لاگارد می‌گوید بانک مرکزی اروپا در بحبوحه تورم بسیار بالا، بدون توقف، نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش می‌دهد – فاینانس بیت‌کوین نیوز

[ad_1] بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ های بهره کلیدی خود را 25 واحد افزایش داد که سرعت آن را نسبت به افزایش های قبلی کاهش داد. با این حال، از آنجایی که تورم در منطقه یورو به طور مداوم بالا است، ممکن است همچنان انتظار افزایش نرخ در آینده وجود داشته باشد زیرا تنظیم کننده

کد خبر : 355305
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
لاگارد می‌گوید بانک مرکزی اروپا در بحبوحه تورم بسیار بالا، بدون توقف، نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش می‌دهد – فاینانس بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ های بهره کلیدی خود را 25 واحد افزایش داد که سرعت آن را نسبت به افزایش های قبلی کاهش داد. با این حال، از آنجایی که تورم در منطقه یورو به طور مداوم بالا است، ممکن است همچنان انتظار افزایش نرخ در آینده وجود داشته باشد زیرا تنظیم کننده اصرار دارد که همچنان به دنبال “بازگشت به موقع” به هدف تورم 2 درصدی خود است و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اظهار می دارد که نرخ ها نیست. هنوز به اندازه کافی محدود کننده است.

بانک مرکزی اروپا سرعت افزایش نرخ بهره در منطقه یورو را کاهش می دهد

شورای حکام بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیم گرفت سه نرخ بهره کلیدی را 25 واحد پایه (bps) افزایش دهد. مقام پولی ضمن کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، نشان داد که با ادامه مبارزه آن برای مهار تورم، افزایش‌های آتی امکان‌پذیر است.

رگولاتور در بیانیه مطبوعاتی پس از جلسه شورا تاکید کرد: “چشم انداز تورم برای مدت طولانی همچنان بسیار بالاست.” این سازمان توضیح داد که در حالی که تورم کل در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، فشارهای اساسی قیمت همچنان قوی هستند.

در این اطلاعیه آمده است: نرخ سود عملیات اصلی ریفاینانس، تسهیلات وام نهایی و تسهیلات سپرده به ترتیب از 10 می 2023 به 3.75، 4.00 و 3.25 درصد افزایش می یابد. افزایش ۲۵ واحدی در ثانیه به نرخ های سیاستی کمترین میزان از زمان شروع پیاده روی در جولای ۲۰۲۲ است.

در همان زمان، بانک مرکزی اروپا تاکید کرد که تصمیمات آتی این شورا اطمینان از دستیابی به “بازگشت به موقع تورم به هدف میان مدت 2٪” خواهد بود. همچنین گفت که سطوح «به اندازه کافی محدودکننده» «تا زمانی که لازم باشد» حفظ خواهد شد.

لاگارد از بانک مرکزی اروپا اصرار دارد: “ما مکث نمی کنیم، ما زمینه بیشتری برای پوشش داریم”

کاهش رشد در اروپا به دنبال تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره پایه به همان 25 واحد در ثانیه در روز چهارشنبه رخ می دهد، در حالی که تحلیلگران اظهارات همراه را اینگونه تفسیر می کنند که ممکن است این آخرین افزایش از سری افزایش های خود فدرال رزرو باشد.

با این حال، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تصریح کرد که نرخ‌های بهره اروپا هنوز «به اندازه کافی محدودکننده» نیستند تا تورم را کاهش دهند. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای حاکم در فرانکفورت اظهار داشت:

ما مکث نمی کنیم – این بسیار واضح است. می دانیم که زمینه بیشتری برای پوشش داریم.

به نقل از رویترز، او اصرار داشت که بانک مرکزی اروپا “وابسته به فدرال رزرو نیست” و این تصور را رد کرد که اگر ایالات متحده افزایش نرخ بهره را متوقف کند، تنظیم کننده سیاست پولی منطقه یورو نیز باید همین کار را انجام دهد. او “خطرات قابل توجه صعودی” تورم را که در حوزه ارز مشترک باقی مانده است، برجسته کرد و اذعان کرد که برخی از فرمانداران طرفدار افزایش بیشتر نرخ هستند.

برچسب ها در این داستان

بانک مرکزی، ECB، یورو، منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا، منطقه یورو، فدرال رزرو، فدرال رزرو، افزایش، افزایش، تورم، نرخ بهره، لاگارد، رئیس جمهور، افزایش نرخ، افزایش نرخ، نرخ

پیش بینی شما برای تصمیمات بعدی بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره چیست؟ آنها را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.