قیمت نفت به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی ممکن است تقاضای سوخت را کاهش دهد

[ad_1] بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه اکتبر با 1.17 دلار یا 1.2 درصد کاهش به 95.55 دلار در هر بشکه تا ساعت 0054 GMT رسید، با نگرانی در مورد کند شدن تقاضا در چین به دلیل بحران برق در برخی مناطق که بر قیمت ها نیز تأثیر گذاشته است. قیمت نفت خام

کد خبر : 244848
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
قیمت نفت به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی ممکن است تقاضای سوخت را کاهش دهد

[ad_1]

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه اکتبر با 1.17 دلار یا 1.2 درصد کاهش به 95.55 دلار در هر بشکه تا ساعت 0054 GMT رسید، با نگرانی در مورد کند شدن تقاضا در چین به دلیل بحران برق در برخی مناطق که بر قیمت ها نیز تأثیر گذاشته است.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در سپتامبر که قرار بود روز دوشنبه منقضی شود، 1.12 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافت و به 89.65 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد فعال‌تر اکتبر به 89.29 دلار رسید که 1.15 دلار یا 1.3 درصد کاهش داشت.

هر دو برنت و WTI برای سومین روز متوالی در روز جمعه صعود کردند، اما به دلیل تقویت دلار و نگرانی از تقاضا حدود 1.5 درصد در هفته سقوط کردند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در نیسان سکیوریتیز، گفت: «سرمایه گذاران نگران بودند که افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث کندی اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت شود.

وی افزود: «محدودیت برق چین در برخی مناطق نیز نگران کننده است زیرا می تواند بر فعالیت های اقتصادی تأثیر بگذارد.

به گزارش رسانه های دولتی و یک شرکت برق، استان سیچوان در جنوب غربی چین هفته گذشته به دلیل کمبود شدید برق ناشی از امواج شدید گرما و خشکسالی، عرضه برق به منازل، ادارات و مراکز خرید را محدود کرد.

تقویت دلار آمریکا که در بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر قرار داشت، بر قیمت نفت نیز تاثیر گذاشت زیرا باعث گران شدن نفت برای خریداران سایر ارزها می شود. [FRX/]

سرمایه گذاران به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در جکسون هول، وایومینگ، در روز جمعه، توجه زیادی خواهند داشت.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز جمعه گفت که مقامات بانک مرکزی ایالات متحده هنوز زمان زیادی دارند تا تصمیم بگیرند که افزایش نرخ بهره را تا چه حد در نشست سیاست گذاری خود در 20 تا 21 سپتامبر تصویب کنند.

فدرال رزرو نسبت به بانک های مرکزی سایر اقتصادهای بزرگ که شکننده تر هستند، فضای بیشتری برای افزایش نرخ بهره دارد.

در همین حال، کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد، رهبران ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015 ایران گفتگو کردند، اما جزئیات بیشتری ارائه نشد.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده هفته گذشته گفتند که در حال بررسی واکنش ایران به آنچه اتحادیه اروپا پیشنهاد «نهایی» خود برای احیای توافق نامیده است، که بر اساس آن تهران برنامه هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی محدود کرد، بررسی می‌کنند.

(گزارش توسط یوکا اوبیاشی؛ ویرایش توسط جیمی فرید)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.