قیمت نفت کاهش می یابد زیرا سرمایه گذاران نسبت به ترس از رکود محتاط هستند

[ad_1] قیمت نفت خام برنت با 19 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 87.14 دلار در هر بشکه در ساعت 0116 GMT رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 16 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 83.10 دلار رسید. هر دو شاخص در روز چهارشنبه ۲ درصد افزایش یافتند و به بالاترین حد

کد خبر : 344985
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
قیمت نفت کاهش می یابد زیرا سرمایه گذاران نسبت به ترس از رکود محتاط هستند

[ad_1]

قیمت نفت خام برنت با 19 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 87.14 دلار در هر بشکه در ساعت 0116 GMT رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 16 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 83.10 دلار رسید.

هر دو شاخص در روز چهارشنبه ۲ درصد افزایش یافتند و به بالاترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته رسیدند زیرا کاهش داده‌های تورم در ایالات متحده این امید را ایجاد کرد که فدرال رزرو احتمالاً افزایش نرخ‌های بهره را متوقف کند.

با این حال، انقباض قبلی، که نرخ بهره را به بالاترین حد خود از سال 2007 رسانده است، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که تمرکز فدرال رزرو بر توقف تورم ممکن است منجر به کاهش رشد اقتصادی و تقاضای آتی نفت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان شود.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت Fujitomi Securities Co.

وی افزود: “WTI به بالای 83 دلار در هر بشکه رسید، نزدیک به بالاترین سقف فنی خود از دسامبر گذشته، که همچنین باعث ایجاد حس احتیاط در بین سرمایه گذاران شد.”

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه گذشته 0.1% افزایش یافت که کمتر از انتظارات اقتصاددانان برای افزایش 0.2% بود، و نسبت به افزایش 0.4% در فوریه کاهش یافت و این انتظارات را افزایش داد که فدرال رزرو احتمالاً پس از افزایش احتمالی نرخ بهره را متوقف خواهد کرد. ممکن است.

با این حال، کارکنان فدرال رزرو در ارزیابی پیامدهای بالقوه استرس بانکی، یک “رکود خفیف” را در اواخر سال جاری پیش بینی کردند.

بازارها در روز چهارشنبه از افزایش اندک ذخایر نفت خام ایالات متحده خودداری کردند و آن را تا حدی به انتشار اجباری نفت از ذخایر اضطراری ایالات متحده و کاهش صادرات در ابتدای ماه نسبت دادند.

اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت خام در هفته گذشته 597 هزار بشکه افزایش یافته است، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند 600 هزار بشکه کاهش داشته باشد. ذخایر بنزین و عرقیات کمتر از حد انتظار کاهش یافت.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا روز چهارشنبه گفت که دولت بایدن قصد دارد به زودی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را دوباره پر کند و امیدوار است در صورت سودمندی برای مالیات دهندگان در بقیه سال، آن را با قیمت نفت پایین‌تر پر کند.

با این حال، دو هفته پیش پس از توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی مانند روسیه برای کاهش تولید، بازار نفت با جهش بالا رفت.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه گفت در نتیجه، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال 2023 ممکن است شاهد انقباض باشد که قیمت ها را بالاتر خواهد برد.

(گزارش توسط یوکا اوبیاشی؛ ویرایش توسط کریستین اشمولینگر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.