لوکادیا، آلن ویتل می‌شود یا جونیور براندائو؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه پرسپولیس بعد از مدت‌ها تلاش و منتفی شدن گزینه‌های مختلف، بالاخره موفق شد یک مهاجم باکیفیت و با رزومه خوب جذب کند. یورگن لوکادیا مهاجم هلندی سابق بوخوم، هوفنهایم، برایتون و آیندهوون با قراردادی یکساله به پرسپولیس پیوست تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند و به نوعی

کد خبر : 243184
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۱
لوکادیا، آلن ویتل می‌شود یا جونیور براندائو؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه پرسپولیس بعد از مدت‌ها تلاش و منتفی شدن گزینه‌های مختلف، بالاخره موفق شد یک مهاجم باکیفیت و با رزومه خوب جذب کند. یورگن لوکادیا مهاجم هلندی سابق بوخوم، هوفنهایم، برایتون و آیندهوون با قراردادی یکساله به پرسپولیس پیوست تا مشکلات خط حمله این تیم را حل کند و به نوعی فرشته نجات پرسپولیس شود.

بعد از ۲ ماه مذاکره با گزینه‌های مختلف، باشگاه پرسپولیس بالاخره موفق شد از گزینه خارجی خود رونمایی کند و یورگن لوکادیا مهاجم مطرح هلندی را با قراردادی یکساله به خدمت بگیرد.مهاجم مطرحی که رزومه پرباری دارد، در تیم‌های مطرحی بازی کرده و جزو بهترین خریدهای خارجی فوتبال ایران به حساب می‌آید.

پرسپولیس طی سال‌های اخیر خارجی‌های مختلفی داشته ولی اکثر این بازیکنان به جز چند مورد خاص، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. بهانه پیوستن ستاره هلندی به پرسپولیس می‌خواهیم به چند مهاجم‌ گلزن پرسپولیس در بپردازیم:

متخصص گلزنی به تیم‌های بزرگ

لوکادیای ۲۸ ساله سابقه حضور در آکادمی آیندهوون را دارد و بهترین عملکردش هم در همان تیم هلندی بوده است. او در ۱۲۷ بازی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ توانسته با پیراهن این تیم ۴۵ گل بزند. او پس از آیندهوون به عضویت برایتون انگلیس درآمد و در دو مقطع به هوفنهایم و سینسیناتی قرض داده شد. آمار او در این دو تیم به ترتیب ۴ گل در ۱۱ و ۲ گل در ۲۶ مسابقه است. لوکادیا که سابقه بازی در تمام رده‌های پایه تیم هلند را دارد فصل گذشته توانست در جریان برد ۴-۲ تیمش مقابل بایرن مونیخ، گل دوم را از روی نقطه پنالتی برای بوخوم به ثمر برساند. این بازیکن ۱۸۶ سانتی متری که در پست وینگر و مهاجم نوک بازی می‌کند درسایت معتبر ترنسفر مارکت او را دو میلیون یورو ارزش گذاری کردند. البته ذکر این نکته ضروری است که ارزش گذاری یک بازیکن هیچ ارتباطی با قیمت و دستمزد بازیکن ندارد و دستمزد یک فوتبالیست به مراتب کمتر از ارزش آن در ترنسفرمارکت است.

نکته جالب و قابل توجه در خصوص ستاره جدید خط حمله پرسپولیس این است که او در دوران فوتبالش به تیم‌های بزرگ خوب گل می‌زد و به نوعی متخصص گلزنی به تیم‌های بزرگ می‌باشد. لوکادیا در بوندسلیگا به بایرن و دورتموند، در هلند به فاینورد و آژاکس و در انگلیس به آرسنال گل زده است و قطعا خرید باکیفیتی برای پرسپولیس محسوب می‌شود.

لوکادیا قطعا به بازی هفته اول پرسپولیس در لیگ برتر نمی‌رسد ولی از بازی دوم که مقابل فولاد خواهد بود، در دسترس است. این بازیکن هلندی همچنین یک بازیکن پنالتی زن محسوب می‌شود. او در سال‌های اخیر ۱۶ بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و موفق شد ۱۴ ضربه را تبدیل به گل کند. لوکادیا در مجموع موفق شده در ۳۰۴ بازی باشگاهی آمار ۱۰۸ گل و ۴۶ پاس گل را از خودش به ثبت برساند.

