلار هنگ کنگ برای آپارتمان های تقسیم شده است.

اریک چان، مقام شماره 2 این شهر، این هفته به خبرنگاران گفت: «بسیاری از مردم گفتند هنگ کنگ یک شهر بین المللی است، اما محیط زندگی آن ایده آل نیست.

به همین دلیل است که دولت این اقدام را انجام می دهد.

روز چهارشنبه، طرح دولتی با اعتراض قانون‌گذاران مواجه شد، اما آنها درخواست بودجه 14.9 میلیارد دلاری هنگ کنگ را برای ساخت اولین دسته از خانه‌ها تصویب کردند.

قانونگذاران گفتند که پروژه در کای تاک در کولون، که بحث برانگیزترین در میان این هشت سایت است، بر تاسیسات و شبکه های حمل و نقلی که از قبل تحت فشار هستند در این منطقه فشار بیشتری خواهد آورد.

استاری لی، رئیس اتحاد دموکراتیک برای بهبود و پیشرفت هنگ کنگ (DAB) گفت: «با اضافه شدن 30000 نفر به منطقه، امکانات جامعه واقعاً ناکافی است.

برخی از ساکنان کای تاک گفتند که سازماندهی تظاهرات را در نظر خواهند گرفت که برای دولت دردسر بزرگی ایجاد می کند و به دنبال بررسی قضایی هستند. آنها گفتند که این طرح برخلاف برنامه‌های ساخت دومین منطقه تجاری مرکزی (CBD) در این منطقه است و می‌تواند بر قیمت مسکن تأثیر بگذارد.

چونگ کینگ فن، یکی از اعضای شورای منطقه در منطقه کای تاک، گفت: «این موضوع اعتماد به دولت (برنامه ریزی) است.

آیا دولت در تلاش است تا به هر قیمتی که می شود، به وظیفه (افزایش مسکن عمومی) دست یابد؟

(1 دلار = 7.8490 دلار هنگ کنگ)

(گزارش توسط کلر جیم؛ ویرایش توسط آن ماری روانتری و شری ناواراتنام)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.