قیمت نفت خام به دلیل چشم انداز تقاضای صعودی، بازارهای فشرده پس از تحریم روسیه افزایش می یابد

پیش بینی نفت خام: قیمت نفت افزایش یافت و به بهترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید چشم انداز قوی تقاضا و بازارهای فشرده نفت خام کاتالیزور صعودی برای نفت برنت و WTI هستند. این مقاله به سطوح فنی کلیدی WTI برای تماشای در کوتاه مدت می پردازد بیشترین خوانده شده: S&P 500، Nasdaq

کد خبر : 214388
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۲
قیمت نفت خام به دلیل چشم انداز تقاضای صعودی، بازارهای فشرده پس از تحریم روسیه افزایش می یابد


پیش بینی نفت خام:

  • قیمت نفت افزایش یافت و به بهترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید
  • چشم انداز قوی تقاضا و بازارهای فشرده نفت خام کاتالیزور صعودی برای نفت برنت و WTI هستند.
  • این مقاله به سطوح فنی کلیدی WTI برای تماشای در کوتاه مدت می پردازد

بیشترین خوانده شده: S&P 500، Nasdaq 100 Forecast – روند در انتظار، سهام در جعبه گیر کرده است

قیمت نفت (WTI) روز چهارشنبه افزایش یافت و بیش از 2 درصد افزایش یافت و به 123 دلار رسید که بهترین سطح از 9 مارس است. مصرف سوخت قوی به سمت اوج رانندگی و فصل سفر. آخرین موجودی انبار نشان داد که ذخایر بنزین به طور غیرمنتظره ای در هفته منتهی به 3 ژوئن 0.8 میلیون بشکه کاهش یافت، که نشانه ای از این است که علیرغم قیمت های فوق العاده بالا در پمپ بنزین معمولی و گازوئیل، تقاضا همچنان قوی است.

این تجمع همچنین با اظهارنظرهای امارات متحده عربی، یکی از مهمترین اعضای اوپک پلاس، حمایت شد. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت: نفت خام به اوج خود نزدیک نیستبا توجه به اینکه انتظار می رود زمانی که چین به طور کامل محدودیت های تحرک را لغو کند، اقتصاد خود را به طور کامل بازگشایی کند و واردات را افزایش دهد، بازارها بیشتر تشدید شوند. المزروعی نیز به این موضوع اشاره کرد اوپک پلاس نمی تواند تولید کافی را تضمین کند در میان ظرفیت اضافی کمی، هشدار می دهد که قیمت ها ممکن است افزایش یابد “سطوح نادیده” اگر صادرات روسیه کاملاً کنار گذاشته شود.

اتحادیه اروپا در اواخر ماه مه یک تحریم جزئی نفت را اعلام کرد و اکثر محموله های نفت روسیه را تا پایان سال ممنوع کرد تا کرملین را به دلیل تهاجم به اوکراین مجازات کند و منبع اصلی تامین مالی ماشین جنگی را کاهش دهد. شکی نیست که این تحریم ها اختلال در جریان انرژی را بدتر می کند، اما روسیه احتمالا صادرات خود را به کشورهای دوست تر هدایت خواهد کرد مانند هند و چین برای جایگزینی مشتریان در اروپا. با این حال، برخی از بشکه‌ها احتمالاً برای همیشه از دست می‌روند و عدم تعادل عرضه و تقاضا را تشدید می‌کنند و باعث ایجاد مشکل می‌شوند پس‌زمینه صعودی برای WTI و Brent برای ماه‌های آینده.

تجزیه و تحلیل فنی نفت خام

پس از رفع مانع 117 دلاری در اوایل ماه جاری، قیمت نفت روند صعودی خود را تسریع کرد و روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. با تعصب صعودی دست نخوردهبه احتمال زیاد WTI در کوتاه مدت قیمت بالاتری خواهد داشت و مقاومت کانال را نزدیک به بالاترین حد مارس در 130.50 دلار به چالش می کشد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سقف برسانند، هیچ مقاومت معنی‌داری تا 147 دلار یعنی بالاترین سطح سال 2008 وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، اگر خریداران موقعیت‌های خود را برای رزرو سود در شرط‌های صعودی خود تسویه کنند و قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت اولیه در حدود 117 دلار دیده می‌شود. اگر نفت خام از این منطقه عبور کند، فشار نزولی ممکن است افزایش یابد و راه را برای حرکت احتمالی به سمت 111.50 دلار هموار کند.

نمودار فنی نفت خام

نمودار نفت WTI با استفاده از TradingView تهیه شد





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.