آلن ویتل

قبل از انقلاب پرسپولیس مهاجمی به نام آلن ویتل را داشت که در تیم‌های مطرحی مثل اورتون و کریستال پالاس بازی می‌کرد. ویتل یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که به فوتبال ایران آمد و کیفیت بسیار بالایی داشت. گفتنی است ویتل با ۱۶ گل بهترین گازن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود.

گادوین منشا

دومین گلزن برتر خارجی پرسپولیس در تاریخ یک بازیکن سیه چرده است که همین حالا هم در فوتبال ایران حضور دارد. مهاجم اهل نیجریه که در پیکان مطرح شد، در پرسپولیس برانکو هم عملکرد بدی نداشت. منشا بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید و به همراه این تیم یکبار فینال این تورنمنت را تجربه کرد. گادوین که عضوی از مس رفسنجان است و فصل قبل آقای گل لیگ برتر شد، در ۶۲ بازی موفق شد ۱۴ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. همچین منشا یکی از خارجی‌هایی است که در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرده است.گفتنی است منشا بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.

لوکادیا، آلن ویتل می‌شود یا جونیور براندائو؟

ابراهیم توره

بدون شک یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که به پرسپولیس و کلا فوتبال ما آمد. توره در لیگ هشتم در تیم پرستاره پرسپولیس حضور داشت و در ۳۱ بازی موفق شد ۱۳ گل به ثمر برساند. توره بعد از یک فصل حضوردر پرسپولیس راهی سپاهان شد و در آن تیم هم کاملا موفق بود.

ایمون زاید

به اعتقاد خیلی‌ها ایمون زاید محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. اوج کار زاید در دربی بهمن ماه سال ۹۰ بود که به عنوان یار تعویضی وارد بازی شد و با زدن ۳ گل در ۱۰ دقیقه باعث شد پرسپولیس بازی ۲ بر صفر باخته را با برد ۳ بر ۲ عوض کند. ایمون زاید در ۲۱ بازی برای پرسپولیس ۱۲ گل به ثمر رساند و از هواداران پرسپولیس لقب آقای هت تریک گرفت.

لوکادیا، آلن ویتل می‌شود یا جونیور براندائو؟

اشپیتیم آرفی

مهاجم آلبانیایی – کوزوویی در پیام مشهد چهره شد و در ابتدای لیگ نهم به پرسپولیس آمد. اشپیتیم در ۳۲ بازی که برای پرسپولیس انجام داد ۹ گل زد. گفتنی است آرفی بعد از پایان فوتبالش هم تصمیم گرفت در ایران زندگی کند..

جری بنگستون

مهاجم هندوراسی که در لیگ پانزدهم توسط برانکو خریداری شد بیشتر به عنوان بازیکن جانشین به بازی می‌آمد. با این حال این مهاجم بلند قامت موفق شد در ۲۱ بازی برای پرسپولیس ۷ گل نیز به ثمر برساند. گفتنی است مهم ترین گل بنگستون برای پرسپولیس در دربی به ثمر رسید. گلی کاملا اتفاقی ولی بسیار مهم که از باخت پرسپولیس جلوگیری کرد.

لوکادیا، آلن ویتل می‌شود یا جونیور براندائو؟

مهاجمان ناموفق

به غیر از مهاجمانی که اسامی‌شان را در بالا دیدید، یکسری مهاجم ناکارآمد هم در این سال‌ها به پرسپولیس آمدند ولی اصلا موفق نبودند.

کریستوفر ره، سامبوجوچی، رافائل، صلاح حسن، زیاد شعبو، ماته دراگه چوویچ ،دی کارمو، وسلی برازیلیا، هروه اوساله، ژوزه تادئو، ولادیمیر پریموف، ماریو بودیمیر، جونیور براندائو، کریستین اوساگونا، آنتونی استوکس و شیرزد تمیروف هم مهاجمان خارجی بودند که طی سال‌های اخیر به ایران و باشگاه پرسپولیس آمدند ولی اصلا جواب ندادند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۶ ۲۵۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.