قوی ترین تا ضعیف ترین جفت ارزهای اصلی و ارز متقابل در سال 2022

[ad_1] سال 2022 در کتاب است و رتبه‌بندی نهایی قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین ارز اصلی، دلار را قوی‌ترین و ین را ضعیف‌ترین ارز نشان می‌دهد. قوی ترین تا ضعیف ترین ارزهای اصلی عوامل بنیادی بانک مرکزی هر دو دلار و ین را به سمت موقعیت های مربوطه سوق دادند. فدرال رزرو سریع ترین و بیشتر از

کد خبر : 300118
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۳:۳۷
قوی ترین تا ضعیف ترین جفت ارزهای اصلی و ارز متقابل در سال 2022

[ad_1]

سال 2022 در کتاب است و رتبه‌بندی نهایی قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین ارز اصلی، دلار را قوی‌ترین و ین را ضعیف‌ترین ارز نشان می‌دهد.

قوی ترین تا ضعیف ترین ارزهای اصلی

عوامل بنیادی بانک مرکزی هر دو دلار و ین را به سمت موقعیت های مربوطه سوق دادند.

فدرال رزرو سریع ترین و بیشتر از همه کشورهای بزرگ نرخ ها را افزایش داد. به طور کلی، فدرال رزرو نرخ بهره را 4.25 درصد از 0.25 درصد در پایان سال 2021 به 4.5 درصد (هدف بالا) در پایان سال 2022 افزایش داد.

بانک مرکزی ژاپن یک بار در سال 2022 افزایش نیافت و در عوض تصمیم گرفت سیاست نرخ ثابت خود را در مواجهه با افزایش تورم حفظ کند. در نتیجه، ارز آنها در بیشتر ایام سال ضربه سختی خورد و USDJPY به بالاترین سطح خود در ژوئیه 1990 در اوج خود در 21 اکتبر 2022 رسید.

در بالاترین سطح، USDJPY برای سال 32.02 درصد افزایش داشت. در 2+ ماه گذشته، جفت USDJPY بیش از 50 درصد از محدوده معاملاتی سال‌ها را اصلاح کرد، در حالی که USDJPY در پایان سال همچنان 13.91 درصد افزایش داشت، اما از بالاترین حد خود فاصله داشت.

کاتالیزورهای کاهش USDJPY (افزایش ین) به غیر از شرایط فنی بیش از حد خرید و برخی شیب های فنی از جمله شکستن زیر قیمت 100 و 200 روزه، عبارتند از:

  • کاهش تورم آمریکا
  • سیاست محدودتر فدرال رزرو که تا سال 2023 (حداقل از سوی معامله گران بازار) سوگیری برای اقتصاد را کاهش داد.
  • سهام پایین ایالات متحده

بانک مرکزی ژاپن سهم خود را انجام داد و سقف بازده اوراق قرضه 10 ساله را از 0.25 درصد در دسامبر به 0.5 درصد افزایش داد (یک حرکت و تغییر کوچک اما معنادار).

به طور کلی، بانک های مرکزی مربوطه در سال 2022 اقدامات زیر را انجام دادند:

  • فدرال رزرو + 4.25٪
  • بانک کانادا، +4.00٪
  • بانک رزرو نیوزلند 3.25٪
  • بانک انگلستان 3.25%
  • بانک رزرو استرالیا 3.00٪
  • ECB 2.5٪
  • SNB + 1.75٪
  • بانک ژاپن 0.0%

قوی ترین ارز بعدی پس از ایالات متحده CHF بود. اگرچه SNB نرخ ها را 1.75٪ افزایش داد – کمتر از همه به جز بانک ژاپن، آنها تمایل داشتند از جریان های پناهگاه امن در سال 2022 بهره مند شوند (و بخشی از اتحادیه اروپا یا GBP نیستند). آنها کمی از بهترین های بقیه را داشتند.

در سمت ضعیف، ضعیف ترین رشته بعدی پوند بود. GBP از تأثیر جنگ اوکراین و نزدیکی آن به کشورهای اتحادیه اروپا (و وابستگی تجاری) رنج برد. آنها همچنین با 3 نخست وزیر جداگانه در سال 2022 از بلاتکلیفی سیاسی رنج بردند. اشتباهات مالی ناشی از 40 روز یا بیشتر لیز تراس به عنوان نخست وزیر نیز منجر به فروش شدید در ماه سپتامبر شد.

این ترکیب باعث شد سرمایه گذاران از پوند دوری کنند.

GBPUSD در 26 سپتامبر به پایین ترین سطح 1.0352 حرکت کرد، قبل از اینکه به 61.8% در دسامبر بازگشت که با حل و فصل مسائل دولتی و آرامش ناشی از اضطراب ناشی از گاز/نفت کمک کرد. دلار ضعیف تر در پایان سال نیز به بهبود GBPUSD کمک کرد.

GBPUSD در سال در حدود 50 درصد میانی محدوده معاملاتی 2022 در 1.20499 قرار گرفت. با این وجود، دلار در سال 2022 نسبت به پوند 10.7 درصد افزایش یافت.

یورو پس از CHF با وجود مشکل از مرز اوکراین قوی‌ترین بعدی بود. زمستان نسبتا معتدل و ذخیره گاز طبیعی به EURUSD در پایان سال کمک کرد. بانک مرکزی اروپا در نشست دسامبر، شیب جنگ طلبانه خود را افزایش داد که به حفظ سود بیشتر از ماه نوامبر کمک کرد.

AUD، CAD و NZD نسبت به ارزهای اصلی در سال 2022 سود و زیان داشتند. برخی از صعودها و برخی نزول ها در برابر ارزهای اصلی، تمایز “مختلط” بودن را در سال 2022 به دست آوردند.

در زیر برنده ها و بازندگان جفت های اصلی آورده شده است. توجه داشته باشید که اگر USDJPY 13.91% افزایش داشت، من به سادگی JPYUSD را برای اهداف ساده معکوس کردم.

قوی ترین تا ضعیف ترین جفت اصلی در سال 2022

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.