قیمت نفت خام 100 دلار سقوط کرد زیرا بحران اوکراین نگرانی های عرضه را تشدید کرد

[ad_1] پیش بینی نفت خام: صعودی قیمت نفت از بالاترین رقم روز پنجشنبه عقب نشینی کرد زیرا تحریم های غرب علیه روسیه صادرات نفت و دسترسی به سوئیفت را معاف کرد. تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها در مورد محدودیت‌های عرضه ممکن است به افزایش قیمت انرژی ادامه دهند مذاکرات هسته ای ایران و هماهنگی ایالات متحده

کد خبر : 171851
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۷
قیمت نفت خام 100 دلار سقوط کرد زیرا بحران اوکراین نگرانی های عرضه را تشدید کرد

[ad_1]

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

پیش بینی نفت خام: صعودی

  • قیمت نفت از بالاترین رقم روز پنجشنبه عقب نشینی کرد زیرا تحریم های غرب علیه روسیه صادرات نفت و دسترسی به سوئیفت را معاف کرد.
  • تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها در مورد محدودیت‌های عرضه ممکن است به افزایش قیمت انرژی ادامه دهند
  • مذاکرات هسته ای ایران و هماهنگی ایالات متحده برای آزادسازی ذخایر استراتژیک رویدادهای کلیدی هستند که باید مراقب آنها بود

قیمت نفت خام WTI برای مدت کوتاهی به مرز 100 دلار رسید قبل از اینکه در پایان هفته پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین – اقدامی که نوسانات بازار را در دارایی‌های جهانی افزایش داد، کاهش یابد. سرمایه گذاران آخرین دور تحریم های غرب علیه روسیه را ارزیابی کردند که به نظر می رسد شدت آن کمتر از حد انتظار بوده است. این امر به کاهش نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه در بازار نفت کمک کرد، بازاری که از قبل با شرایط سخت و افزایش تقاضا مواجه بود. WTI در سال جاری 25 درصد و برنت 30 درصد افزایش یافته است و نگرانی ها در مورد تورم در سراسر جهان را تشدید کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور قصد «اشغال» همسایه خود را ندارد، اما این اقدام پس از آن ضروری بود که ایالات متحده و متحدانش با گسترش اتحاد ناتو به سمت شرق از مرز روسیه عبور کردند. بر اساس گزارش ها، نیروهای روسی در حال پیشروی به کیف، پایتخت اوکراین هستند.

پرزیدنت جو بایدن با مجازات های اقتصادی از جمله اقدامات علیه پنج بانک بزرگ روسیه تلافی کرد. تحریم ها شامل ممنوعیت روسیه از شبکه پرداخت سوئیفت نمی شود که برای حل و فصل تجارت نفت خام و سایر منابع طبیعی تولید شده توسط روسیه ضروری است. همچنین هیچ نشانه ای از محدودیت در صادرات نفت و گاز روسیه که منبع حیاتی انرژی برای کشورهای اروپایی است، وجود ندارد. این ممکن است نوسان شدید در سهام، نفت خام و طلا را در روز پنجشنبه توضیح دهد، زیرا سرمایه گذاران نگرانی در مورد مجازات شدیدتر غرب را که ممکن است محدودیت های عرضه در بازار انرژی را تشدید کند، کنار گذاشته اند.

روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی است و روزانه حدود 5 میلیون بشکه نفت خام ارسال می کند. تقریبا نیمی از آن در سال 2020 به کشورهای اروپایی رسید. فروش محصولات انرژی بیش از 60 درصد از کل صادرات روسیه در سال 2021 را تشکیل می داد. روسیه در سال 2021 بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی و نفت خام اتحادیه اروپا باقی ماند و این امر بر روابط مهم انرژی آنها تأکید می کند. . بنابراین، اتحادیه اروپا احتمالاً نمی تواند صادرات نفت روسیه را ممنوع کند، شاید با قضاوت در مورد اینکه هزینه های اقتصادی چنین اقدامی بیشتر از منافع ژئواستراتژیک است. با در نظر گرفتن این موضوع، قیمت نفت خام ممکن است پتانسیل صعودی خود را با تحمل اتحادیه اروپا نسبت به صادرات روسیه محدود کند.

WTI در مقابل صادرات نفت روسیه

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: بلومبرگ، DailyFX

با این حال، عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی پس از حمله روسیه به اوکراین همچنان بالاست و این ممکن است قیمت نفت خام را در هفته های آینده سرپا نگه دارد. انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت، عرضه اضافی محدود شود در حالی که تقاضا در حال افزایش است، زیرا اقتصاد جهانی از همه‌گیری کووید-۱۹ بهبود می‌یابد. این امر باعث می شود قیمت نفت در صورت اختلال عمده در عرضه، افزایش زیادی داشته باشد. گلدمن ساکس اکنون می بیند که قیمت نفت در 3 ماه آینده به 125 دلار می رسد.

در همین حال، ایالات متحده در حال همکاری با سایر کشورهای مصرف کننده عمده از جمله ژاپن و استرالیا برای هماهنگی آزادسازی ذخایر استراتژیک است، اقدامی که ممکن است قیمت ها را کاهش دهد.

فعالان بازار همچنین منتظر تحولات در مذاکرات هسته ای با ایران هستند که امیدواری ها را برای تولید بشکه های بیشتر ایران در بازار ایجاد می کند. با این حال، افزایش قیمت نفت در چند هفته گذشته، محاسبات مربوط به هر توافق هسته ای احتمالی را با فراهم کردن جریان نقدی بالاتر از فروش بی سابقه به چین برای ایران تغییر داده است.

— نوشته شده توسط مارگارت یانگ، استراتژیست DailyFX.com برای تماس با مارگارت، از بخش نظرات زیر یا @margaretyjy در توییتر استفاده کنید



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.