لبه های دلار نسبت به اوج شش هفته ای کاهش یافت، کرون سوئد جهش کرد توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته ساموئل ایندیک لندن (رویترز) – پس از انبوهی از داده های اقتصادی که انتظارات بازار از سیاست های پولی سخت تر از سوی فدرال رزرو را تقویت کرد، دلار

کد خبر : 322606
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
لبه های دلار نسبت به اوج شش هفته ای کاهش یافت، کرون سوئد جهش کرد توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته ساموئل ایندیک

لندن (رویترز) – پس از انبوهی از داده های اقتصادی که انتظارات بازار از سیاست های پولی سخت تر از سوی فدرال رزرو را تقویت کرد، دلار روز دوشنبه کاهش یافت، اما نزدیک به بالاترین رقم شش هفته اخیر جمعه باقی ماند.

ارزش دلار که دلار را در برابر شش ارز اصلی دیگر اندازه گیری می کند، با 0.1 درصد کاهش به 103.91 رسید. هنوز هم تقریباً 1.8٪ در ماه افزایش یافته است و آن را در مسیر اولین رشد ماهانه خود از سپتامبر گذشته نگه می دارد. روز جمعه به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته یعنی 104.67 رسید.

انتظار می‌رود که نقدینگی روز دوشنبه کاهش یابد و بازارهای ایالات متحده برای روز رئیس‌جمهور بسته باشند.

داده‌های بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در هفته‌های اخیر به بازار کار همچنان فشرده، قیمت‌های مصرف‌کننده چسبنده، فروش قوی خرده‌فروشی و قیمت‌های بالاتر تولیدکننده اشاره می‌کند و انتظاراتی را که بانک مرکزی ایالات متحده باید برای مهار تورم انجام دهد و اینکه نرخ‌های بهره باید انجام دهد، افزایش داده است. بالا آمدن.

اما با توجه به اینکه بازارها انتظار دارند نرخ وجوه فدرال رزرو تا ماه جولای به کمتر از 5.3 درصد برسد، تحلیلگران گفتند که حرکت دلار ممکن است مسیر خود را طی کرده باشد.

کریس ترنر، رئیس بازارهای جهانی در ING گفت: «دلار در این ماه به دلیل افزایش مجدد نرخ‌ها حرکت بسیار بزرگی داشته است و سؤال این است که چقدر بیشتر ادامه خواهد داشت».

ترنر افزود: «من می‌توانم بگویم که اکثر چیزی که ما آن را «رالی اصلاحی» در دلار می‌نامیم دیده شده است.

اظهارات نادرست مقامات فدرال رزرو همچنین پشتوانه دلار آمریکا بوده است، زیرا آنها نشان می دهند که برای مهار تورم باید نرخ بهره افزایش یابد.

ولیعهد سوئد پس از افزایش نرخ تورم در ژانویه عملکرد بهتری داشت، در حالی که دقایقی از آخرین جلسه بانک مرکزی نشان داد که سیاستگذاران از افزایش بیشتر نرخ بهره برای تحت کنترل درآوردن تورم حمایت کردند.

یورو در برابر کرون سوئد 1.1 درصد کاهش یافت و به 11.059 کرون رسید در حالی که دلار با 0.8 درصد کاهش به 10.3604 رسید.

Torbjörn Isakson، تحلیلگر ارشد Nordea، که پیش از این شاهد یک افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر در آوریل بود، گفت: «اکنون شاهد افزایش ۵۰ واحد پایه Riksbank در آوریل و ۲۵ واحد پایه در ژوئن هستیم.

ایساکسون افزود: “این باید از تاج حمایت کند و ما امروز شاهد قوی تر شدن آن هستیم.”

دو تن از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا روز جمعه گفتند که نرخ بهره در منطقه یورو راهی برای افزایش دارد که باعث افزایش قیمت گذاری در بازار برای اوج نرخ بهره بانک مرکزی اروپا می شود.

یورو در برابر دلار تغییر چندانی نداشت و به 1.0687 دلار رسید، درست بالاتر از پایین ترین سطح 6 هفته اخیر جمعه 1.06125 دلار.

ترنر از ING گفت: “ما فکر می کنیم که روند کاهش تورم در ایالات متحده در سه ماهه دوم یک مرحله دیگر خواهد داشت، در حالی که در اروپا، تورم احتمالا چسبنده تر خواهد بود.”

ترنر افزود: «احتمالاً احتمالاً نرخ‌های یورو در سطوح بالاتر باقی می‌مانند، در حالی که ما فکر می‌کنیم نرخ دلار راحت‌تر پایین می‌آید.» او گفت که می‌تواند از یورو در نیمه اول سال حمایت کند.

دلار در برابر ین 0.1% کاهش یافت و به 134 رسید. در روز جمعه به 135.12 ین به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید.

در آستانه آخرین جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی استرالیا در روز سه شنبه، دلار استرالیا 0.4 درصد افزایش یافت و به 0.6909 دلار رسید.

پیش از تصمیم بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه، که انتظار می‌رود نرخ بهره به نیم واحد افزایش یابد، قیمت 0.1 درصد افزایش یافت و به 0.6249 دلار رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.