لایحه “در مورد ارز دیجیتال” سرمایه گذاری های رمزنگاری را برای روس ها محدود می کند، درها را برای پرداخت ها باز می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] طبق گزارش رسانه های محلی، لایحه اخیراً اصلاح شده روسیه “در مورد ارز دیجیتال” خرید ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاران غیر واجد شرایط محدود می کند و در عین حال زمینه قانونی را برای برخی از پرداخت های ارزهای دیجیتال فراهم می کند. پیش نویس قانون پیشنهاد شده توسط وزارت دارایی روسیه، همچنین

کد خبر : 195017
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
لایحه “در مورد ارز دیجیتال” سرمایه گذاری های رمزنگاری را برای روس ها محدود می کند، درها را برای پرداخت ها باز می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

طبق گزارش رسانه های محلی، لایحه اخیراً اصلاح شده روسیه “در مورد ارز دیجیتال” خرید ارزهای دیجیتال را برای سرمایه گذاران غیر واجد شرایط محدود می کند و در عین حال زمینه قانونی را برای برخی از پرداخت های ارزهای دیجیتال فراهم می کند. پیش نویس قانون پیشنهاد شده توسط وزارت دارایی روسیه، همچنین الزامات سختگیرانه ای را برای پلتفرم هایی که با دارایی های دیجیتالی کار می کنند، معرفی می کند.

شهروندان روسی که تست نمی گذرانند تا سالانه فقط ۶۰۰ دلار ارز دیجیتال بخرند.

وزارت دارایی روسیه اخیراً نسخه به روز شده لایحه خود “در مورد ارز دیجیتال” را به دولت ارائه کرده است که برای تنظیم جامع بازار ارزهای دیجیتال این کشور طراحی شده است. جزئیاتی در مورد مفاد این قانون در گزارش های رسانه های روسیه در این هفته منتشر شده است.

بر اساس این پیش‌نویس، سرمایه‌گذاران واجد شرایط، یا همان طور که اکنون توضیح داده می‌شوند، «خریداران حرفه‌ای ارز دیجیتال»، دسترسی نامحدودی به دارایی‌های کریپتو خواهند داشت. با این حال، روس‌های معمولی می‌توانند هر سال حداکثر 600000 روبل (تقریباً 7000 دلار) ارز دیجیتال خریداری کنند. و آن هم بعد از شرکت در امتحان ویژه.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع آشنا با این سند فاش کرد که ساکنان روسیه که موفق به قبولی در این آزمون نشوند، مجاز خواهند بود تنها سکه هایی با ارزش کل سالانه 50000 روبل (حدود 600 دلار با نرخ فعلی مبادله) خریداری کنند.

قانون جدید اصطلاح “ارز دیجیتال” را به عنوان “مجموعه ای از داده های الکترونیکی موجود در یک سیستم اطلاعاتی که می تواند به عنوان وسیله پرداختی که واحد پولی فدراسیون روسیه نیست یا به عنوان یک سرمایه گذاری پذیرفته شود” تعریف می کند. این گزارش خاطرنشان می کند که ارز دیجیتال در روسیه دارایی محسوب می شود.

به نظر می‌رسد این عبارت مبنای قانونی استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌ها را فراهم می‌کند. اما در عین حال، در این لایحه آمده است که اشخاص حقوقی روسیه، از جمله شرکت‌های تابعه شرکت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در روسیه و همچنین افرادی که حداقل 183 روز در این کشور اقامت داشته‌اند، نمی‌توانند ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت کالا بپذیرند. و خدمات

وزارت دارایی برای قانونی کردن گردش ارزهای دیجیتال در روسیه لابی کرده است در حالی که بانک مرکزی با این ایده مخالفت کرده و ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با رمزارز مانند انتشار و تجارت سکه‌های دیجیتال را پیشنهاد کرده است. اکثر مؤسسات دیگر در مسکو از رویکرد Minfin حمایت می کنند، اما یک اجماع کلی نیز در مورد اجازه پرداخت با هر ارز دیگری غیر از روبل وجود دارد.

