قیمت نفت خام در آوریل به پایین‌ترین حد خود رسید زیرا اوپک کاهش تقاضا در سال 2023 را پیش‌بینی کرد

بحث قیمت نفت خام قیمت نفت به پایین ترین حد ماهانه (95.10 دلار) نزدیک می شود سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نرخ مصرف آهسته تری را برای سال 2023 پیش بینی می کند و اگر نتواند از پایین ترین سطح آوریل (92.93 دلار) دفاع کند، ممکن است در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو شود.

کد خبر : 228378
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۳:۳۷
قیمت نفت خام در آوریل به پایین‌ترین حد خود رسید زیرا اوپک کاهش تقاضا در سال 2023 را پیش‌بینی کرد


بحث قیمت نفت خام

قیمت نفت به پایین ترین حد ماهانه (95.10 دلار) نزدیک می شود سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نرخ مصرف آهسته تری را برای سال 2023 پیش بینی می کند و اگر نتواند از پایین ترین سطح آوریل (92.93 دلار) دفاع کند، ممکن است در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو شود.

قیمت نفت خام در آوریل به پایین‌ترین حد خود رسید زیرا اوپک کاهش تقاضا در سال 2023 را پیش‌بینی کرد

به نظر می‌رسد که قیمت نفت در یک کانال نزولی معامله می‌شود، زیرا در یک سری بالاترین و پایین‌ترین قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته معامله می‌شود و نفت خام ممکن است در کوتاه‌مدت به روند نزولی خود ادامه دهد، حتی با توجه به آخرین گزارش ماهانه بازار نفت اوپک. MOMR) نشان می دهد که «فپیش‌بینی می‌شود که تقاضای جهانی نفت در سال 2022 به میزان 3.4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که علی‌رغم برخی بازنگری‌های منطقه‌ای، نسبت به برآورد ماه گذشته تغییری نکرده است.

با این حال، پیش بینی ها برای سال 2023 بیان می کند که “wپیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت 2.7 میلیون بشکه در روز در سال افزایش یابد.و باید دید که آیا اوپک برنامه بازنگری شده تولید را در طول باقیمانده سال حفظ خواهد کرد، زیرا این گروه برنامه ریزی می کند. “تولید کلی ماهانه برای ماه آگوست 2022 را با 0.648 میلیون بشکه در روز به سمت بالا تنظیم کنید.”

به نوبه خود، قیمت نفت ممکن است مواجه شود اضافی بادهای مخالف در کوتاه مدت مانند تعدیل در تولید خام برآورده شده است انتظارات برای کاهش تقاضاو چاپ داده های منتشر شده از ایالات متحده ممکن است بر قیمت نفت تأثیر بگذارد پیش از نشست بعدی وزیران اوپک در 3 آگوست مانند تولید هفتگی میدانی به تدریج به سطح قبل از همه گیری باز می گردد.

با این گفته، قیمت نفت ممکن است در یک کانال نزولی به معامله ادامه دهد، زیرا مجموعه ای از اوج ها و پایین ترین قیمت ها را از پایین ترین سطح ماهانه (95.10 دلار) و شکست در دفاع از پایین ترین سطح آوریل می شکند. (92.93 دلارممکن است شاخص قدرت نسبی (RSI) را برای اولین بار در سال 2022 وارد قلمروی بیش از حد فروش کند، زیرا نفت خام برای اولین بار از دسامبر در برابر SMA 200 روزه (93.06 دلار) قرار می گیرد.

نمودار روزانه قیمت نفت خام

تصویر نمودار قیمت روزانه نفت

منبع: نمای معاملاتی

  • قیمت نفت در آستانه مبادله به پایین ترین سطح ماهانه قرار گرفته است، زیرا با پشت سر گذاشتن مجموعه ای از بالاترین و پایین ترین سطح ها نسبت به هفته گذشته، و عدم دفاع از قیمت ها پایین ترین سطح ماه آوریل (92.93 دلار) ممکن است نفت خام را برای اولین بار از دسامبر به زیر SMA 200 روزه (93.06 دلار) برساند زیرا یک کانال نزولی ایجاد می کند.
  • نیاز به بستن زیر فیبوناچی حدود 93.50 دلار (61.8٪ اصلاح) تا 95.30 دلار (23.6٪ گسترش) همپوشانی دارند. برای رساندن منطقه 90.60 دلار (100 درصد انبساط) به 91.60 دلار (100 درصد گسترش) در رادار، و کاهش بیشتر قیمت نفت ممکن است باعث شود شاخص قدرت نسبی (RSI) با حرکت به زیر 30 در نوسانگر که احتمالاً با کاهش بیشتر نفت خام مانند روند قیمتی که در سال گذشته مشاهده شد، همراه خواهد بود.
  • با این حال، شکست در تست پاک کردن پایین ترین سطح ماه آوریل (92.93 دلار) ممکن است قیمت نفت را از حمایت کانال دور کند، با حرکت به بالای 100.20 دلار (38.2٪ گسترش) که منطقه 104.20 دلار (50٪ گسترش) را دوباره به رادار بازگرداند.

— نوشته دیوید سانگ، استراتژیست ارز

من را در توییتر در @DavidJSong دنبال کنید





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.