قیمت جدید گوشت اعلام شد/ بازار گوشت بدون خریدار ماند

قیمت هر کیلو ران گوساله که در روزهای میانی خردادماه حدود ۲۳۰هزار تومان بود، هفته گذشته تا ۲۱۵هزار تومان پایین آمد و قیمت دیگر قطعات گوشت گوساله نیز به همین میزان کاهش نشان داد. عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی نیز با تأیید افت قیمت گوشت گوساله به میزان حداقل ۱۰هزار تومان از

کد خبر : 218526
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۱۴
قیمت جدید گوشت اعلام شد/ بازار گوشت بدون خریدار ماند


قیمت هر کیلو ران گوساله که در روزهای میانی خردادماه حدود ۲۳۰هزار تومان بود، هفته گذشته تا ۲۱۵هزار تومان پایین آمد و قیمت دیگر قطعات گوشت گوساله نیز به همین میزان کاهش نشان داد.

عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی نیز با تأیید افت قیمت گوشت گوساله به میزان حداقل ۱۰هزار تومان از کاهش ۲۰درصدی خرید گوشت خبر داد و افت قیمت را ناشی از کم شدن تعداد خریداران دانست.

مهدی میرزاامین قیمت کنونی هر کیلو گوشت مخلوط گوساله شامل قلوه‌گاه و سردست را کیلویی ۱۹۵هزار تومان، مغز ران را کیلویی ۲۱۵هزار تومان و چرخ‌کرده یک دست قلوه‌گاه را کیلویی ۱۷۵هزار تومان اعلام و تأکید کرد با وجود کاهش قیمت‌ها شاهد کاهش فروش قصابی‌ها هستیم.

تغییرات یک‌ساله قیمت گوشت

عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه فروشندگان گوشت گوساله ابراز امیدواری کرد که با کاهش ۱۰هزار تومانی نرخ گوشت کسانی که این کالا را از سبد غذایی خود حذف کرده بودند بتوانند در ماه حداقل نیم‌کیلو مخلوط گوشت گوساله خریداری و ۲وعده غذایی با آن تهیه کنند، اما گلایه خرده‌فروشان گوشت از کاهش بیش از پیش مشتری در یک‌ماه اخیر نشان می‌دهد تورم قیمت‌ها بیش از آن است که نوسان جزئی قیمت، تغییری در سبد خرید مردم ایجاد کند. طی یک‌سال گذشته رشد قیمت گوشت تداوم داشته و به‌گفته خرده‌فروشان، مشتری‌ آنها دست‌کم ۳۰درصد در مقایسه با سال گذشته کمتر شده است.

مشاهده‌ها حاکی از آن است که نبود خریدار تنها عامل کاهش قیمت بوده و این روند نمی‌تواند عاملی دائمی و تأثیرگذار در درازمدت باشد؛ کما اینکه در یک‌سال گذشته به‌رغم فراوانی دام و رسوب دام زنده روی دست تولیدکنندگان بازار گوشت به روند رشد قیمت ادامه داده و دولت را ناگزیر از واردات کرده است.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار کشور از تورم قیمت خوراکی‌ها، قیمت گوشت گوسفندی در اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳.۸درصد رشد کرد و از میانگین کیلویی ۱۳۷هزار تومان به ۱۷۰هزار تومان رسید. رشد قیمت گوشت گوساله در این مدت بیشتر بود.

گزارش مرکز آمار از رشد ۳۲.۳درصدی قیمت این نوع گوشت حکایت دارد که از میانگین کیلویی ۱۲۵هزار تومان در اردیبهشت پارسال به کیلویی ۱۶۶هزار تومان در اردیبهشت امسال رسیده است. قیمت گوشت گوساله در اردیبهشت‌ماه نیز در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۲درصد رشد قیمت داشت، گوشت گوسفندی در این مدت ۱.۳درصد گران شد.

افزایش قیمت گوشت گوسفندی

برخلاف گوشت گوساله، قیمت برای گوشت گوسفندی در هفته قبل افزایشی بود و قیمت هر کیلو شقه گوسفندی از ۱۷۵هزار تومان به ۱۹۰هزار تومان رسید. گوشت گوسفندی از میانه اردیبهشت روند صعودی قیمت را آغاز کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در آن زمان خرید شتابزده و افزایش تقاضا در پی تغییر قیمت دیگر کالاهای اساسی را عامل این رشد معرفی کرد و وعده داد رشد قیمت موقتی باشد اما این روند همچنان حفظ شده است.

نگاهی به قیمت گوشت‌های شرکتی که به‌صورت بسته‌بندی در هایپرمارکت‌ها ارائه می‌شوند نشان می‌دهد تا روز پایانی هفته گذشته قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ممتاز پاک شده خورشتی به بیش از ۲۵۰هزار تومان رسید. براساس مشاهده‌های میدانی خبرنگاران همشهری، قیمت بسته‌بندی‌های یک‌کیلویی گوشت شرکتی برای هر کیلو ران ۲۳۰هزار تومان، سردست کیلویی ۲۳۰هزار تومان و راسته با استخوان کیلویی ۲۰۰هزار تومان تعیین شده است.

در خرده‌فروشی‌ها هم قیمت‌ها چندان متفاوت نیست؛ قیمت شقه گوسفندی در مغازه‌های قصابی سطح شهر کیلویی ۱۹۲هزار تومان و ران یا سردست کیلویی ۲۳۰هزار تومان است.
به‌گفته فروشندگان، قیمت گوشت گوسفندی طی هفته گذشته در مقایسه با هفته پیش از آن حدود ۲۰هزار تومان افزایش یافت. در سومین هفته خردادماه، شقه‌گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۷۵ تا ۱۸۰هزار تومان، ران گوسفندی بیش از ۲۱۰هزار تومان و قلوه‌گاه ۱۴۰هزار تومان بود.

قیمت گوشت در میادین

با این حال در میادین میوه‌وتره‌بار قیمت گوشت قرمز گرم و منجمد طی یک‌ماه گذشته بدون تغییر بوده است.

اردیبهشت‌ماه قیمت گوشت قرمز پس از ۳ماه تثبیت اندکی افزایش یافت اما طی یک‌ماه اخیر این محصول تغییر نرخ نداشته است. هر کیلو راسته بی‌استخوان گوسفندی در میادین ۱۷۷هزار تومان، راسته با استخوان کیلویی ۱۲۵هزار تومان و هر کیلو راسته بی‌استخوان و همچنین ران گوساله ۱۳۹هزار تومان عرضه می‌شود.

گوشت منجمد وارداتی نیز با قیمت کیلویی ۱۱۵هزار تومان و گوشت منجمد داخلی با حداکثر قیمت کیلویی ۱۶۰هزار تومان در حال عرضه است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.