لاچلان مرداک از سایت خبری استرالیایی به دلیل افترا شکایت کرد

این شکایت روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال استرالیا علیه ناشر سرصفحه آنلاین Cricey، سردبیر آن و نویسنده مقاله مطرح شد. بر اساس این دادخواست، در مقاله 29 ژوئن، مرداک به عنوان “همدستان بدون مجرمیت” در تلاش حامیان ترامپ برای برگرداندن شکست او در انتخابات 2020 به رئیس جمهور جو بایدن توصیف شده است. در این

کد خبر : 245828
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
لاچلان مرداک از سایت خبری استرالیایی به دلیل افترا شکایت کرد


این شکایت روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال استرالیا علیه ناشر سرصفحه آنلاین Cricey، سردبیر آن و نویسنده مقاله مطرح شد. بر اساس این دادخواست، در مقاله 29 ژوئن، مرداک به عنوان “همدستان بدون مجرمیت” در تلاش حامیان ترامپ برای برگرداندن شکست او در انتخابات 2020 به رئیس جمهور جو بایدن توصیف شده است.

در این دادخواست 40 صفحه ای آمده است: «مرداک از نظر شخصیت، اعتبار شخصی و شهرت حرفه ای خود به شدت آسیب دیده است. مشخص نکرد که مورداک به دنبال چه خسارتی است.

سخنگوی مرداک، پسر روپرت مرداک و همچنین رئیس مشترک نیوز کورپ، از اظهار نظر در کنار شکایت ثبت شده خودداری کرد زیرا این موضوع در دادگاه مطرح بود.

در بیانیه‌ای در وب‌سایت کریکی در روز چهارشنبه، پیتر فری، سردبیر و اریک بیچر، رئیس ناشر آن Private Media، گفتند که در کنار این ماجرا ایستاده‌اند و مشتاقانه منتظر دفاع از روزنامه‌نگاری خود در دادگاه هستند.

آنها نوشتند: “ما مصمم هستیم برای یکپارچگی و اهمیت رسانه های مستقل متنوع در دموکراسی استرالیا مبارزه کنیم.”

این شکایت می‌تواند به آزمایشی برای تغییراتی در قانون افترا در استرالیا تبدیل شود که در سال 2021 به متهمان اجازه می‌دهد ادعا کنند کارشان در جهت منافع عمومی بوده است، حتی اگر نتوانند صحت ادعاهای خود را ثابت کنند.

مایکل بردلی، وکیل رسانه خصوصی به رویترز گفت که ناشر هنوز در حال بررسی بیانیه ادعایی است که 28 روز فرصت دارد تا دفاعیه خود را ارائه کند.

این شکایت مرداک را به یکی از اولین افرادی تبدیل می‌کند که به دلیل افترا در استرالیا شکایت می‌کند، پس از ارائه الزامی برای اثبات صریح “آسیب جدی” ناشی از این ماده، قانونی که سال گذشته برای جلوگیری از ادعاهای بی‌اهمیت وضع شد.

در پرونده مرداک آمده است که این مقاله با تبلیغات گسترده و اشتباه به این موضوع که “به طور غیرقانونی با دونالد ترامپ برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری 2020” توطئه کرده است، به شهرت وی آسیب وارد کرده است.

Cricey یک نشریه آنلاین است که ادعا می کند 20000 مشترک دارند که هر سال 199 دلار استرالیا (141 دلار) پرداخت می کنند.

اختلاف بین یکی از قدرتمندترین خانواده های رسانه ای جهان – سهامدار اصلی فاکس کورپ – و عنوان نسبتاً کوچک استرالیایی در حالی رخ می دهد که اصطبل تجارت مرداک با چالش های قانونی در جاهای دیگر بر سر پوشش اخبار سیاسی خود سر و کار دارد.

در ایالات متحده، فاکس نیوز با شکایت 1.6 میلیارد دلاری برای افترا توسط Dominion Voting Systems Inc مواجه است که این شرکت را متهم به تقویت تئوری های نادرست در برنامه های خود می کند مبنی بر اینکه شرکت ماشین های رأی گیری در انتخابات 2020 تقلب کرده است تا ترامپ جمهوری خواه به جو بایدن دموکرات ببازد. در این دادخواست از روپرت و لاچلان مرداک به عنوان مسئول نهایی این ادعاها نام برده شده است.

کمیته کنگره آمریکا در حال برگزاری جلسات استماع درباره حمله هزاران نفر از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا است. چهار نفر در روز حمله جان باختند و حدود 140 افسر پلیس زخمی شدند که یکی از آنها روز بعد جان باخت.

(گزارش توسط بایرون کی در سیدنی و جک کوئین در نیویورک؛ ویرایش توسط ویل دانهام، نولین والدر و سم هولمز)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.