لاوروف خطاب به آمریکا: هنگام صحبت از درگیری هسته‌ای، احتیاط کن!

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در برنامه “شصت دقیقه” تلویزیون روسیا-۱ اظهار کرد: «من اکنون نه تنها به آمریکایی‌ها و کشورهای تابع آن بلکه به تحلیلگران و دانشمندان سیاسی خود توصیه می‌کنم، هنگامی که علنا از درگیری هسته‌ای احتمالی صحبت می‌کنند، باید نهایت مسئولیت و احتیاط را به خرج دهند.» این دیپلمات ارشد روسی

کد خبر : 266331
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۰۵
لاوروف خطاب به آمریکا: هنگام صحبت از درگیری هسته‌ای، احتیاط کن!



سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در برنامه “شصت دقیقه” تلویزیون روسیا-۱ اظهار کرد: «من اکنون نه تنها به آمریکایی‌ها و کشورهای تابع آن بلکه به تحلیلگران و دانشمندان سیاسی خود توصیه می‌کنم، هنگامی که علنا از درگیری هسته‌ای احتمالی صحبت می‌کنند، باید نهایت مسئولیت و احتیاط را به خرج دهند.»

این دیپلمات ارشد روسی در ادامه افزود: «من به واسطه شما از تمام افرادی که علاقه‌مند به این موقعیت و به این مسئله هستند و در تلاشند تا در رسانه‌های عمومی چنین چیزهایی را پوشش دهند، درخواستی دارم؛ این مسائل را به طور ساختگی بزرگنمایی نکنید.»

به گزارش خبرگزاری تاس، این اظهارات لاوروف هم‌زمان با گمانه‌زنی‌های مقامات و رسانه‌های غربی مبنی بر احتمال استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای انجام شد. این درحالیست که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت، روسیه هیچ‌کسی را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند، بلکه این کشورهای غربی هستند که لفاظی‌های هسته‌ای انجام می‌دهند و در تلاشند تا نشان دهند مسکو درحال آماده‌سازی استفاده از “تسلیحات کشتار جمعی” است.

وی درخصوص پیشنهاد جدید آنکارا مبنی بر مذاکرات عنوان داشت: «مسکو نسبت به جزئیات ابتکار جدید آنکارا جهت سازماندهی مذاکراتی میان روسیه و چندین کشور غربی درخصوص وضعیت اوکراین مطلع نیست. به نظر من اگر مقامات ترکیه‌ای به چنین چیزی فکر می‌کنند، نشست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که قرار است هر دو در رویدادهای آستانه شرکت کنند، برای طرح چنین مسائلی فرصت عالی خواهد بود.»

انتظار می‌رود که پوتین و اردوغان هر دو طی روزهای آتی به قزاقستان سفر کنند.

سرگئی لاوروف درخصوص اظهارات اخیر جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در حوزه ارتباطات راهبردی گفت: «اینکه روسیه از مذاکرات خودداری کرده، کذب است. ما هیچ پیشنهاد جدی در این باره دریافت نکردیم. روسیه پیشنهادها و درخواست‌های جدی در این خصوص دریافت نکرده است.»

جان کربی در سخنان اخیر خود که در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی مطرح شد، مدعی شد که روسیه از آغاز مذاکرات خودداری کرده و نشانه‌ای مبنی بر آماده بودن خود ارائه نمی‌کند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد که تصمیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیرامون عدم انجام مذاکره با روسیه ممکن است به تغییر حالت و موضع غرب بستگی داشته باشد.

وی در پایان افزود: «تصمیم رئیس‌جمهوری اوکراین درخصوص عدم مذاکره با روسیه اینطور است که او صبح از خواب بلند می‌شود و نظرش عوض می‌شود یا شاید هم دستوری از واشنگتن و لندن به او برسد و در آینده به مذاکرات پاسخ مثبت بدهد.»

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.