لزوم استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت برای پیشگیری از ناباروری

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفـت: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برنامه ششم توسعه،

کد خبر : 209050
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
لزوم استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت برای پیشگیری از ناباروری



مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفـت: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت را مکلف به ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کرده است که لازمه این امر توسعه طب ایرانی در تمامی حوزه‌ های آموزشی، پژوهشی و درمانی است. در حال حاضر در حوزه آموزشی، ۱۲ گروه و هشت دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص در حوزه طب و داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی هستند که لازم است گسترش جدی پیدا کند.

وی در ادامه اظهارکرد: دانشکده طب ایرانی بابل، تنها دانشکده طب ایرانی در شمال کشور و یکی از شاخص‌ترین دانشکده‌های طب ایرانی در کشور است.

حسینی یکتا افزود: در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت‌هایی که در طب ایرانی وجود دارد، به‌ عنوان یک دانش بومی در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند به کشور کمک کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در زمان بحران جمعیت و بهره‌گیری از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت، حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پیگیری است. 

بنابر اعلام وبدا یکتا در پایان گفت: نخستین قدم، تقویت جریان علمی و دانشگاهی حوزه طب سنتی ایرانی است و تدوین و تصویب رشته‌های مرتبط و تقویت دانشگاه‌ها در قدم بعدی قرار دارد تا با تامین نیروها و مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی، مردم به سهولت و با اطمینان بتوانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.