لندن میزبان نشست بین المللی درباره جنایات جنگی ادعایی در اوکراین است

[ad_1] لندن (رویترز) – دولت بریتانیا روز شنبه اعلام کرد وزرای دادگستری از سراسر جهان در لندن گرد هم می آیند تا حمایت های ارائه شده از دادگاه کیفری بین المللی در تحقیقاتش درباره جنایات جنگی ادعایی در اوکراین را افزایش دهند. بر اساس بیانیه ای، در نشست ماه مارس که به میزبانی دومینیک راب،

کد خبر : 303391
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
لندن میزبان نشست بین المللی درباره جنایات جنگی ادعایی در اوکراین است

[ad_1]

لندن (رویترز) – دولت بریتانیا روز شنبه اعلام کرد وزرای دادگستری از سراسر جهان در لندن گرد هم می آیند تا حمایت های ارائه شده از دادگاه کیفری بین المللی در تحقیقاتش درباره جنایات جنگی ادعایی در اوکراین را افزایش دهند.

بر اساس بیانیه ای، در نشست ماه مارس که به میزبانی دومینیک راب، وزیر دادگستری بریتانیا و دیلان یشیلگوز-زگریوس، همتای هلندی وی برگزار می شود، کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین المللی کیفری، حضور خواهد داشت.

راب که معاون نخست‌وزیر بریتانیا نیز هست، گفت: «تقریبا یک سال پس از تهاجم غیرقانونی، جامعه بین‌المللی باید قوی‌ترین حمایت خود را از دیوان کیفری بین‌الملل ارائه کند تا جنایتکاران جنگی بتوانند پاسخگوی جنایاتی باشند که شاهد آن هستیم».

در بیانیه آمده است که این نشست به دنبال افزایش حمایت مالی و عملی جهانی از دیوان کیفری بین‌المللی و هماهنگی تلاش‌ها برای اطمینان از برخورداری از تمام نیازهایش برای انجام تحقیقات و محاکمه مسئولین است.

روسیه که اقدامات خود در اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، هدف قرار دادن غیرنظامیان و سایر جنایات جنگی را رد کرده است. اوکراین و غرب می گویند که مسکو هیچ توجیهی برای آنچه آنها می گویند یک جنگ اشغالی به سبک امپریالیستی است ندارد.

بریتانیا در حمایت خود از اوکراین ثابت قدم بوده و 2.3 میلیارد پوند (2.78 میلیارد دلار) در حمایت نظامی به کیف ارائه کرده است.

نیروهای روسیه و اوکراین روز جمعه در خط مقدم در اوکراین با آتش توپخانه تبادل نظر کردند، حتی پس از آن که مسکو اعلام کرد به سربازانش دستور داده است که تیراندازی را برای آتش بس یکجانبه ای که کیف آن را رد کرد، متوقف کنند.

خان دیوان کیفری بین‌المللی سال گذشته تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی احتمالی در اوکراین آغاز کرد. کارشناسان حقوقی می گویند صلاحیت دادگاه در مورد تجاوز تنها شامل کشورهای عضو و کشورهایی است که با صلاحیت آن موافقت کرده اند، مانند اوکراین اما روسیه. مسکو این دادگاه را به رسمیت نمی شناسد.

Yesilgoz-Zegerius با توصیف گزارش ها و تصاویر منتشر شده از اوکراین به عنوان “وحشتناک” گفت: “برای ما کاملاً واضح است: این جنایات ممکن است بدون مجازات نمانند.”

(1 دلار = 0.8270 پوند)

(گزارش توسط Muvija M؛ ویرایش توسط Mike Harrison)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.