لزوم تبعیت پزشکان از راهنماهای بالینی در تجویز دارو

[ad_1] مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر لزوم تبعیت پزشکان از راهنماهای بالینی در تجویز دارو، گفت: در غیر این صورت از حمایت‌های بیمه‌ای خارج می‌شوند؛ لذا امیدواریم در آینده راهنماهای بالینی بیشتری ابلاغ شود. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر محمد مهدی ناصحی در خصوص آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، گفت:

کد خبر : 363598
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۴
لزوم تبعیت پزشکان از راهنماهای بالینی در تجویز دارو

[ad_1]

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر لزوم تبعیت پزشکان از راهنماهای بالینی در تجویز دارو، گفت: در غیر این صورت از حمایت‌های بیمه‌ای خارج می‌شوند؛ لذا امیدواریم در آینده راهنماهای بالینی بیشتری ابلاغ شود.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر محمد مهدی ناصحی در خصوص آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، گفت: نسخه نویسی الکترونیک در ۲ سال گذشته به طور کامل در بخش‌های سرپایی و بستری استقرار پیدا کرد و خوشبختانه سازمان بیمه سلامت ایران در اجرای این پروژه پیشرو بود.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد نسخ دریافتی و پرداختی به صورت الکترونیک است، اظهار کرد: به طور عمده این پروژه در استان‌ها و شهرستان‌ها در بخش دولتی و خصوصی اجرایی می‌شود، تنها در تهران و برخی مراکز استان‌ها هنوز درصدی از پزشکان اقدام به نسخه‌نویسی کاغذی می‌کنند؛ البته الزام قانون بودجه سال گذشته و سال جاری اجرای این پروژه بوده و حتی تمدید پروانه مطب‌ها منوط به استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه اشکالات و مشکلات سامانه نسخه نویسی الکترونیکی رفع شده است، تصریح کرد: از جامعه پزشکی و نظام پزشکی انتظار می‌رود که در اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی همکاری و تعامل کنند، ضمن اینکه ابزار نظارتی در بخش سرپایی در اختیار نظام پزشکی و در بخش سرپایی بر عهده وزارت بهداشت است.

ناصحی با تاکید بر اینکه سامانه بیمه سلامت به ازای ارائه هر خدمت و نسخه به بیمار پیامک ارسال می‌کند، بیان کرد: در هر صورت بیمار در جریان بهره مندی از هرگونه خدمت و بیماری خود قرار دارد، لذا سامانه بیمه سلامت ایران در ارسال پیامک به بیمار هیچ مشکلی ندارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی های نسخه نویسی الکترونیکی جلوگیری از هرگونه تخلف است، البته افراد می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل، با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

وی با بیان اینکه تجویز دارو براساس راهنماهای بالینی انجام می‌شود، اظهار کرد: نزدیک به ۶۰۰ مورد از راهنماهای بالینی ابلاغ و در سامانه‌ها اعمال شده است، بویژه برای بیماری‌های صعب العلاج که در سامانه‌های بیمه سلامت نیز این بیماران نشان‌دار شدند. البته برای سایر بیماری‌ها نیز با همکاری سایر بخش‌های ذی ربط این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

ناصحی با یادآوری اینکه پزشکان باید از راهنماهای بالینی تبعیت کنند، گفت: در غیر این صورت از حمایت‌های بیمه‌ای خارج می‌شوند لذا؛ امیدواریم در آینده راهنماهای بالینی بیشتری ابلاغ شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی درباره همکاری و پیوستن بیمه‌های تکمیلی به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی، افزود: اطلاعات و ساز و کارهای لازم در اختیار بیمه‌های تکمیلی قرار گرفته و مسئولان بیمه‌های تکمیلی در اجرای این پروژه مصمم هستند؛ به طوری که بیمه آتیه سازان حافظ در بخش سرپایی اقدام به اجرای طرح کرده است. لذا گام‌های قابل قبولی در این خصوص برداشته شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.