لزوم صیانت از دستاوردهای هفته فرهنگی ایران در روسیه

[ad_1] رئیس مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: باید از ثمرات و آثار مهم برگزاری موفقیت آمیز هفته فرهنگی ایران در روسیه صیانت کنیم. رضا ملکی -رئیس مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا به بهانه هفته فرهنگی ایران در روسیه در مورد هفته‌های فرهنگی که از سوی

کد خبر : 371406
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۳:۳۲
لزوم صیانت از دستاوردهای هفته فرهنگی ایران در روسیه

[ad_1]

رئیس مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: باید از ثمرات و آثار مهم برگزاری موفقیت آمیز هفته فرهنگی ایران در روسیه صیانت کنیم.

رضا ملکی -رئیس مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا به بهانه هفته فرهنگی ایران در روسیه در مورد هفته‌های فرهنگی که از سوی این سازمان برگزار می‌شود، گفت: “هفته های فرهنگی، یک انعکاس و تصویر از فعالیت‌های فرهنگی مستمری است که ناظر بر همکاری و هم‌افزایی دو کشور می‌باشد”. بنابراین، این هفته‌ها به لحاظ زمان و مکان برگزاری محدود و به لحاظ تبعات و آورده‌هایی که برای کشور دارند، دارای جوانب و آثار نامحدودی هستند.  

وی ادامه داد: از این رو باید نسبت به هفته‌های فرهنگی نگاهی فرصت محور داشت. برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه و انعکاس گسترده آن میان اهالی هنر و رسانه به خوبی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به خوبی از ظرفیت قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی برای ایجاد پیوندهای پایدار با این کشور استفاده کنیم.  

رایزن فرهنگی سابق ایران در روسیه تاکید کرد: روسیه کشور مستعدی در این حوزه محسوب می‌شود و در جریان برگزاری هفته فرهنگی اخیر ایران نیز شاهد بروز این استعداد به صورتی کامل و عینی بودیم.
 
ملکی یادآور شد: “اعتلای نقش قرارگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه دیپلماسی فرهنگی، ثمرات کوتاه مدت و بلندمدت برگزاری هفته‌های فرهنگی را بیشتر و عمیق‌تر می سازد.  

وی افزود: البته در این خصوص باید برخی پیش فرض‌های مهم را نیز در نظر بگیریم. از جمله اینکه در برهه حساس کنونی صرفا نمی‌توان بر روی مزیت‌های ژئو پلیتیک در مناسبات جهانی متمرکز شد. جغرافیای سیاسی مهم است اما دیگر به تنهایی تعیین‌کننده نیست.  

رئیس مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: در جهان امروز نمی‌توان چهارچوبی به نام جغرافیای فرهنگی را نادیده گرفت. ما پیوند جغرافیا و فرهنگ را به وضوح در تبلور و حتی تسریع برخی پیوندهای جدید در حوزه روابط بین‌الملل مشاهده می‌کنیم. در خصوص روابط ایران با کشوری مانند روسیه نیز بسیاری از نگاه‌ها و ظرفت‌سازی‌های فراملی ما باید ناظر بر مقوله جغرافیای سیاسی و در چارچوب این مفهوم شکل گیرد.

ملکی ابراز کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این است که فرهنگ را به یک نقطه ثقل و نه یک ابزار، در شکل‌دهی بسیاری از روابط بین‌المللی تبدیل سازد. این ظرفیت در فرهنگ و تمدن اصیل ما نهفته است و وظیفه ما احصاء و تصدیق آن در مناسبات جهانی است.

وی در پایان گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها مانند رویداد اخیر در روسیه، نقاطی هستند که در آن، عیار و توانمندی ما در پیشبرد این نقشه راه سنجیده می‌شود. برگزاری موفقیت‌آمیز هفته فرهنگی ایران در روسیه، نمادی از توانمندی ما در استمرار و تحکیم این روش اصولی می‌باشد.

یادآور می‌شود، به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، هفته فرهنگی ایران از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ تیرماه امسال در شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ در حال برگزاری است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.