لاوروف: چاره‌ای جز آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین نداشتیم/به تهدیدات واقعی پاسخ می‌دهیم

به نقل از راشاتودی، وی که در مجلس دومای روسیه سخنرانی می کرد، گفت: طی ۸ سال طولانی، کی یف زیرساخت های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک را نابود کرده و محاصره مالی، حمل و نقل و انرژی علیه دونباس به راه انداخته است. وی افزود: در بهار ۲۰۱۴، مردم دونباس جمهوری های

کد خبر : 262853
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
لاوروف: چاره‌ای جز آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین نداشتیم/به تهدیدات واقعی پاسخ می‌دهیم



به نقل از راشاتودی، وی که در مجلس دومای روسیه سخنرانی می کرد، گفت: طی ۸ سال طولانی، کی یف زیرساخت های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک را نابود کرده و محاصره مالی، حمل و نقل و انرژی علیه دونباس به راه انداخته است.

وی افزود: در بهار ۲۰۱۴، مردم دونباس جمهوری های خلق مستقلی را برای محافظت از هویت تمدنی و زندگی شان تشکیل دادند.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، مسکو هیچ چاره ای جز به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونباس و آغاز عملیات ویژه نظامی برای دفاع از مردم این مناطق از حکومت کی یف نداشت. لاوروف تاکید کرد که این عملیات تحت حق دفاع از خود سازمان ملل آغاز شد.

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که روسیه بر خلاف آمریکا نه به تهدیدات خیالی در کشورهای دور، بلکه به تهدیدات واقعی در مرزهای خود پاسخ می دهد.

وی افزود: سپس مساله یوگسلاوی به میان آمد که آمریکا و ناتو تلاش کردند با بمباران آن را به دموکراسی تبدیل کنند. آنها عراق را نابود کردند، کشوری که تسلیحات کشتار جمعی هرگز در آن پیدا نشد، لیبی نیز دستخوش هرج و مرج شد.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: اکنون موعد حقیقت فرا رسیده است. ما به تهدیدات خیالی در کشورهای دور پاسخ نمی دهیم، بلکه از مرزهایمان، سرزمین مان و همه مردم مان از نسل کشی واقعی دفاع می کنیم، نسل کشی که توسط نوادگان و پیروان سرسپردگان نازی در جهت خدمت به اربابان خارجی ترتیب داده شده بود.

آنطور که لاوروف تصریح کرد T آمریکا، غرب را برای تبدیل کردن اوکراین به ابزار جنگ با روسیه تحت فرمان خود درآورد و درست از همان طرح هیتلر در ارتباط با اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرد.

وی تاکید کرد که نقشه های کنونی غرب محقق نمی شود، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه این نکته رابه صراحت در کرملین عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه توافقنامه ای با رهبران چها منطقه اوکراین در کرملین امضا کرد، پس از آنکه اکثر شهروندان این مناطق در همه پرسی الحاق مناطق خود به روسیه رای مثبت دادند.

مجلس دومای روسیه نیز امروز دوشنبه به صورت رسمی الحاق ۴ منطقه لوگانسک، زاپوریژیا، دونتسک و خرسون به خاک فدراسیون روسیه را تصویب کرد.

در واکنش به این اقدام رؤسای جمهور ۹ کشور ناتو در اروپای مرکزی و شرقی یکشنبه شب اعلام کردند که هرگز الحاق چندین منطقه اوکراین توسط روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، رهبران کشورهای اروپایی خواستار خروج فوری روسیه از تمامی اراضی تحت تصرف شدند و همه متحدان را تشویق کردند تا کمک‌های نظامی خود به اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

این بیانیه توسط روسای جمهور رومانی، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لهستان و اسلواکی امضا شد.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.