قیمت جدید دام زنده اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

[ad_1] علی اصغر ملکی در خصوص عرضه گوشت وارداتی گفت: گوشت وارداتی بازار خود را دارد و در حال عرضه است. متقاضیان به سهولت از مراکز تعیین شده خرید می‌کنند و اکنون در ۲۰ ماه بازار آرام است. وی در ارتباط با قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت وارداتی با نرخ مصوب، با قیمت ۲۸۵ هزار

کد خبر : 428990
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
قیمت جدید دام زنده اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

[ad_1]

علی اصغر ملکی در خصوص عرضه گوشت وارداتی گفت: گوشت وارداتی بازار خود را دارد و در حال عرضه است. متقاضیان به سهولت از مراکز تعیین شده خرید می‌کنند و اکنون در ۲۰ ماه بازار آرام است.

وی در ارتباط با قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت وارداتی با نرخ مصوب، با قیمت ۲۸۵ هزار تومان و ۳۱۰ هزار تومان در حال توزیع است. گوشت داخلی به تناسب قبل عرضه می‌شود. البته بازار پررونق نیست.

ملکی گفت: عرضه وجود دارد اما تقاضا اندک بوده، در واقع قیمت گوشت با سطح درآمد تناسب ندارد و گران است. دلیل گرانی هم بالا بودن قیمت گوسفند است. بطوریکه قیمت دام زنده بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۱۰ هزار تومان در شهرستان رسیده است. در تهران نیز بعد از ذبح و فرآوری با قیمت کنونی در بازار عرضه می‌شود. مغازه‌دار با قیمت بین ۴۱۰ تا ۴۲۰ هزار تومان خرید و با ۱۰ درصد سود عرضه می‌کند.

وی گفت: واردات انجام شده و همه روزه در مراکز مخصوص، مغازه‌داران، میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود. امروز هم در اخبار شنیده شده که تعرفه گمرکی گوشت صفر شده تا واردکنندگان بتوانند میزان بیشتری گوشت را وارد کنند و در فصل زمستان دچار چالش در این حوزه نشویم.

رییس صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی علت واردات را اینگونه تشریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌ها، دام‌های مولدی که راهی کشتارگاه شدند، ذبح شده است. بنابراین، با کمبود روبه رو هستیم. در ماه‌های فصل سرد، معمولا با افزایش مصرف پروتئین مواجه می‌شویم و نیازمان بیشتراز میزان عرضه فعلی، خواهد بود. واردات، طبق درخواست خودمان، صورت گرفته و وزارت جهاد کشاورزی حمایت کرده است. در واقع، واردات به منظور تنظیم بازار صورت می‌گیرد.

ملکی در خصوص گران بودن قیمت دام داخلی گفت: بالا بودن قیمت دام به علت گران بودن نهاده است. در ۶ ماهه دوم، دام داخل واحد تولیدی خوراک می‌خورد و باید جو، کاه، یونجه بدهند که قیمت بالایی دارند. مزد و هزینه کارگر هم بالا است. این عوامل باعث بالا رفتن هزینه‌های دام می‌شود. دامدار هم مقصر این مساله نیست، وقتی هزینه کرده باید هزینه‌هایش را تامین کند. در سال‌های اخیر نبود نهاده، باعث شده دامداران دام را فروخته یا اگر نگه داشته است، هزینه کند تا قیمت دام بالا برود.

۲۲۳۲۲۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.