قیمت نفت خام در برابر دلار ضعیف تر، کاهش تولید افزایش می یابد

[ad_1] قیمت نفت، نمودارها و تجزیه و تحلیل: WTI قیمت یک بار دیگر لبه را بالا ببر کاهش تولید از سوی صادرکنندگان عمده و بهره صندوق ها هر دو به قیمت کمک می کنند. داده های موجودی در این هفته مورد توجه قرار گرفته است. توصیه شده توسط دیوید کوتل اکنون پیش بینی نفت رایگان

کد خبر : 373401
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
قیمت نفت خام در برابر دلار ضعیف تر، کاهش تولید افزایش می یابد

[ad_1]

قیمت نفت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

  • WTI قیمت یک بار دیگر لبه را بالا ببر
  • کاهش تولید از سوی صادرکنندگان عمده و بهره صندوق ها هر دو به قیمت کمک می کنند.
  • داده های موجودی در این هفته مورد توجه قرار گرفته است.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

اکنون پیش بینی نفت رایگان خود را برای سه ماهه سوم دانلود کنید

قیمت نفت خام روز سه‌شنبه در اروپا افزایش یافت و پس از یک روند صعودی ثابت از اواخر ژوئن، همچنان از حمایت خوبی برخوردار است.

ضعیف تر شدن دلار آمریکا به نفت ضرری در بین سرمایه گذارانی که مشتاق خرید نفت خام به دلار به ارزهای دیگر هستند، وارد نمی کند، در حالی که کاهش تولید طولانی مدت غول های صادراتی عربستان سعودی و روسیه نیز از بازار حمایت می کند.

نقطه درخشان دیگری را می توان در گزارش ها مشاهده کرد مبنی بر اینکه گزارش ها حاکی از آن است که صندوق های تامینی و مدیران پول به مدت طولانی از نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و برنت جهانی در هفته اول این ماه به 47 میلیون بشکه رسیدند. این نشان دهنده یک چرخش از تاریکی شدیدی است که بازار را تا پایان ژوئن تحت الشعاع قرار داد.

البته، در حالی که بانک‌های مرکزی بزرگ به امید کاهش فعالیت‌های اقتصادی و در نتیجه تورم، نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهند، نفت خام هرگز واقعاً آماده رونق نخواهد بود. بدیهی است که این محیطی نیست که احتمالاً تقاضای انرژی را کاهش دهد.

اما، در حالی که مطمئناً افزایش نرخ‌های جهانی بیشتری در راه است، احتمالاً در این ماه، بازارهای انرژی متقاعد شده‌اند که بخش عظیمی از این اقدام اکنون پشت سر آنهاست و آنها می‌توانند تا مدت‌ها منتظر نرخ‌های ثابت، اگر نه کاهش واقعی، باشند.

با این حال، با توجه به درگیری‌های مداوم در اوکراین و نشانه‌های واضحی مبنی بر اینکه بهبود چین پس از کووید با مشکل مواجه است، احتمالاً پس‌زمینه احتیاط کلی باقی خواهد ماند. همین هفته مشخص شد که کشور در آستانه کاهش قیمت مصرف کننده قرار دارد و مطمئناً درخواست ها برای محرک های اقتصادی بیشتر از سوی پکن بلندتر می شود. بانک جهانی اخیراً رشد اقتصادی چین را تنها 2.1 درصد در سال جاری پیش‌بینی کرده است که نسبت به سال 2022 که 3.1 درصد بوده است کاهش یافته است.

علاوه بر این، حتی با توجه به این کاهش تولید، بازار به خوبی عرضه می شود. طبق گزارش ها، تولید شیل ایالات متحده در سال منتهی به آوریل 9 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 افزایش یافته است.

بنابراین، در حالی که قیمت‌ها ممکن است برای سودهای پایدار و میان‌مدت تلاش کنند، تمرکز این هفته بر روی داده‌های موجودی انبار خواهد بود، به طوری که اعداد مؤسسه نفت آمریکا روز سه‌شنبه و ارقام آژانس اطلاعات انرژی یک روز بعد اعلام می‌شوند.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

آخرین ایده های تجارت برتر را از تیم DFX دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام ایالات متحده

نمودار روزانه نفت خام WTI آمریکا

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

قیمت‌ها بار دیگر تمایلی به ماندن برای مدت طولانی در زیر یک باند تجاری گسترده ندارند که کران پایین آن از پایین‌ترین نرخ روزانه 70.12 دلار در 9 دسامبر ادامه دارد. به نظر می رسد هر زمان که آن سطح از بین برود، این باند دوباره به بالاتر از حد معامله می شود، همانطور که از اواسط مارس حداقل پنج بار اتفاق افتاده است. در حال حاضر، این ممکن است فقط به دلیل کاهش معاملات مشخص به لطف تابستان نیمکره شمالی باشد، اما با این وجود این سطح قابل مشاهده است.

گاوها اکنون به مقاومت از 23 می در 74.49 دلار چشم دوخته اند، که باید قبل از تلاش برای اوج اخیر، یعنی 74.89 دلار در 5 ژوئن، آن را حفظ کنند. با این حال، مشخص است که مارک 75 دلار نوعی مقاومت روانی را تشکیل می دهد. بازار بالاتر از آن از ماه مه ناخوشایند بوده است و احتمالاً ادامه خواهد یافت و فروشندگان احتمالاً در هر رویکردی ظاهر خواهند شد.

در برخی مواقع یا آن سطح بالاتر می‌رود یا حمایت 70.12 دلاری به طور قطعی جای خود را می‌دهد، اما به نظر می‌رسد کاتالیزور هر دو هنوز وجود دارد. با این حال، بازار حداقل در کوتاه مدت صعودی به نظر می رسد.

شاخص احساسات خود IG نشان می دهد که 65٪ از شرکت کنندگان هنوز در سطوح فعلی هستند.

—توسط دیوید کوتل برای DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.