روسیه استانداردهای سختگیرانه ای را برای شرکت های ارزهای دیجیتال معرفی می کند

پیش‌نویس قانون «در مورد ارز دیجیتال» الزامات سخت‌گیرانه‌ای را برای پلتفرم‌های رمزنگاری فعال در فدراسیون روسیه اعمال می‌کند. یک “اپراتور صرافی” که خرید و فروش ارز دیجیتال را از طرف خود و با هزینه خود ارائه می دهد، باید حداقل 30 میلیون روبل سرمایه نگه دارد. آستانه اجباری برای “اپراتورهای پلت فرم های تجارت دیجیتال” یا “مزایده های سازماندهی شده” 100 میلیون روبل است.

اگر این لایحه همانطور که هست تصویب شود، این مشاغل مسئولیت های متعدد دیگری از جمله تهیه گزارش های سالانه، نگهداری سوابق صاحبان ارزهای دیجیتال، ذخیره و پشتیبان گیری از داده های معاملاتی به صورت روزانه و انجام ممیزی داخلی خواهند داشت. ارائه دهندگان خدمات به یک ثبت ویژه اضافه می شوند و فعالیت آنها توسط یک نهاد مجاز تعیین شده توسط دولت مجوز و نظارت خواهد شد.

میخائیل اوسپنسکی، وکیل بلاک چین، برای کومرسانت اظهار داشت: الزامات «بسیار اغراق‌شده» هستند و تنها بزرگترین مؤسسات مالی قادر به برآورده کردن آن‌ها خواهند بود. علاوه بر این، تنها نهادهای روسی مجاز خواهند بود برای نقش اپراتورهای رمزنگاری درخواست دهند. برای مثال، صرافی‌های خارجی باید یک شرکت تابعه محلی برای دریافت مجوز ایجاد کنند، اما بسیاری از آنها ممکن است با تشدید تحریم‌های غرب به دلیل جنگ روسیه در اوکراین از انجام این کار جلوگیری کنند.

به نقل از این پیش نویس، روزنامه تجاری روسی همچنین فاش کرد که تنها کاربران شناسایی شده قادر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال خواهند بود. واریز و برداشت فیات منحصراً از طریق حساب های بانکی امکان پذیر خواهد بود و پلتفرم های رمزنگاری موظف هستند تراکنش های مشکوک را به ناظر مالی Rosfinmonitoring گزارش دهند. «کیف‌پول‌های الکترونیکی برای ارزهای دیجیتال» مشمول صدور گواهینامه اجباری خواهند بود، اگرچه این فقط در مورد کیف‌های موجود در زیرساخت ارزهای دیجیتال روسیه اعمال می‌شود.

لایحه «در مورد ارز دیجیتال» به شرکت ها و کارآفرینان فردی اجازه می دهد تا پس از ثبت نام در دولت، در استخراج ارز دیجیتال شرکت کنند. در صورتی که انرژی الکتریکی مصرفی برای این منظور از حد معینی که توسط مراجع ذیربط تعیین می شود تجاوز نکند، برای اشخاص خصوصی که سکه دیجیتال ضرب می کنند، ثبت نام الزامی نیست.

اگر قانونگذاران روسی این قانون را تصویب کنند، انتظار می‌رود که از اول ژانویه 2023 لازم‌الاجرا شود. دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه، اکنون در حال بررسی اصلاحیه‌هایی است که برای تنظیم مالیات عملیات‌های مربوط به رمزارز در این کشور تنظیم شده است. .

برچسب ها در این داستان

لایحه، بانک مرکزی، تضاد، رمزارز، سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری، پرداخت‌های رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، پیش‌نویس قانون، وزارت دارایی، سرمایه‌گذاری، قانون، قانون‌گذاران، اپراتورها، مجلس، پرداخت‌ها، بسترها، مقررات، الزامات، قوانین روسیه، روسیه، تحریم ها، دومای دولتی، اوکراین، جنگ

آیا فکر می کنید روسیه مقررات سختگیرانه ای را برای پلتفرم های رمزنگاری پیش بینی شده در پیش نویس قانون «در مورد ارز دیجیتال» اجرا خواهد کرد؟ انتظارات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.