لیست عوامل ایست دلار – هوشمند نیوز

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز،فعالیت مجدد بانک ملی در عراق، فروکش‌کردن موج نخست انتظارات تورمی نسبت به انتخابات سال آینده آمریکا در کنار سیگنال‌های مقامات وزارت خارجه مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره را می‌توان از جمله این دلایل دانست. باید خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر نیز در روزهای پایانی اسفند نرخ دلار

کد خبر : 474905
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
لیست عوامل ایست دلار – هوشمند نیوز

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز،فعالیت مجدد بانک ملی در عراق، فروکش‌کردن موج نخست انتظارات تورمی نسبت به انتخابات سال آینده آمریکا در کنار سیگنال‌های مقامات وزارت خارجه مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره را می‌توان از جمله این دلایل دانست. باید خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر نیز در روزهای پایانی اسفند نرخ دلار کم نوسان به کار خود ادامه داده و شروع روندهای افزایشی احتمالی در سال جدیدخواهد بود.

دنیای اقتصاد نوشت: نوسان نرخ ارز محدود شد. در روزهای ابتدایی هفته جاری روند کاهشی جدیدی در بازار ارز ایجاد شد که در راستای آن ارزهای شاخص بازار نظیر دلار، یورو و پوند افت نرخ‌های چشمگیری را تجربه کردند. اما این در حالی است که در هفته‌های پیشین رشد سطح تقاضا سبب شده بود تا همین نرخ‌های مذکور در قله‌های قیمتی خود معامله شوند. تایید حضور دونالد ترامپ، در انتخابات سال آینده آمریکا با افزایش احتمال وضع تحریم‌های اقتصادی جدید بر اقتصاد ایران انتظارات تورمی فعالان بازار را افزایش داد. از سوی دیگر فعالیت مجدد بانک ملی در عراق نیز عامل مثبتی برای بازار ارز محسوب می‌شود. اما بررسی‌ها حاکی از آن است که بازار از این عوامل گذر کرده و ثبات نسبی نرخ نیز به‌واسطه عبور بازار از این شرایط است. در این میان سخنگوی وزارت امور خارجه کشور نیز در روزهای اخیر از آمادگی ایران جهت بازگشت به میز مذاکره خبر داد. در مجموع می‌توان گفت در صورت عدم انتشار خبر منفی جدید احتمال تداوم ثبات بازار تا روزهای پایانی سال وجود دارد.

ناهماهنگی دلار و بازار
در حالی که در بازار روز دوشنبه نرخ دلار از حرکت ایستاده و عمده نرخ‌های بازار آزاد دچار افزایش شدند، روز گذشته دلار افزایشی و نرخ دیگر ارزها کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد در صبح روز گذشته فعالیت خود را با ۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان آغاز کرد. تا ساعات پایانی بازار نرخ این ارز نوسان ۱۵۰ تومانی دیگری را نیز تجربه کرد تا در نهایت با رشد ۲۰۰تومانی در رقم ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان دهد. اما برخلاف بازار دلار، یورو در روز گذشته با ۲۳۰ تومان کاهش در رقم ۶۵ هزار و ۲۷۰ تومان به فروش رسید. پوند نیز با ۵۰۰ تومان افت به سطح قیمتی ۷۶ هزار و ۴۰۰تومان رسید. روند نرخ قطعات مختلف خانواده سکه نیز در روز گذشته افزایشی بود. نیم و ربع سکه هر یک با رشد قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی در ارقام ۲۱ میلیون و ۱۳ میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شدند. همچنین سکه طلای طرح جدید با رشد ۵۰ هزار تومانی به رقم ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.