قیمت نفت نتوانست سودهای پس از فدرال رزرو را حفظ کند، نمودارها سنگین به نظر می رسند

[ad_1] قیمت نفت خام، نمودار و تحلیل روغن قیمت پس از افزایش نرخ بهره در ایالات متحده همانطور که انتظار می رفت، دستاوردهای زودگذری به دست آورد تولیدکنندگان بزرگ روز چهارشنبه توافق کردند که کاهش تولید خود را تمدید کنند ذخایر آمریکا بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش یافت پس از افزایش کوتاه مدت در

کد خبر : 315121
تاریخ انتشار : جمعه 3 فوریه 2023 - 11:07
قیمت نفت نتوانست سودهای پس از فدرال رزرو را حفظ کند، نمودارها سنگین به نظر می رسند

[ad_1]

قیمت نفت خام، نمودار و تحلیل

  • روغن قیمت پس از افزایش نرخ بهره در ایالات متحده همانطور که انتظار می رفت، دستاوردهای زودگذری به دست آورد
  • تولیدکنندگان بزرگ روز چهارشنبه توافق کردند که کاهش تولید خود را تمدید کنند
  • ذخایر آمریکا بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش یافت

پس از افزایش کوتاه مدت در آسیا پس از افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، قیمت نفت در جلسه روز پنجشنبه اروپا کاهش یافت.

علیرغم هزینه های استقراض بالاتر، دلار آمریکا در ابتدا پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که «فرایند کاهش تورم آغاز شده است» تضعیف شد، حتی با وجود اینکه افزایش قیمت ها نسبتا قوی باقی مانده است. بانک مرکزی گفت که افزایش مداوم نرخ ها همچنان مناسب است، اما بازارها به وضوح معتقدند که بخش عمده ای از این افزایش ها اکنون پشت سر گذاشته شده است. با این حال، به نظر می رسد این دیدگاه به شدت وابسته به تداوم کاهش تورم باشد.

در هر صورت، دلار ضعیف تر، نفت با قیمت دلار را در سایر ارزها ارزان تر می کند و می تواند تقاضا را افزایش دهد.

اوپک و روسیه به کاهش تولید پایبند هستند

در اخبار بیشتر مربوط به بازار نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و روسیه روز چهارشنبه توافق کردند که به کاهش تولید که در نوامبر توافق شده بود، پایبند بمانند. در یک جلسه مجازی که طبق گزارش ها کمتر از 30 دقیقه به طول انجامید، تولیدکنندگان توافق کردند که کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه باید پابرجا بماند. این معامله که برای حمایت از بازار معرفی شده است، تا پایان سال 2023 ادامه دارد.

در داده‌های رسمی ذخایر نفت خام، اخبار حمایتی کمتری وجود داشت که نشان دهنده افزایش 4.1 میلیون بشکه‌ای در ذخایر برای هفته منتهی به 27 ژانویه بود.

برنامه داده های روز پنجشنبه اطلاعات زیادی برای بازارهای نفت ندارد، اما اعداد رسمی ذخایر گاز طبیعی ایالات متحده در حال افزایش است و ممکن است توجهات را به خود جلب کند.

قیمت نفت خام در سال 2023 افزایش‌های ملایمی را به ثبت رسانده است، اما با توجه به ادامه افزایش نرخ‌های بهره، نگرانی‌های مربوط به رکود بر بسیاری از اقتصادهای ملی سایه افکنده است، به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد سطح تقاضای انرژی مصرف‌کننده نهایی مانع از افزایش قیمت‌ها شده است.

علاوه بر این، روند نزولی طولانی مدتی که از زمانی که نفت خام آمریکا در مارس 2022 به بالای 125 دلار در هر بشکه رسید، به وضوح قابل مشاهده است.

تحلیل فنی نفت خام

نمودار گردآوری شده توسط دیوید کوتل با استفاده از TradingView

قیمت نفت خام آمریکا بین خطوط روند صعودی و نزولی همگرا گیر کرده است. این همان چیزی است که به عنوان یک سازند پرچم شناخته می شود و به نوبه خود یکی از “الگوهای ادامه” است.

این بدان معناست که بازار احتمالاً به همان کاری که قبل از شروع به ساخت می‌کرد، پس از شروع به کار ادامه می‌دهد. در ارزش اسمی، این خبر بدی برای گاوهای نر بازار نفت به نظر می رسد، زیرا به نظر می رسد احتمال سقوط بیشتر وجود دارد.

اوج ماه های اکتبر و 7 نوامبر نیز به طرز نگران کننده ای شبیه یک ترکیب دو قله به نظر می رسند که باز هم ممکن است نشانه ضعف بیشتر باشد.

در حال حاضر، اگر گاوها بخواهند اوضاع را تغییر دهند، باید قیمت 82.52 دلاری 23 ژانویه را دوباره به دست آورند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، می توانند از کانال روند نزولی که از اوج نوامبر گذشته است عبور کنند، اما آزمایش مجدد پایین ترین سطح 9 دسامبر یعنی 69.58 دلار، چشم انداز کوتاه مدت واقع بینانه تری به نظر می رسد.

مطمئناً در حال حاضر احساسات نزولی زیادی در بازار وجود دارد. در حال حاضر 77 درصد از مشتریان IG بر این باورند که قیمت ها باید بیشتر کاهش یابد. در حالی که این نوع اطمینان ممکن است تماس مخالف را جذاب کند، شواهد به دست آمده از نمودارها نشان می دهد که افزایش های پایدار اکنون یک تماس جسورانه خواهد بود.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.