قیمت نفت با جهش 5 دلاری در هر بشکه در حالی که تولید اوپک پلاس متعجب شد بازارها را کاهش داد

[ad_1] نفت خام برنت در بازه زمانی آزاد به بالاترین میزان در نزدیک به یک ماه گذشته رسید و تا ساعت 0039 GMT با 84.95 دلار در هر بشکه معامله شد که 5.06 دلار یا 6.3 درصد افزایش یافت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به بالاترین حد خود از اواخر ژانویه رسید و به

کد خبر : 341840
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۴۷
قیمت نفت با جهش 5 دلاری در هر بشکه در حالی که تولید اوپک پلاس متعجب شد بازارها را کاهش داد

[ad_1]

نفت خام برنت در بازه زمانی آزاد به بالاترین میزان در نزدیک به یک ماه گذشته رسید و تا ساعت 0039 GMT با 84.95 دلار در هر بشکه معامله شد که 5.06 دلار یا 6.3 درصد افزایش یافت.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به بالاترین حد خود از اواخر ژانویه رسید و به 80.47 دلار در هر بشکه رسید که 4.80 دلار یا 6.3 درصد افزایش یافت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها از جمله روسیه با اعلام کاهش تولید حدود 1.16 میلیون بشکه در روز در روز یکشنبه بازارها را متزلزل کردند.

انتظار می‌رفت که گروه موسوم به اوپک پلاس تصمیم قبلی خود مبنی بر کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید را تا دسامبر در نشست ماهانه خود در روز دوشنبه حفظ کند.

بر اساس محاسبات رویترز، این تعهدات، حجم کل کاهش اوپک پلاس را به 3.66 میلیون بشکه در روز می رساند که معادل 3.7 درصد تقاضای جهانی است.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی گفتند در نتیجه، گلدمن ساکس پیش‌بینی تولید اوپک پلاس در پایان سال ۲۰۲۳ را ۱.۱ میلیون بشکه در روز کاهش داد و پیش‌بینی قیمت برنت را به ترتیب به ۹۵ و ۱۰۰ دلار در هر بشکه در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رساند.

این بانک گفت: «کاهش غافلگیرکننده امروز با دکترین جدید اوپک پلاس برای اقدام پیشگیرانه مطابقت دارد، زیرا آنها می توانند بدون ضرر قابل توجه در سهم بازار باشند.

ریسک‌های مربوط به کاهش تولید با توجه به کوتاهی موقعیت‌یابی نامتقارن شده‌اند، و به این دلیل که افزایش قیمت در واکنش به رویدادهای انقباضی می‌تواند زمانی که بازار کوتاه است قوی‌تر باشد.

گلدمن تخمین زد که کاهش تولید می تواند 7 درصد افزایش قیمت نفت را به همراه داشته باشد و به افزایش درآمد نفت عربستان و اوپک پلاس کمک کند.

دولت بایدن گفت که اقدام اعلام شده توسط تهیه کنندگان را غیرعاقلانه می داند.

ماه گذشته، قیمت برنت به دلیل نگرانی از اینکه بحران بانکی جهانی و افزایش نرخ بهره به رغم کاهش تولید نفت اوپک در ماه مارس به دلیل تعمیر و نگهداری میادین نفتی در آنگولا و توقف در برخی از بخش‌های عراق، به تقاضا ضربه می‌زند، به ۷۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت در ۱۵ ماه گذشته است. صادرات

حرکت امروز، مانند کاهش ماه اکتبر، می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال واضح دیگر خوانده شود مبنی بر اینکه عربستان سعودی و شرکای اوپک به دنبال ایجاد مدار کوتاه برای فروش کلان بیشتر هستند و جی (جروم) پاول تنها بانک مرکزی نیست که اهمیت دارد. هلیما کرافت، تحلیلگر RBC Capital گفت.

نتیجه این است که واشنگتن و ریاض صرفاً اهداف قیمتی متفاوتی برای ابتکارات سیاستی کلیدی خود دارند.

تحلیلگران بانک ملی استرالیا می گویند کاهش تولید اوپک پلاس و بهبود تقاضا از سوی چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، می تواند قیمت نفت را در سه ماهه سوم به بالای 100 دلار در هر بشکه برساند.

آنها افزودند: «علیرغم آخرین کاهش تولید، عربستان سعودی فضای قابل توجهی را بالاتر از پایین‌ترین سطح تولید تاریخی خود حفظ می‌کند تا در صورت نیاز برای حمایت از تعادل بازار و قیمت‌ها، عرضه جهانی را بیشتر کاهش دهد.»

در همین حال، داده های اداره اطلاعات انرژی (EIA) در روز جمعه نشان داد، تولید نفت خام آمریکا در ژانویه به 12.46 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) افزایش یافت که بالاترین میزان از مارس 2020 است.

(گزارش توسط فلورانس تان؛ ویرایش توسط لینکلن فست)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.